HELP - Topení
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: HELP - Topení
Nevedel by niekto poradiť s mojím problémom?
Ide o to, že predvčerom mi začala behať ručička teploty až do červeného poľa, po chvíli opäť klesla a opakovalo sa to určitú dobu. Následne mi mechanik išiel pozrieť kde môže byť problém a zistil že tam bolo málo vody, no v nádržke ukazovalo dosť tak pravdepodobne sa bude niekde voda strácať. Doliali sme zhruba liter a deň to fungovalo ako tak a dnes mi začalo auto v nízkych otáčkach poskakovať a ako by išlo na tri valce, vo vyšších otáčkach motor šiel dobre. Teplota vtedy bola nad polovicou a stupala až do červeného poľa.
Tesnenie pod hlavou asi zlé nebude, lebo olej je čistý a nazrážaná emulzia pod viečkom nie je, takisto som nespozoroval bielejší dym s výfuku.
Môže tieto problémy spôsobovať termostat?
Nový som už objednal, no neviem načo by som sa mal ešte sústrediť pri oprave.
Za prípadné rady vopred ďakujem každému.
(Fiat Punto, MK2, rv.2001, 1,2 8v,44KW)
Ide o to, že predvčerom mi začala behať ručička teploty až do červeného poľa, po chvíli opäť klesla a opakovalo sa to určitú dobu. Následne mi mechanik išiel pozrieť kde môže byť problém a zistil že tam bolo málo vody, no v nádržke ukazovalo dosť tak pravdepodobne sa bude niekde voda strácať. Doliali sme zhruba liter a deň to fungovalo ako tak a dnes mi začalo auto v nízkych otáčkach poskakovať a ako by išlo na tri valce, vo vyšších otáčkach motor šiel dobre. Teplota vtedy bola nad polovicou a stupala až do červeného poľa.
Tesnenie pod hlavou asi zlé nebude, lebo olej je čistý a nazrážaná emulzia pod viečkom nie je, takisto som nespozoroval bielejší dym s výfuku.
Môže tieto problémy spôsobovať termostat?
Nový som už objednal, no neviem načo by som sa mal ešte sústrediť pri oprave.
Za prípadné rady vopred ďakujem každému.
(Fiat Punto, MK2, rv.2001, 1,2 8v,44KW)
Fiat Punto MK2 1.2/8v 3dv.
- Reklama
Re: HELP - Topení
Kolko je pre mechanika malo a kolko je v nadrzke dost
Fiat Punto 1 55SX 1.1 8V 40 Kw 176B4
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - Topení
mne sa voda stracala popri vodnej pumpe, sice nie liter za den ale tak za týzden, nemohol som prist nato ze odkial tak som sa pustil do vymeny tesnenia a ked som zhodil hlavu tak som si to vsimol, menil som tesnenie vodnej pumpy ktore bolo este od vyroby (bol tam len silikon) a na druhej strane som menil take gufero na kovovej rure ktora privadza vodu k pumpe, bolo uz pekne znicene, ked som kupil nove neveril som ze mi tam bude sediet podla tvaru,
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: HELP - Topení
Vody v nádržke bolo dosť (medzi max a min) no po odvzdušnení cez ten odvzdušnovací ventil hore ako idú dve hadice do radiátora hladina klesla až sme tam doliali liter nemrznúcej. Preto mám podozrenie na únik kvapaliny no neviem kade.
Preto neviem či mám dať vymeniť tesnenie alebo to bude niečo iné.
Najviac ma štve to že po zohriati, ba skôr prehriatí podľa ukazovateľa teploty šlo auto na tri valce. Momentálne auto stojí a snažím sa zisťiť na čo sa sústrediť pri oprave.
Preto neviem či mám dať vymeniť tesnenie alebo to bude niečo iné.
Najviac ma štve to že po zohriati, ba skôr prehriatí podľa ukazovateľa teploty šlo auto na tri valce. Momentálne auto stojí a snažím sa zisťiť na čo sa sústrediť pri oprave.
Fiat Punto MK2 1.2/8v 3dv.
Re: HELP - Topení
príznaky tesnenia pod hlavou ! Vymen tesnenie prípadne daj zrovnať hlavu a máš po probléme .
