Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Milangb
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 08 bře 2013, 10:37

Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Příspěvek od Milangb »

Mám takový problém s alternátorem, už si nevím rady...

Problém je v tom, že někdy funguje, alespoň tedy podle kontrolky a jindy zase kontrolka problikuje a nebo jen svítí...
Po čem mám pátrat, po tom co jsem všechno četl, se dnes kouknu na kabely buzení alternátoru, tipuju to na špatné vybuzení /někde je zaoxidovaný kabel/, každopádně dneska vytáhnu multimetr a proměřím to...
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Příspěvek od Matto »

- podobne sa mi to správalo, ked som mal prasknutý obal alternátoru, častá porucha na Punte, skús skontrolovať aj to :wink:
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Milangb
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 08 bře 2013, 10:37

Re: Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Příspěvek od Milangb »

Na alternátoru jsou vypadané některé kousky hliníku, které jsou součástí obalu, fyzicky prasklá hlavní nosná část obalu není.

Měření na svorce B+
Po zapnutí klíčku je zde napětí 1,072V (svítí kontrolka baterie), na baterii 12,4V
Po nastartování je na volnoběh rozsvícená kontrolka dobíjení a napětí 1.072V, zvýšením otáček o cca 100 dle otáčkoměru kontrolka zhasne, napětí je 12,7 až 12,8V

Měření na svorce D+
Po zapnutí klíčku 12,4V po spuštění motoru při zhaslé kontrolce dobíjení 12,8V po zapnutí veškeré elektroinstalace cca 11,8V (prakticky by se dalo říci, že to je měřeno na baterce - přímé spojení D+ a +pólu baterie)

Osobně to tipuji na vadný regulátor, jen jestli nebude jednodušší koupit celý alternátor a vyměnit jej.
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Uživatelský avatar
Babis
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 04 říj 2012, 18:03
Bydliště: Sever

Re: Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Příspěvek od Babis »

Taky už jsem dal vyměnit alternátor. Občas nabíjel, občas ne. Po tom, co jsem zůstal trčet v -15°C v Děčíně už mě to nasralo. Na vrakáči ho seženeš kolem 1500,-.
Fiat Punto 60sx '96
Milangb
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 08 bře 2013, 10:37

Re: Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Příspěvek od Milangb »

Na vrakáči byl celkem problém... 1,6 moc nejsou.
Chvíli mi to trvalo a alternátor byl vykuchaný z auta, chtěli za něj pouze 400Kč /bral jsem k tomu i zpětný zrcátko v tý ceně/...
Jenže to teprve začalo... Vykuchaný alternátor jsem tedy hodil do kufru, sednu do auta, nastartuji a kontrolka dobíjení zhasla úplně normálně, tak rychle vytahuji multimetr a jde se měřit... dobíjení najednou 13,8V /na baterce/, nějak jsem nepochopil, že z ničeho nic, je zase všechno v pořádku, ale odjíždím i s kamarádem domů a děláme si srandu, že alternátor v kufru už funguje...
Doma altík vytahuji a dávám do regálu v dílně, že dokuď funguje zase tento co je v autě, tak to přehazovat nebudu... Už je tomu měsíc a stále bez projevení závady...

Toto nechápu, jakto, že z ničeho nic je zase vše v pořádku...
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“