1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepanie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
no pokud jde o otáčky taky mě to občas padne takhle dolů a jak říkáš trochu pohasnou světla ale je to už opravdu zřídka spíše už si toho ale ani nevšímám
no a svíčky ty tam mám Denso iridium pro lpg tedy upa jiná teplota než na benál a sem spokojenej ale taky stála jedna 500 ale to aj ty ngk sou natom podobně když člověk bere ty pro lpg které sou nejen teplotně ale aj pár dalšíma věcma jinak a max spokojenost uvidíme dneska to de na tu opravu nechám to zase projistotu přeměřit tu kompresi ale věřím tomu že bude dobrá protože motor jinak tahá rovnoměrně a dobře
no a svíčky ty tam mám Denso iridium pro lpg tedy upa jiná teplota než na benál a sem spokojenej ale taky stála jedna 500 ale to aj ty ngk sou natom podobně když člověk bere ty pro lpg které sou nejen teplotně ale aj pár dalšíma věcma jinak a max spokojenost uvidíme dneska to de na tu opravu nechám to zase projistotu přeměřit tu kompresi ale věřím tomu že bude dobrá protože motor jinak tahá rovnoměrně a dobře
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
- Reklama
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
No tak lidičky dneska mě volal mechoš a samé špatné zprávy protože to rozdělal a zjistil jednu opravdu zlou věc u fiatu zase někdo zabodoval a hydroštely a vlastně vše okolo až na vačku se nedá nijak vyndat nebo vyměnit atd dokud nesundáte celou hlavu protože po odšroubování víka ventylů zjistíte že u 1.2 16v v tomhle roku auta 2001 neví jak u jinejch tím odkryjete jen vačky a nic víc abyste se dostly níž tak musíte povolyt šrouby co to drží jenže problém je ten že ty co drží tu jakoby přepážku která brání ktomu se dostat k těm hydroštelům sou stejný co drží celou hlavu takže asi tak já dělal hlavu na rychlo u někoho no name řekněme a ted se mě to mstí protože téměř do roka budu dělat zas loni mě to po vánocích pěkně prohnulo když sem musel vytasit nejprve 6tis a pak etě 3 protože ten vocas neuměl nastavyt správně rozvody přesněji ty vačky vůči sobě takže to šlo do fiatu kde tohle daly do kupy takže 9000 nakonec +- celkem darda no a ted se dozvím že bude muset hlava zase dolů a když už bude dole tak to bude chtít nejspíše zábrus některejch ventilů možná aj víměna protože se to nebude dělat hned protože sou svátky na krku mechoš má už aj tak plnej program aby to stihl do 23.12 a má aj rodinu že takže až po jenže já budu přes svátky v autě dost často můj odhad 1000km najedu takže to ty ventyly zase okus ohlodá protože podle něj zastudena si občas klepnou za tepla se mu zdá že už ne tak často ale občas při deceleraci taky takže asi tak ktomu zjistil že se mě dost rychle sjely destičky na brzdách takže auto tam je do zejtřka aby tohle bylo aspon v cajku a nebál sem se kdy se rozpadnou měly kolem 1mm což mě vyděsilo když mě to řekl Takže další postup bude takovej sundat hlavu odtlakovat,přemeřit možná nebude potřeba žádnej zábrus protože je to celkem nedávno a nedošlo k žádnému selhání na její straně zkontrolovat všechny ventily případne zabrus výměna určitě výměna gufer na nich protože když se to už dělá tak je to lepší přecejenom má to auto už pár let že no a samo ty zdvihátka jenže to je další škrt protože sou dva druhy můj mechoš má dobré kontakty takže ty levnější sežene za 356ks normálně stojí kolem 600 jenže po dnešku tuší že tam budou ty druhý a ty sežene kolem 460ks normálka prej kolem 750-800 no ale to při 16 delá další cca 1600 rozdíl takže když to spočtu hydroštely 7360+tesnění cca 1000(bere vždy to nejlepší a v tom mu veřím)práce kolem cca 4000+guferka ted neveděl cenu a ty ventily zábrus zhruba 150ks novej kolem 350ks odtlakovní hlavy 500+ případnej zábrus 700. takže to vypadá tak pěkně že to bude kolem 15000 jako celek a to tak +- 2000 kvůly tem ventilům takže co dodat vlastní blbstí a trochou smůly mě puntík připravyl dost zajímavej dárek pod stromeček a já mu koupil na léto nové kompletní papučky Takže vám držím palce at se vám tohle nestane protože je to celkem ranec mě hřeje na srdci jen to že potomhle to už je skoro generálka motoru loni totiž byl komplet přetěsnenej tedy vana.hlava,svody,sání zkontrolovaná klika která byla bez známky opotřebení stejně tak její uložení pístní kroužky těsní jak maj a honování taky etě nějaké je takže blok s jeho soušástmy je v cajku ted tedy hlava a kua jestli to nebude jezdit jako ferari tak už nevím
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Tak lidičky jen kdyby náhodou někdo věděl o někom kdo má funkční motor nebo aspon kompletní hlavu která je opravdu v pořádku tedy nikde nic neklepe neteče není svařovaná a podobně tak pisněte sz jde o motor z popisu ale přeci Punto mk2a sporting rok 2001 1.2 16v 59kw spřaženej s klímou a 6kvaltem těch typů motorů je víc tak radši uvádím vše co já vím kam to ti taliáni všude a jak cpou
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Take bych to nechal byt. Ono u techle starych aut se nevyplaci mit vse v poradku. I kdyz sam si take rikam, budu to mit v cajku a porad chci vychytat vsechny mouchy, ale porad tam jsou.
