Alternator
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Alternator
mozem vymenit volnobezku na alternatore za normalnu remenicu?
- Reklama
Re: Alternator
Zasekla sa volnobezka a rozbila alternator. Vymenili sme a teraz sa strasne hreje, neda sa chytit rukou. Tak sme zohnali iny a ten nema volnobezku ale normalnu pevnu remenicu
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Alternator
to co mas za alternator? urob fotku
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Alternator
Zajtra ju tu dam
Re: Alternator
Tak az teraz sa mi to podarilo. Inac vymenit altik na Mk2 s klimov je trosku brblacka... vsak je to talian. Volnobezna remenica je tam len aby setrila remen a napinaciu klapku. Asi o 50% predlzi zivotnost remena. Ospravedlnujem sa za kvalitu fotiek
- Přílohy
-
- Rozbita volnobezna remenica
- Rozbita remenica.jpg (46.98 KiB) Zobrazeno 6137 x
-
- Toto je volnobezna remenica
- Volnobezna remenica.jpg (52.04 KiB) Zobrazeno 6137 x
-
- Toto je pevna remenica alternatora
- Pevna remenica.jpg (62.01 KiB) Zobrazeno 6137 x
Re: Alternator
Oprasim staru temu.
Viete prosim ake narocne je vybrat alternator z MK2 1.2 16V s klimou?
V tomto pripade ma postup z prirucky "Jak na to" dost odradil.
Robili ste to niekto doma, ci mam to dat na demontaz do servisu?
Altik sem-tam prestava dobijat, zhanam nahradu.
Viete prosim ake narocne je vybrat alternator z MK2 1.2 16V s klimou?
V tomto pripade ma postup z prirucky "Jak na to" dost odradil.
Robili ste to niekto doma, ci mam to dat na demontaz do servisu?
Altik sem-tam prestava dobijat, zhanam nahradu.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Alternator
Dělal jsem to na mk1 16v s klimou a šikovnej člověk s dobrým nářadím to dokáže - máš kardan na golu?
Re: Alternator
Takze nebolo treba odmontovat predny vyfuk? Ani uvolnit motor + prevodovku? (podla navodu treba vytiahnut srob vzpery prevodovky z priecneho nosnika).
Kardan mam len na malu golu 3/4".
Kardan mam len na malu golu 3/4".
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Alternator
Je altík na zadní straně motoru nad klimakompresorem jako u mk1 ??
Re: Alternator
Zial nie, na zadnej strane motoru pod kompresorom klimatizacie.
Zhora altik vobec nevidno.
Podla navodu sa vybera zospodu.
Edit: nasiel som lepsiu nazornu fotku. Ten altik je riadne velky. A vidno pod nim predny vyfuk...
Edit 2: Spravil som mensi prieskum s vytiahnutym kolesom. Myslim ze altik by siel von zboku, smerom ku kolesu, ked dam dome plastove kryty v tej oblasti. Nasiel som 3 skrutky, ktorymi je prichyteny.
Aspon som zistil, ze je tam 75 A Magneti Marelli. Prasklinu na obale som nenasiel.
Zhora altik vobec nevidno.
Podla navodu sa vybera zospodu.
Edit: nasiel som lepsiu nazornu fotku. Ten altik je riadne velky. A vidno pod nim predny vyfuk...
Edit 2: Spravil som mensi prieskum s vytiahnutym kolesom. Myslim ze altik by siel von zboku, smerom ku kolesu, ked dam dome plastove kryty v tej oblasti. Nasiel som 3 skrutky, ktorymi je prichyteny.
Aspon som zistil, ze je tam 75 A Magneti Marelli. Prasklinu na obale som nenasiel.
- Přílohy
-
- alternator position punto mk2 16V.jpg (70.72 KiB) Zobrazeno 5608 x
-
- alternator piat punto 1_2 16v.jpg (117.83 KiB) Zobrazeno 5608 x
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Alternator
Alternator som uvolnil, spodom sa vsak neda vytiahnut. Chybaju asi 2 cm medzi napravnicou a hriadelom. Podla prirucky treba teraz motor aj s prevodovkou posunut dopredu, to si uz ale netrufam.
Dal by sa uvolnit hriadel v mieste nad vyfukom? Pomohlo by mi to?
Dik.
Dal by sa uvolnit hriadel v mieste nad vyfukom? Pomohlo by mi to?
Dik.
- Přílohy
-
- alternator punto mk2 16V vyberanie.jpg (62.43 KiB) Zobrazeno 5584 x
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Alternator
na Mk1 se vyndava taky spodem,ale musi se vyndat poloosa.Podle manualu se vyndava vrchem,ale to je porod.Musí dolu sběrný potrubí ,sání a nevim co ještě. Mehanici to dělají spodem,takže povolení poloosy by mělo pomoct.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Alternator
Na Mk1 to de vrchem bez demontáže sacího potrubí - dělal sem to nedávno, takže to mám dobře v paměti - největší pakárna je povolit ten hlavní šroub - musí se sundat držák baterky a za motorem to povolit pomocí sestavy ořech + kardan + 2 nástavce.
Re: Alternator
proboha proč se musí sundat držák baterky,když alternator je na opačné straně než je baterka?
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002