Údržba Punta

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Údržba Punta

Příspěvek od ferokulda »

Zdravim. Nedavno jsem se stal vlastníkem Punta II 1.2 8V 44kW.
A měl bych pár dotazů, coR všechno je třeba vyměnit:
1) Rozvodový řemen - ten nechám vyměnit i s vodní pumpou (ale prý některá Punta to vodní čerpadlo hnané rozvoďákem a některá ne, jak to bude u toho mého Punta)?
2) Svíčky - jaké doporučujete (ve vedlejším vlákně píšete, že jsou dobré Brisk)?
3) Klimatizace - nevím jestli je funkční, doplňuje se tam něco?
4) Najeto má cca 70 000 km, je vhodné preventivně vyměnit těsnění pod hlavou?
5) Co je vhodné ještě vyměnit?

Díly bych koupil v Autokelly.
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Reklama
 

Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba Punta

Příspěvek od peta.smolik »

ferokulda píše:Zdravim. Nedavno jsem se stal vlastníkem Punta II 1.2 8V 44kW.
A měl bych pár dotazů, coR všechno je třeba vyměnit:
1) Rozvodový řemen - ten nechám vyměnit i s vodní pumpou (ale prý některá Punta to vodní čerpadlo hnané rozvoďákem a některá ne, jak to bude u toho mého Punta)?
2) Svíčky - jaké doporučujete (ve vedlejším vlákně píšete, že jsou dobré Brisk)?
3) Klimatizace - nevím jestli je funkční, doplňuje se tam něco?
4) Najeto má cca 70 000 km, je vhodné preventivně vyměnit těsnění pod hlavou?
5) Co je vhodné ještě vyměnit?

Díly bych koupil v Autokelly.
1) Rozvodový řemen + kladku! vodní pumpa je na tobě ale možná i tu
2) Brisk Extra - Super
3) Nech si ji zkontrolovat
4) když budeš dělat rozvody tak to těsnění můžeš taky vyměnit
5) olej pokud nebyl právě měněn, náplň chladiče, brzdovou kapalinu, filtry palivový, vzduchový
6) V Auto Kely jak co
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Re: Údržba Punta

Příspěvek od ferokulda »

V tom Autokelly bych chtěl koupit všechno.
Ještě k tomu těsnění pod hlavou
- je to u Punt pravidlem še kolem 100 000 km foukne?
- když ho vyměním teď, je třeba srovnávat hlavu (nějakým frézováním)?
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Údržba Punta

Příspěvek od liborko »

já třeba díly objednávám raději z internetu ( pop-art.cz,e-cat.cz,autodilykrc.cz,apm.cz) v autokelly tady u nás je za prvé dost draho a za druhé jejich vědomosti,znalosti a ochota o ničem,ale třeba tam u vás je to jiné :-) jinak jezdím přímo do speciálky na Fiaty
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba Punta

Příspěvek od peta.smolik »

Přesně jak píše Liborko... V Auto Kely neprofesionální přístup, neznalost atd. ale třeba brzdy a aku mám od nich ale jinak http://www.adh.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.autodilykrc.cz" onclick="window.open(this.href);return false;, a místní prověření prodejci
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Údržba Punta

Příspěvek od cinzano »

ferokulda píše:- je to u Punt pravidlem še kolem 100 000 km foukne?
Nesmysl. A měnit těsnění preventivně taky nemá nejmenší význam. Motor 1242 ccm jsem ještě neměl, ale pochybuju, že by to u něj bylo jinak než u FIRE 1. generace. Ty jsem zažil už čtyři (999 a 1108 ccm, 3 na Unu a 1 na Puntu), všechny měly přes 200 t. km a na všech bylo původní těsnění z výroby. Při koupi ojetiny se v první řadě zaměřuju na brzdy a zavěšení přední nápravy. S Auto Kelly mám velice špatné zkušenosti, jak s přístupem personálu, tak s kvalitou dílů.
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba Punta

Příspěvek od kejml »

Neopravuj, co funguje. Tolik k "preventivním" výměnám těsnění pod hlavou atd.
Podívej se na předepsané servisní úkony v 70tis a po 10 letech. Ti chlapíci, kteří to psali, nejsou úplně blbí i přesto, že si to většina diskutujících myslí.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba Punta

Příspěvek od peta.smolik »

Já mu to radil to co sem napsal právě proto že si myslím že údaj najeté km je čistě imaginární a ve skutečnosti je vše jinak a když už bude měnit rozvody a svíčky a olej a pumpu? tak to už to těsnění je na snadě vyměnit taky páč je to možná o 10 minut víc práce
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Re: Údržba Punta

Příspěvek od ferokulda »