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Re: HELP - Topení
nevies rozmer toho gufera(O-kruzok)?aj mne sa tam straca voda,ale len ked mrzne vonka,mozna ze to sedi aj na mkI,alebo ak niekto vie rozmer gufera na MKI tak budem rad ked mi ho napisexeromax píše:mne sa voda stracala popri vodnej pumpe, sice nie liter za den ale tak za týzden, nemohol som prist nato ze odkial tak som sa pustil do vymeny tesnenia a ked som zhodil hlavu tak som si to vsimol, menil som tesnenie vodnej pumpy ktore bolo este od vyroby (bol tam len silikon) a na druhej strane som menil take gufero na kovovej rure ktora privadza vodu k pumpe, bolo uz pekne znicene, ked som kupil nove neveril som ze mi tam bude sediet podla tvaru,
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - Topení
rozmer co mam na pokladnicnom doklade je 30,00x3,50 cena 0,07€ moje povodne uz nemalo profil kruhovy ale stvorcovy, a chcel som si byt isty tak som siel do fiatu kde som si kupil presne take iste za 2,61€
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: HELP - Topení
Nazdar,tiež mi to tieklo cez ten okrúžok a vždy iba keď mrzlo-po výmene je pokoj
Punto 1,2 8V 5dv
Re: HELP - Topení
Vďaka za rady, každopádne ak by niekto niečo vedel ešte poradiť, sem s tým.
Fiat Punto MK2 1.2/8v 3dv.
Re: HELP - Topení
Voda sa stratila,keď vytlačila vzduch z potrubia/resp.cez ovzdušňovak/ Podľa mňa to nebude tesnenie pod hlavou.Hladal by som chybu v tom termostate a ešte jedna otázočka: Kedy sa tá voda stratila,keď jej bolo zrazu málo a musel si dolievať liter?Ide o to,že či sa stratila náhle,alebo si to nekontroloval už dlhšiu dobu.
Preto sa to pýtam,lebo mne sa voda stratila asi za mesiac o pol litra a to pekne pomaličky,až som jedného dňa spozoroval mokro pod autom a bol to ten spomýnaný okružok.
Preto sa to pýtam,lebo mne sa voda stratila asi za mesiac o pol litra a to pekne pomaličky,až som jedného dňa spozoroval mokro pod autom a bol to ten spomýnaný okružok.
Punto 1,2 8V 5dv
-
- Začátečník
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28 zář 2010, 21:14
Re: HELP - Topení
Dobrý večer ja mám podobny problem s kurením či respektivne s fungovanim ventilatora. Mam fiat punto a nefunguju mi všetky stupne. Som si objednal z fiat servisu ten regulator otáčok alebo odpor, namontoval som ho a ide mi 2,3 a samozrejme 4 stupen ten viem že je na priamo. Ale ten 2 stupen ide slabo a 3 sa mi zda v pohode a 1 stupen nefunguje vobec a ten novy odpor sa mi ihned zahrieva čo vlastne neviem či sa má tak prehrievat alebo nie. Dakujem za rady prečo mi to nefunguje jak má.
Re: HELP - Topení
Zdravím místní. Nenašel jsem vhodnější téma, tak se zeptám tady:
Punto mi netopí, resp. z výdechů jde jen vlažný vzduch (venku cca 8 st). Všechny odpovědi se tu točí kolem termostatu, odvzdušnění, vodní pumpy a ucpaného radiátoru. Vyjma posledního mohu ostatní vyloučit.
Mám konkrétní podezření - ventil přípusti teplé vody, protože vzduch jde stále stejný, ať točím ovladačem jakkoliv. Podle e-peru je ovládání strunou a ne servem.
1) Jak moc jsou tyto kohouty u Punt poruchové - obvyklá závada?
2) Jak pracuje topení - systém přívěry (ventil) nebo systém míchání horkého/studeného vzduchu?
Sice se v taliánech hrabu přes deset let, ale Punto mám chvíli a než to rozdělám, rád bych aspoň tušil... .
Díky za info
David
Punto mi netopí, resp. z výdechů jde jen vlažný vzduch (venku cca 8 st). Všechny odpovědi se tu točí kolem termostatu, odvzdušnění, vodní pumpy a ucpaného radiátoru. Vyjma posledního mohu ostatní vyloučit.
