No, uvidíš, jestli je to tím termostatem, ale fouklé těsnění hlavy je u benziňáků Fiatu zcela běžná událost. Mám 3 osobní zkušenosti (1x Uno Turbo, 2x současné Punto, ale ta druhá porucha po roce byla prý kvůli odfušované opravě u dealera Škody. ). A v mém blízkém okolí (rodina, přátelé) je mnoho dalších případů.rcmod píše:Punto 1,2 44kw r.v.2001
Ahoj,stalo se mi,že jsem jel cca 70-80 a najednou mi něco jakoby "slabě ťuklo" v motoru a po chvilce ručička teploměru v červeném poli a rozsvítila se kontrolka přehřátí.Motor po schlazení nastartovat jde,ale připadá mi horší volnoběh a po chvilce stoupá voda s expanzky ven,hadice tuhé na prasknutí.Může toto dělat jenom prasklé těsnění hlavy nebo je hlava ko?Kolik tak stojí na vrakáči hlava a jak poznám na místě že je dobrá?Dá se udělat přípravek na změření hlavy,jestli není zkroucená?
Pasuje hlava i z jiných typů punta 1,2?Mám typ 188A4000
V zásadě ti může fouknout těsnění mezi válci, to pak jede motor na 2 písty, takže spíš nejede, obrovské vibrace. Nebo ti foukne do chladícího kanálku, a pak jsou příznaky přesně takové, jako popisuješ.
Těsnění stojí pár stovek, ale je dobré přebrousit hlavu a oprava vyžaduje jisté know-how, kvůli kterému vřele, ale opravdu vřele doporučuji zajet přímo do servisu Fiat. Pokud se ti to pokusí opravit běžný servis, je dost možné, že za rok se bude oprava opakovat. Znám těchto případů několik, je to i můj případ jak jsem uvedl (servis Škoda jsem zvolil, protože se mi profouklo těsnění mezi válci, a oni byli nejblíž) a tipec tomu vždy utnula až návštěva fiat servisu. Holt už mají zkušenosti... Celkově vyjde oprava na několik tisíc, proto doporučuji udělat to kvalitně napoprvé.
Ve tvém případě by to mohlo být fuklé do chadícího kanálku, jak jsem uvedl. Doporučuji jednoduše ověřit. Vyšroubuj všecky svíčky a zkontroluj, zda na některé není udělaná na elektrodě zelená měděnka (pokud nemáš nějaké svíčky speciály - iridium spod), nebo zda není extrémně zkorodovaná oproti ostatním. V tom vlhkém horkém prostředí to koroduje neuvěřitelně rychle. Také z výfuku jde po zahřátí bělavý dým.