Holt 8v byl na klid motoru zlatej. Volnobeh drzel naprosto stabilne a trpel daleko mene problemy. 16v zase lepe jede ve vyssich otackach (od 3000) a je sviznejsi.
Neco za neco.
Jen si dej pozor na zmeny a kody motoru a rok vyroby. Ja mel problem s pasovanim bloku-cidel u rozvodu. Byli jine. Nejlip koupti stejny rok , kod motoru a jeste vsechnu vybavu stejnou. Klima, apod.
Holt 8v byl na klid motoru zlatej. Volnobeh drzel naprosto stabilne a trpel daleko mene problemy. 16v zase lepe jede ve vyssich otackach (od 3000) a je sviznejsi.
Neco za neco.
Jen si dej pozor na zmeny a kody motoru a rok vyroby. Ja mel problem s pasovanim bloku-cidel u rozvodu. Byli jine. Nejlip koupti stejny rok , kod motoru a jeste vsechnu vybavu stejnou. Klima, apod.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Jj vim a uvidim jak to dopadne
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Zdarec panove Taky mi klepe neco v motoru.... Zde je video: http://ulozto.cz/xphVbw87/20141221-111501-mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Nejvetsi zahadou je, ze nekdy motor klepe a nekdy ne.... Na konci videa jde slyset nejvic klepot ze spodu motoru....
Nejvetsi zahadou je, ze nekdy motor klepe a nekdy ne.... Na konci videa jde slyset nejvic klepot ze spodu motoru....
Fiat Punto 1.2 59kW
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
no hele lidičky tak jen pro info po trochu pátrání bylo zjištěo že hlava je 3 dílná ale první 2 díly se dají sundat a zustane tam jen ten poslední co je přímo na bloku takže se hydroštely dají vyměnit na pohodu umě byla oprava udělána ale bylo zjištěno že 2 asi z 10 šroubů co drží ty 2 díly na tom 3 sou kaput tedy zvyt v hlavě je kaput že to někdo kdysi přerval až moc a teplem se to varvalo oprava by ale znamenala sundávání té hlavy čemuž sem se chtěl vyhnout takže mechoš dal nové těsnění podmázl silikonem ne obyč nějakým co se používá při prvovýrobě v mercedesu a dotáhl to těma co držej tyhle jen připlácnul ktomu aby tam byly kdyby náhodou časem se stím něco dělalo protože vrtat a vložkovat to na motoru je prej dost hazard ale ničemu to nevadí jen hrozí že by tama mohl unikat olej což snad ten silikon pohlídá motor ted přede jak kočička a dostal aj druhej dech lépe táhne a jde do otáček v celém spektru a začínám mět podezření na snížení spotřeby takže umě max spokojenost no a k poslednímu komentu podle zvuku ti tam spíše něco vrzgá nebo tak takže bych zkontroloval vodní pumtu s komplet rozvodama a s remenicí atd k altecu ale může to bejt aj něco horčího jako olejová pumpa nebo přímo něco na klice takže proprověření rozvodů a všeho kolem bych při výměně oleje sundal vanu a kouknul se jak je natom spodek motoru když bude vše na pohled atd ok tak pak nevím no tohle jediné mě napadá podle zvuku cos nahrál
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Ten zvuk rozvodaku zacal az po vymene... Davala se i nova pumpa... Spis mi mechos prepnul remen Kdyz se mu o tom rikal, tak mi rekl, ze prej remen drhne o plastovej kryt... Ale uz se mu s tim nechtelo nic delat....