Mám konkrétní podezření - ventil přípusti teplé vody, protože vzduch jde stále stejný, ať točím ovladačem jakkoliv. Podle e-peru je ovládání strunou a ne servem.
1) Jak moc jsou tyto kohouty u Punt poruchové - obvyklá závada?
2) Jak pracuje topení - systém přívěry (ventil) nebo systém míchání horkého/studeného vzduchu?
Sice se v taliánech hrabu přes deset let, ale Punto mám chvíli a než to rozdělám, rád bych aspoň tušil... .
Díky za info
David
Fiat Punto 1.2 8v (2000)
Alfa Romeo 155 Sport (1995) ex. 127, Regata, Giulietta,...to už je diagnóza.
Alfa Romeo 155 Sport (1995) ex. 127, Regata, Giulietta,...to už je diagnóza.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - Topení
Zdravim, tak uz aj mne nefunguje kurenie, ide mi iba vlazny vzduch z radiatora a neviem s tym pohnut.
skusal som uz vsetko mozne okrem vymeny termostatu, vodnej pumpy a radiatora kurenia.
voda sa nestraca, kurenie je odvzdusnene, termostat neprepusta, spina presne podla teploty
ked sa motor zohreje, tak teplotu ukazuje presne, hadica od termostatu po otvoreni termostatu je horuca, hadica do radiatora kurenia na ktorej je odvzdusnovaci ventil je tepla ale na konci je uz vlazna, vlazna je aj hadica z radiatora kurenia az do kovovej trubky ktora ide k bloku motora ako je cerpadlo
ked postalacam tie vlazne-studene hadice, tak cez ne nechvylu prebehne tepla voda ale potom su znova vlazne
ked vyskrutkujem odvzdusnovaci ventil a nastartujem auto tak mi z neho strieka voda,
to znamena ze cerpadlo by malo fungovat
zda sa mi ze mam maly tlak v systeme, aj ked je motor zohriaty tak hadice su mekke - no toto este musim dnes preverit
cca to zacalo pred mesicom a pol, postupne slablo vykurovanie, v lavotocivaj zakrute vzdy na mna vybehol horuci vzduch z kurenia
a ked som sa uz chystal vymenit chladiacu zmes tak som nalial jedno deco chemie na cistenie systemu tak od vtedy mi prestalo uplne kurit zeby uvolneny sajrajt mi nieco upchal?
takze to znamena ze nepreteka poriadne horuca voda cez kolobech
najskôr som si myslel ze by mohol byt upchaty radiator kurenia, ale v zakrute sa vzdy ohrial a vyvalil na mna horuci vzduch, nalial som aj 2 litre octu do systemu aby sa rozpustil vodny kamen
este niecim preplachnut system?
teraz su dalsie moznosti:
vymena termostatu
vymena vodnej punpy
vymena radiatoru
vymena tesnenia pod hlavou
vymena gufera na kovovej trubke
tak babo rad
skusal som uz vsetko mozne okrem vymeny termostatu, vodnej pumpy a radiatora kurenia.
voda sa nestraca, kurenie je odvzdusnene, termostat neprepusta, spina presne podla teploty
ked sa motor zohreje, tak teplotu ukazuje presne, hadica od termostatu po otvoreni termostatu je horuca, hadica do radiatora kurenia na ktorej je odvzdusnovaci ventil je tepla ale na konci je uz vlazna, vlazna je aj hadica z radiatora kurenia az do kovovej trubky ktora ide k bloku motora ako je cerpadlo
ked postalacam tie vlazne-studene hadice, tak cez ne nechvylu prebehne tepla voda ale potom su znova vlazne
ked vyskrutkujem odvzdusnovaci ventil a nastartujem auto tak mi z neho strieka voda,
to znamena ze cerpadlo by malo fungovat
zda sa mi ze mam maly tlak v systeme, aj ked je motor zohriaty tak hadice su mekke - no toto este musim dnes preverit
cca to zacalo pred mesicom a pol, postupne slablo vykurovanie, v lavotocivaj zakrute vzdy na mna vybehol horuci vzduch z kurenia
a ked som sa uz chystal vymenit chladiacu zmes tak som nalial jedno deco chemie na cistenie systemu tak od vtedy mi prestalo uplne kurit zeby uvolneny sajrajt mi nieco upchal?