Ok tak na to tesnění se vyprdnu. V Autokelly bych to koupil hlavne proto, že bratr tam má cca 30 procent slevu.
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
hery22
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 19 bře 2011, 11:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Příspěvek od hery22 »

cinzano píše:
ferokulda píše:- je to u Punt pravidlem še kolem 100 000 km foukne?
Nesmysl. A měnit těsnění preventivně taky nemá nejmenší význam. Motor 1242 ccm jsem ještě neměl, ale pochybuju, že by to u něj bylo jinak než u FIRE 1. generace. Ty jsem zažil už čtyři (999 a 1108 ccm, 3 na Unu a 1 na Puntu), všechny měly přes 200 t. km a na všech bylo původní těsnění z výroby. Při koupi ojetiny se v první řadě zaměřuju na brzdy a zavěšení přední nápravy. S Auto Kelly mám velice špatné zkušenosti, jak s přístupem personálu, tak s kvalitou dílů.
ja ten motor mam, a tesneni mi fouklo v 90.000km. Kamos ma to same, jen z vetsi vybavou a fouklo mu jeste o neco driv. Takze ja byt tebou, tak kdyz uz budes delat tolik veci, tak ho vymenim, zas tak drahe neni a casu na tom taky moc nestratis a mas aspon na nejaky cas pokoj
Fiat Punto 1,2 8v Lpg mk2
Fiat Croma 2.4jtd
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Údržba Punta

Příspěvek od cinzano »

Vono vobčas nezaškodí podívat se na stav chladicí kapaliny :idea:
hery22
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 19 bře 2011, 11:20
Bydliště: Ostrava

Re: Nákup Punta (Sporting) r.v. 2000 +/-, na co se zaměřit

Příspěvek od hery22 »

cinzano píše:Vono vobčas nezaškodí podívat se na stav chladicí kapaliny :idea:
jestli to byla narážka na mně, tak tě můžu ujistit, že já údržbu nezanedbávám. Auto používám denně, ale mám ho i jako koníček, čistě pro zábavu mám motorku gsxr 750 rv. 98 což už je vlastně babička (mám ji už 5 let, takže žádné pojezdit rok a prodat abych se nemusel starat, což dělá bohužel dost lidí)a na stav svých strojů jsem pedant a snažím se je udržovat ve 100% stavu. Skorotchýně si ze mě kvůli tomu dělá srandu, že jsem na to úchyl :) (na 12let určitě nevypadá). Těsnění jsem chtěl preventivně vyměnit v 90.000km zároveň s rozvody, ale prdlo v 87.000km, tak nebylo co řešit. Mám ho 2 a půl roku a od 61.000km, teď má 104.000km, jestli nebyli stočené jsem nekontroloval, kupoval jsem podle stavu a ten byl perfektní. Už si myslím, že to auto znám a vím, že jsem koupil dobře a myslím, že v podobnem stavu jako ho mám já moc není. Nic mi v autě neuniká, kontrouluju olej i chl. kapalinu pravidelně, a že mi prdlo těsnění jsem zjistil právě tím, že se kapalina začala ztracet, do té doby nic neunikalo :wink:
Jinak na svoje auto jsem napsal menší recenzi: http://moje.auto.cz/hery22/punta.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Punto 1,2 8v Lpg mk2
Fiat Croma 2.4jtd
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba Punta

Příspěvek od peta.smolik »

Super recenze, ta má by byla podobná akorát při 140tis.km sem do Punta nalil 30tis. ale to bylo až v deseti letech věku a od tý doby jen drobnosti a před tím vůbec nic ale mám ho od nova. Stav udržuju 100% po technické stránce ale barva nejezdí takže žádná pasta a meje ho jen déšť :lol:
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
hery22
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 19 bře 2011, 11:20
Bydliště: Ostrava

Re: Údržba Punta

Příspěvek od hery22 »

peta.smolik píše:Super recenze, ta má by byla podobná akorát při 140tis.km sem do Punta nalil 30tis. ale to bylo až v deseti letech věku a od tý doby jen drobnosti a před tím vůbec nic ale mám ho od nova. Stav udržuju 100% po technické stránce ale barva nejezdí takže žádná pasta a meje ho jen déšť :lol:
díky :)
30tisíc najednou? :shock: co jsi tam všechno dělal? ale zase ho máš od nova a 140tisíc je slušná porce km
Na barvu to nejezdí, to je fakt :lol: ale jak říkám, já ho mám i jako koníček a vzhledem k tomu, že se mi punto líbí, tak ho chci mít i hezké :D
Fiat Punto 1,2 8v Lpg mk2
Fiat Croma 2.4jtd
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Údržba Punta

Příspěvek od peta.smolik »

Přední tlumiče, ložiska, vrchní uložení tlumičů, čepy řízení, kotouče+desky, spojka, zadní silentbloky ramen, zadní pakny, alternátor, olejová vana, komplet brzdové trubky, těsnění hlavy, rozvody, vodní pumpa, svíčky, kabely, olej všechny filtry ložiska zadních ramen + práce, pak byl asi dva roky klid a pak z prevence sem dal nový bubny, zadní péra a zadní tlumiče ale ani jedna věc nebyla vyloženě nutná a ještě ložisko náboje zadní pravé a to bylo dva roky zpět, vloni na jaře sem dal nový prahy a letos jen těsnění vačky, filtry, olej, svíčky a teď sem během asi 8 odpolední natřel nově spodek ale Punťovi bude za 4 měsíce 15 let a má nejeto 207tis.km podlaha je zdravá, prahy prolitý olejem a zatím dobrý, do zadních blatníků sem dal před dvouma rokama plasty a ty DOPORUČUJU všem Jinak sem ale spokojenej, teď dolaďuju spodek pak uklidím, vysaju a možná i umeju a vyleštím
Naposledy upravil(a) peta.smolik dne 13 říj 2012, 12:56, celkem upraveno 1 x.
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“