Fiat Punto 1.2 59kW
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Dnes jsem dal konecne svicky NGK DCPR8E-N, vycistil odvetrani ventiloveho vika a vycistil klapku. Vysledek je, ze auto pocitove hure tahne, otacky kolisaji take temer stejne a motor zdechne pri rozjizdeni nebo couvani, duvodem velmi nizkych otacek (500 a niz) stejne jako predtim.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
A mal si baterku odpojenú aj cez noc a pred prvým naštartovaným si nechal dost času aby si riadiaca jednotka načítala nove údaja s klapky a tak ďalej
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Turbom, neskusal si odpojit lambda konektor?
Aj mne zacalo horsie tahat v nizkych otackach. Po odpojeni lambdy OK.
Tu na fore niekomu pomohlo sklepnut sviecky. Vraj od vyroby boli velke medzery. Mne vsak NGK DCPR8E-N sadli na prvy krat.
Inak tiez mi jemne kolisu otazky po vyrazeni, pokial uplne nezastavim. A piska skrtiaca klapka
Zapalovaci system mam cely novy, uz podozrievam len MAP senzor a snimac otacok. Zatial vsak neriesim.
Aj mne zacalo horsie tahat v nizkych otackach. Po odpojeni lambdy OK.
Tu na fore niekomu pomohlo sklepnut sviecky. Vraj od vyroby boli velke medzery. Mne vsak NGK DCPR8E-N sadli na prvy krat.
Inak tiez mi jemne kolisu otazky po vyrazeni, pokial uplne nezastavim. A piska skrtiaca klapka
Zapalovaci system mam cely novy, uz podozrievam len MAP senzor a snimac otacok. Zatial vsak neriesim.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
ano to nastavení klapky by mohlo bejt přímo ono měl sem stejnej problém s tím kolísánám napíšu co vše sem dělal já popořadě a efekt:)
1. vyčištěna klapka a nastavena=zlepšíní kolem 20-30% 2.výměna kabelů svíček (svíčky nové hned po koupy denso iridium lpg) =dalších zhruba 40%ˇ3. následoval problém s těsnením hlavy tedy fouklo olej/voda a těsně před tím měřena komprese a velké rozdíly mezi válci hlavně mezi 2a3 cca 2,2bar opraveno a velkej posun k dokonalosti 4. vyčištění odvětrávání nová hadička odvetrávání kompletní vypláchnutí celého sání před klapkou jarová voda štětka atd klapka opět vyčištěna sprejem na ni důkladně stříkáno za chodu motoru takže aj něco přímo ze sání za klapkou to určitě uvolnilo opět seřízena klapka a hle auto dost dobré ale při vyřazení tedy chodu na volnoběh kolísaj v těchto případech jakákoliv změna zátěže brždění,větrák chladiče,světla,klíma prostě vše co zvyší nebo sníží zatížení motoru vždy zakolísá podle pc mezi 900-700 jen se tak zhoupne pak zase usadí cca kolem 800 +-50 ted jak sem psal naposled vyměněny hydroštely vyčištěn prostor vačky at od usazenin moc jich nebylo a motor jak znovuvzrozenej táhne jak drak zátah de nahoru cca po 2 min jízdy jak se trochu zahřeje olej a natlačí do hydroštelů ted když bylo v brně venku 12°C tak takřka hned stichnul a pekně jde do otáček když je vytočenej pekně vysoko 5000 nádherně zní takovej pěknej plněj zvuk bez cínkání cvakání a podobně + stále hrozně živej a hladovej po otáčkách prostě super a to vše na lpg s přimazáváním a už 1rok starým vzduchovým filtrem a svíčkama co maj najeto cca 40000 na lpg
