Hlava motoru punto 1,2

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od Patrik »

rcmod píše:Punto 1,2 44kw r.v.2001
Ahoj,stalo se mi,že jsem jel cca 70-80 a najednou mi něco jakoby "slabě ťuklo" v motoru a po chvilce ručička teploměru v červeném poli a rozsvítila se kontrolka přehřátí.Motor po schlazení nastartovat jde,ale připadá mi horší volnoběh a po chvilce stoupá voda s expanzky ven,hadice tuhé na prasknutí.Může toto dělat jenom prasklé těsnění hlavy nebo je hlava ko?Kolik tak stojí na vrakáči hlava a jak poznám na místě že je dobrá?Dá se udělat přípravek na změření hlavy,jestli není zkroucená?

Pasuje hlava i z jiných typů punta 1,2?Mám typ 188A4000
No, uvidíš, jestli je to tím termostatem, ale fouklé těsnění hlavy je u benziňáků Fiatu zcela běžná událost. Mám 3 osobní zkušenosti (1x Uno Turbo, 2x současné Punto, ale ta druhá porucha po roce byla prý kvůli odfušované opravě u dealera Škody. ). A v mém blízkém okolí (rodina, přátelé) je mnoho dalších případů.
V zásadě ti může fouknout těsnění mezi válci, to pak jede motor na 2 písty, takže spíš nejede, obrovské vibrace. Nebo ti foukne do chladícího kanálku, a pak jsou příznaky přesně takové, jako popisuješ.

Těsnění stojí pár stovek, ale je dobré přebrousit hlavu a oprava vyžaduje jisté know-how, kvůli kterému vřele, ale opravdu vřele doporučuji zajet přímo do servisu Fiat. Pokud se ti to pokusí opravit běžný servis, je dost možné, že za rok se bude oprava opakovat. Znám těchto případů několik, je to i můj případ jak jsem uvedl (servis Škoda jsem zvolil, protože se mi profouklo těsnění mezi válci, a oni byli nejblíž) a tipec tomu vždy utnula až návštěva fiat servisu. Holt už mají zkušenosti... Celkově vyjde oprava na několik tisíc, proto doporučuji udělat to kvalitně napoprvé.

Ve tvém případě by to mohlo být fuklé do chadícího kanálku, jak jsem uvedl. Doporučuji jednoduše ověřit. Vyšroubuj všecky svíčky a zkontroluj, zda na některé není udělaná na elektrodě zelená měděnka (pokud nemáš nějaké svíčky speciály - iridium spod), nebo zda není extrémně zkorodovaná oproti ostatním. V tom vlhkém horkém prostředí to koroduje neuvěřitelně rychle. Také z výfuku jde po zahřátí bělavý dým.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Reklama
 

rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

Zítra jdu pro novej termostat,tak pak napíšu jestli to tím bylo,ale ten co jsem vyndal neotvírá a voda se valí(nebublá) až po zahřátí motoru,když se voda už začíná vařit a termostat měl otevřít.Pokuď bude potřeba vyměnit těsnění,koupím radši celej motor za 6000 se zárukou tři měsíce na funkčnost a v garáži ho prohodím za tenhle,kterej už má podle tacha cca 245 000.Kouří to pořád stejně jako před tím.Na svíčky taky kouknu.
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

tak jsem vyndal termostat a zatim dobrý,90C je tam jenom když se stojí,jinak se to podchlazuje.Nic se zatím netlakuje ani hadice,tak se uvidí co dál,jen se modlím aby se motor nepoškodil tim krátkodobém přehřátím.
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od Patrik »

Paráda. Jinak zajímavá porucha - setkal jsem se s opačnýma případama - termostat byl pořád pootevřený.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od Jaroslav1 »

To Patrik,souhlasím já také.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
rcmod
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 02 bře 2014, 17:01

Re: Hlava motoru punto 1,2

Příspěvek od rcmod »

když jsem vyndal starý termostat,tak ono ten vnitřek běhá po takové osičce,no a ona ta osička byla jakoby zadřená-zatuhlá v tom válečku-patroně termostatu a jezdilo to společně s patronou a asi se to šprajclo o hranu té dirky ve výlisku-domečku,byla vyčochtaná a to prasknutí co jsem slyšel asi bylo,když to sklouzlo a zavřel se.Zvuk by odpovídal.
Termostat mám vyměněný a zatim to funguje,nevaří,nekouří,topení topí,motor neškube,hadice tvrdé nejsou,hadice za termostatem už je teplá a chladič taky.Uvidím co dál,jestli se nebude strácet voda,kdyžtak mi nezbyde nic jiného než sehnat jinej motor za 6000...
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“