takze to znamena ze nepreteka poriadne horuca voda cez kolobech
najskôr som si myslel ze by mohol byt upchaty radiator kurenia, ale v zakrute sa vzdy ohrial a vyvalil na mna horuci vzduch, nalial som aj 2 litre octu do systemu aby sa rozpustil vodny kamen
este niecim preplachnut system?
teraz su dalsie moznosti:
vymena termostatu
vymena vodnej punpy
vymena radiatoru
vymena tesnenia pod hlavou
vymena gufera na kovovej trubke
tak babo rad
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: HELP - Topení
Keď sa dá odpoj vstupnú a výstupnú hadicu od kúrenia a výstupnú napoj na vodovod a prepláchni tlakom opačným smerom možno sa ti ten bordel z kurenia uvoľní.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - Topení
no dobry napad dakujem za radu, som myslel ze ocot pomoze vycistit ale no nepodarilo sa
tak som dnes presiel cca 16km, system je natlakovany, hadica od termostatu do chladica je dost tepla ale ked otvory termostat tak je uplne horuuuuca, v podstate vsetky hadice boli teple alebo horuce len vystup z radiatora kurenia uplne vlazny
takze predsa je len upchaty radiator kurenia
termostat, po 7km je palicka presne v polovicke budika, a po chvylke padne na stvrtinu, nasledne pomalicky vylezie na presne na polovicu, to sa zopakuje este 2x za sebou
potom vidiet ako pracuje termostat dalsich 8 km cca 10x rucicka klesne 1mm pod polovicku a potom zvysok cesty uz drzi ako pribitá na polovicke budika
takze termostat vymenim preventívne
teraz rozmyslam ci mam skusat cistit alebo radsej rovno vymenit za novy radiator kurenia
mam doma jeden uplne novy radiator ale z 2008 bez klimatizacie a ma na inom mieste prekrizene trubky
potom mam este jeden pouzivany radiator kurenia aj s vzduchotechnikou bez klimi 2001 co ma najazdene 180.000km, ten tam samozrejme nebudem davat .) mam ho len na porovnanie
ja mam v aute vzduchotechniku s klimou ale podla trubiek co som pozeral vyzera ze bude ten isty ako vo vzduchotechnike bez klimi .)
asi pravdu sa dozviem az ked to vsetko porozoberam
na autokely som videl ze je plno roznych rozmerov radiatorov kurenia
skusim rozobrat vzduchotechniku bez klimy a porvnam tie radiatory, a ci bude mozne to tam napasovat vyvody tych trubiek
mate skusenosti?
tak som dnes presiel cca 16km, system je natlakovany, hadica od termostatu do chladica je dost tepla ale ked otvory termostat tak je uplne horuuuuca, v podstate vsetky hadice boli teple alebo horuce len vystup z radiatora kurenia uplne vlazny
takze predsa je len upchaty radiator kurenia
termostat, po 7km je palicka presne v polovicke budika, a po chvylke padne na stvrtinu, nasledne pomalicky vylezie na presne na polovicu, to sa zopakuje este 2x za sebou
potom vidiet ako pracuje termostat dalsich 8 km cca 10x rucicka klesne 1mm pod polovicku a potom zvysok cesty uz drzi ako pribitá na polovicke budika
takze termostat vymenim preventívne
teraz rozmyslam ci mam skusat cistit alebo radsej rovno vymenit za novy radiator kurenia
mam doma jeden uplne novy radiator ale z 2008 bez klimatizacie a ma na inom mieste prekrizene trubky
potom mam este jeden pouzivany radiator kurenia aj s vzduchotechnikou bez klimi 2001 co ma najazdene 180.000km, ten tam samozrejme nebudem davat .) mam ho len na porovnanie
ja mam v aute vzduchotechniku s klimou ale podla trubiek co som pozeral vyzera ze bude ten isty ako vo vzduchotechnike bez klimi .)
asi pravdu sa dozviem az ked to vsetko porozoberam
na autokely som videl ze je plno roznych rozmerov radiatorov kurenia
skusim rozobrat vzduchotechniku bez klimy a porvnam tie radiatory, a ci bude mozne to tam napasovat vyvody tych trubiek
mate skusenosti?
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu