TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Tlumiče, pružiny, kola, pneumatiky, brzdy, řízení

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
kovvalsky
Všeználek
Příspěvky: 1466
Registrován: 17 lis 2009, 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od kovvalsky »

noz ja sa s tebou hadat nebudem ked si to tak vypocital tak to tak bude ale skus dat dole svoju ctenu prdel zo stolicky zobrat si mikrometer odmerat dieri na kolese a na naboji kolesa a ked zistis ze su tam rozdieli nerozplac sa a pre tvoju informaciu plechove disky su seriova vyroba tak isto ako aj hlinikive ked sa budeme bavit o rucne robenych diskoch tak potom ti uverim ze budu mat 4x98 alebo 4x100
one world, one dream, one car
Reklama
 

oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od oldoss »

Jaaaj fesi a co s tym mikrometrom tam odmeras? Vies co to aspon je ten mikrometer a ako vyzera, lebo ja viem a kazdy den s nim pracujem. Iba jedna otazka preco sa ten rozdiel deli 4mi? Viem, ze su tam 4 skrutky ale vysvetli mi prosim Ta preco to tak je? Nerypem iba sa pytam, lebo logicky na to ja neviem proste prist. Netvrdim, ze su tam presne na stotiny milimetra presne roztece ale je rozdiel 0.5mm a 1mm.
Tiez co si tymi plechacmi a diskami myslel, ze ked je to seriova vyroba tak co? Vtedy tam nebude ta roztec aku udava vyrobca, zeby Fiat spravil naboje 4x98 a disky jak sa trafia tak budu? Myslim, ze asi nie. Alebo ako tomu mam rozumet? Ako som uz pisal moze tam byt rozdiel v radovo desatinach milimetra lebo sa to bere ako vyrobna tolerancia. Disk je cely odlievany, prechadza povrchovou upravou a tiez sa na nom vyrabaju diery na roztec aku maju mat. To netrafia nejaky lojzo v vrtackou ale CNC obrabacie stroje kde je ta presnost trochu inde.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Uživatelský avatar
kovvalsky
Všeználek
Příspěvky: 1466
Registrován: 17 lis 2009, 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od kovvalsky »

Cnc je pocitacom riadeny stroj disky sa robia na lisoch cize vopchas tam rovny plech a ono ti to podla formy vytvaruje podobu disku to o com ty tocis sa pouziva na zakazkovo vyrabanych autach a nie na seriovkach robil som urcite komponenty do Kie aj do bmw teraz vyrabam pneumatiky a garantujem ti keby vidis vyrobu kupis si bicykel alebo chodis peso preto ti vravim ze to neni presne a su tam velke tolerancie co sa tyka merania odmerias to pokial najdes presne stred kolesa a stred diery kde ide srob dalsia vec co sa tyka plavajucich srobov myslis si ze su bezpecne ja nie lebo medzi kolesom a srobom je este kuzelova podlozka ktora na bezpecnosti nic neprida a dalej tuto kolegovy radis ist kupit do hociakeho servisu plavajuce sroby myslis si ze ze tie polske sroby co mu predaju budu mat lepsiu pevnost a pruznost ako originaly (ovsem ak aj tie su neni z polska)? Toto je debata na milion rokov kolega sa pytal ci mu to bude pasovat odpoved ano bude na 99% to 1% je riziko ako zo vsetkym
one world, one dream, one car
oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od oldoss »

Aj by som ti daco napisal ale s tebou to je marne...
nech sa dari
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Uživatelský avatar
kovvalsky
Všeználek
Příspěvky: 1466
Registrován: 17 lis 2009, 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od kovvalsky »

Ja sa nejdem s tebou hadat lebo mavas tu udajmy a vypoctamy z cisto teoretickeho hladiska skus ma presvedcit ze sa mylim faktami lebo ja som tento problem riesil pol roka dozadu :shock:
one world, one dream, one car
Uživatelský avatar
LuZe
Fiaťák
Příspěvky: 87
Registrován: 13 lis 2008, 07:42
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od LuZe »