1. vyčištěna klapka a nastavena=zlepšíní kolem 20-30% 2.výměna kabelů svíček (svíčky nové hned po koupy denso iridium lpg) =dalších zhruba 40%ˇ3. následoval problém s těsnením hlavy tedy fouklo olej/voda a těsně před tím měřena komprese a velké rozdíly mezi válci hlavně mezi 2a3 cca 2,2bar opraveno a velkej posun k dokonalosti 4. vyčištění odvětrávání nová hadička odvetrávání kompletní vypláchnutí celého sání před klapkou jarová voda štětka atd klapka opět vyčištěna sprejem na ni důkladně stříkáno za chodu motoru takže aj něco přímo ze sání za klapkou to určitě uvolnilo opět seřízena klapka a hle auto dost dobré ale při vyřazení tedy chodu na volnoběh kolísaj v těchto případech jakákoliv změna zátěže brždění,větrák chladiče,světla,klíma prostě vše co zvyší nebo sníží zatížení motoru vždy zakolísá podle pc mezi 900-700 jen se tak zhoupne pak zase usadí cca kolem 800 +-50 ted jak sem psal naposled vyměněny hydroštely vyčištěn prostor vačky at od usazenin moc jich nebylo a motor jak znovuvzrozenej táhne jak drak zátah de nahoru cca po 2 min jízdy jak se trochu zahřeje olej a natlačí do hydroštelů ted když bylo v brně venku 12°C tak takřka hned stichnul a pekně jde do otáček když je vytočenej pekně vysoko 5000 nádherně zní takovej pěknej plněj zvuk bez cínkání cvakání a podobně + stále hrozně živej a hladovej po otáčkách prostě super a to vše na lpg s přimazáváním a už 1rok starým vzduchovým filtrem a svíčkama co maj najeto cca 40000 na lpg
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Premyslel jsem o vypojeni baterie. Ale potrebuji jezdit, takze necham system, at si sedne sam po delsi dobe.
Zlepseni proti starsim svickam je takove, ze auto jiz necuka v nizkych otackach cca 1500-2000rpm. To si predtim obcas cuknulo. NIc velkeho, ale bylo to neprijemne.
Kolisani otacek pri vyrazeni rychlosti pri jizde je temer stejne. Vyradim a klesnou k 700rpm, za 1-2 s vyjedou zase nahoru max k 1000 rpm, pak zase po nekolika vterinach klesaji k 700, a porad dokola. Zajimave je, ze kdyz stojim, tak otacky drzi 700+-100. Myslel jsem, ze je to nejaky spatny kontakt, ale kdyz to dela vetsine lidi z fora, tak to je zrejme vseobecny stav. Normalni mi to ale neprijde. U 8v drzely otacky jako pribite u 750 rpm.
S tim tahem to zatim nehrotim, pocitove se mi zda, ze jede auto o trochu hure, mene vykonne. Svicky jsou tam ty ,ktere maji byt a ECU si musi zvyknout konecne na ty spravne.
V knizce "jak na to" je psano, ze DCPR8E-N maji mit odtrh 0.9 mm. Ja je meril 8 mm kartou a bylo tam jeste mezerka mista. Ale 1.1 mm plisek uz tam nevlezl. Takze podle me jsou z vyroby nastavene na 1 mm odrth. Mirne jsem ho zklepl, ale asi jsem se stejne na 0.9 nedostal.
A jeste me dost stve, ze pri rozjizdeni nebo couvani do garaze otacky klesnou i k 600rpm a obcas motor zhasne. Bud neumim pracovat s novou spojkou nebo tam je neco shnileho. Proste mam dojem,ze auto musim vic turovat, jinak zdechne, kdyz s nim popojizdim a pracuju se spojkou. To se mi pred vymenou motoru a spojky nestavalo.
Jenze kdyz zase vice pridam plyn, tak ma auto tendenci hrabat
Muj pan lpg prestavbar mel pravdu. S 16v muze byt rada problemu Ale zase o mnoho lepe jede a uz se nebojim predjizdet.
A kdo toto nechce zazit, koupi si klasicky 8v. On jede take pekne, ale nejake velke predjizdeni nebo vykony se od nej nedaji ocekavat. Tech 20k navic u 16v je opravdu znat.
Ja pouze lituju, ze jsem nenarazil na MK2B s 1.4 16v 70kw. Protoze to auto musi s tim motorem delat neskutecne veci. Znamy ma Getz s 1.6 a 105k a je to slusnej brutus.
Zlepseni proti starsim svickam je takove, ze auto jiz necuka v nizkych otackach cca 1500-2000rpm. To si predtim obcas cuknulo. NIc velkeho, ale bylo to neprijemne.