Tak kluci, aby jste se nehádali. Byla jsem v pneuservise a bylo mi řečeno že to jde udělat, ale nedoporučuje to. Je prostě lepší to nechat tak jak to je a neřešit to a nevrtat se v tom. Takže hold seženu klasiku a budu to mít bez problémů. Ale moc děkuji a omlouvám se že jsem tu rozpoutala takovou diskusy
Fiat Punto 1,2i r.1995
FIAT PUNTO II. 1.2 8V r.2001
T-peg
Fiaťák
Příspěvky: 156
Registrován: 12 dub 2011, 13:22

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od T-peg »

no konecne som docital cele vlakno. riesia sa tu bezne rozmery gum,pripadne vecsie, mna by ale zaujmalo co si myslite o gume 165/45 r15 na 6palcovej sirke disku? chcem dat zapisat na jar do tp 15tky, a momentalne sa neviem rozhodnut medzi plechmi alebo alu z alfy(nieco ako 156ka mava). viem ze stymi gumamy to koleso bude nizsie ako by malo byt,ale neviem ci to bude ok,alebo az prilis.
1.2 8V 2000
Uživatelský avatar
kovvalsky
Všeználek
Příspěvky: 1466
Registrován: 17 lis 2009, 22:50
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od kovvalsky »

To je podla mna dost uzka guma daj radsej sirsiu alebo z vacsim profilom 55-65 alebo vyskusaj zozen ojazdenu a vyskusaj len obut ale asi bude trpiet ta guma
one world, one dream, one car
stepan46
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 218
Registrován: 23 kvě 2010, 16:34
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od stepan46 »

přesně co tu píšeš ten rozměr mám já na autě a je to v pohodě :) .... jen počítej s tím že ty kola jsou strašně zapuštěný :? já to budu řešit na jaře podložkama :wink:
Fiat punto sporting 1.2 16v
Facebook : Štěpán Kybal
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od Toti »

T-peg 165/45 R15 na 6" disku by malo byť vpohode.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
T-peg
Fiaťák
Příspěvky: 156
Registrován: 12 dub 2011, 13:22

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od T-peg »

tie plechy maju et 31 asi. to by bolo asi ok. ale tie alfy mavaju asi 49 co by som musel riesit podlozkami. cize by ma to vyslo drahsie,to by bolo treba dake 2cm podlozky a aj sroby dlhe.
1.2 8V 2000
T-peg
Fiaťák
Příspěvky: 156
Registrován: 12 dub 2011, 13:22

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od T-peg »

mam trochu blbu otazku: stredove diery diskou z talianou su 58.1 . disky ATS CUP vidim najcastejsie na vw group autach, ktore maju stredovu dieru tusim ze 57,1. nasiel som par inzeratov na tieto disky, v jednom aj bolo napisane ze diera je 57mm. tym padom by som ich na punto asi nenapasoval,ze? avšak na pár puntách som tie disky videl, tak ma zaujma ze ako? podlozkami? to by bola asi jedina moznost, no to by sli az prilis von asi tie disky, tak neviem. nemal dakto zvas tie disky, alebo ine s mensou dierou???
1.2 8V 2000
T-peg
Fiaťák
Příspěvky: 156
Registrován: 12 dub 2011, 13:22

Re: TUNING - Alu kola, pneumatiky a podložky

Příspěvek od T-peg »

no napokon som sa rozhodol pre elektrony 14x6j chcel som na ne povodne natiahnut gumy 155/65 alebo 55. ale definitivny rozmer je 175/50, znacka pirelli p6000. vyzera to perfektne,som zvedavy ako sa stym bude jazdit, oproti tym balonom 175/70 r13 co som mal minule leto to bude riadny rozdiel :-)
1.2 8V 2000
Uživatelský avatar
michalsymon
Fiaťák
Příspěvky: 55
Registrován: 14 pro 2012, 20:22
Bydliště: Ústí nad Labem

R16 na punto???

Příspěvek od michalsymon »

Zadar lidi, můžete mi poradit, jestli dostanu na své punto r16 ??? Děkuji
Michal Symon
oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: R16 na punto???

Příspěvek od oldoss »

Bez úprav ťažko...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Odpovědět

Zpět na „Punto - podvozek“