Kolisani otacek pri vyrazeni rychlosti pri jizde je temer stejne. Vyradim a klesnou k 700rpm, za 1-2 s vyjedou zase nahoru max k 1000 rpm, pak zase po nekolika vterinach klesaji k 700, a porad dokola. Zajimave je, ze kdyz stojim, tak otacky drzi 700+-100. Myslel jsem, ze je to nejaky spatny kontakt, ale kdyz to dela vetsine lidi z fora, tak to je zrejme vseobecny stav. Normalni mi to ale neprijde. U 8v drzely otacky jako pribite u 750 rpm.
S tim tahem to zatim nehrotim, pocitove se mi zda, ze jede auto o trochu hure, mene vykonne. Svicky jsou tam ty ,ktere maji byt a ECU si musi zvyknout konecne na ty spravne.
V knizce "jak na to" je psano, ze DCPR8E-N maji mit odtrh 0.9 mm. Ja je meril 8 mm kartou a bylo tam jeste mezerka mista. Ale 1.1 mm plisek uz tam nevlezl. Takze podle me jsou z vyroby nastavene na 1 mm odrth. Mirne jsem ho zklepl, ale asi jsem se stejne na 0.9 nedostal.
A jeste me dost stve, ze pri rozjizdeni nebo couvani do garaze otacky klesnou i k 600rpm a obcas motor zhasne. Bud neumim pracovat s novou spojkou nebo tam je neco shnileho. Proste mam dojem,ze auto musim vic turovat, jinak zdechne, kdyz s nim popojizdim a pracuju se spojkou. To se mi pred vymenou motoru a spojky nestavalo.
Jenze kdyz zase vice pridam plyn, tak ma auto tendenci hrabat
Muj pan lpg prestavbar mel pravdu. S 16v muze byt rada problemu Ale zase o mnoho lepe jede a uz se nebojim predjizdet.
A kdo toto nechce zazit, koupi si klasicky 8v. On jede take pekne, ale nejake velke predjizdeni nebo vykony se od nej nedaji ocekavat. Tech 20k navic u 16v je opravdu znat.
Ja pouze lituju, ze jsem nenarazil na MK2B s 1.4 16v 70kw. Protoze to auto musi s tim motorem delat neskutecne veci. Znamy ma Getz s 1.6 a 105k a je to slusnej brutus.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
ano sou ty 16v trochu víc živé jak ve výkonu tak v chování ale já už sem si svůj vychoval a jede fakt pekně jinak jak píšeš taky sem zháněl tu 1.4 sportinga jenže sem našel jen 2 a to prosím sem hledal jak itálije tak německo + čr/srjeden by mě vyšel jak nové grande teda skoro po přepočtu zaněj chtěl majitel 200000 takže ha ha ha no a druhej už byl cenovo zajímavej cca 80000 jenže 300000km zasebou ktomu 2 bouračky prostě sem nesehnal takže tenhle můj puntík rozen a dlouho aj provozován v it hned vedle sluného říma si ted musel zviknou na tuhle nehostinou krajinu ale už se asi smýřil stím že to lepší nebude a sem sním taky moc spokojen v plánu sou časem asi příští rok drobné úpravy motoru jako lepší sání 421svody komplet vejfuk a hlavně nazakázku upravené mapy řj aby se využil taky trochu potenciál lpg tedy hlavně jeho většiho oktanového čísla a tím se přesněji upravylo časování zápalu no a podle předpokladů tam těch 70kw bude taky možná etě víc
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
No zalezi take, jak se o sve auto staral predchozi majitel. Coz v mem pripade zrovna nebylo a pak to auto jeste delsi dobu stalo.
Ja chtel 1.4 70 kw v 5 dv provedeni, navic jsem vybiral barvu. To je celkem rarita
Sporting, ten se v Cr obcas objevi.
Tady mas jednoho, vypada pekne a cena take dobra
http://www.sbazar.cz/ok7ap/detail/91604 ... oby-092003" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja chtel 1.4 70 kw v 5 dv provedeni, navic jsem vybiral barvu. To je celkem rarita
Sporting, ten se v Cr obcas objevi.
Tady mas jednoho, vypada pekne a cena take dobra
http://www.sbazar.cz/ok7ap/detail/91604 ... oby-092003" onclick="window.open(this.href);return false;
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw