Ono existuje auto bez teploměru chladící kapaliny? No fuj! Pak to srovnání rychlosti ohřívání jsou pouhé odhady.
No a pokud nejde výkon do topení, pak je situace jasná. Navíc tu clonu prosazuju hlavně pro couračky, na který je tohle auto určený. 50km v jednom kuse pravidelně po dálnici tomu neodpovídá, ale zas tam bude ten miniaturní přínos z lepšího obtýkání (nižší Cx) vzduchem.
Pravidelnej provoz na saharu je samo špatně, jelikož by to nemusela ustíhat a tady bych se pokusů bez toho teploměru bál. Navíc by se mohla zvýšit spotřeba oleje a nedejbože odejít těsnění pod hlavou, na což motory FIRE trpěj.
KAROSERIE: Zimní clona přední masky
Moderátor: peta.smolik
Re: Zimní clona přední masky
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
- Reklama
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clona přední masky
Ti řeknu ale že mně to ani nijak moc nemrzí že tam teploměr není, když se přehřeje začne svítit dioda na palubce a jinak mně to nezajímá...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Zimní clona přední masky
Clona se mi při teplotách pod nulou (letošních mrazech) osvědčila,
zejména při popojíždění.
Motor se rychleji dostane na provozní teplotu.
Zkrátila se doba běhu studeného motoru, tj. zvýšené spotřeby.
Rychleji funguje topení a ohřívání předního skla, což je v mrazech podstatné.
Odhaduji to tak na polovinu ujeté vzdálenosti bez clony.
Clonu jsem si vyrobil ze sololitu a k žebrům masky ji přichycuji háčky s křídlovými maticemi.
Kritériem použití clony při mrazu je: Neměl by nastávat stav kdy auto stojí,
ventilátor pořád běží a snaží se chladit motor.
zejména při popojíždění.
Motor se rychleji dostane na provozní teplotu.
Zkrátila se doba běhu studeného motoru, tj. zvýšené spotřeby.
Rychleji funguje topení a ohřívání předního skla, což je v mrazech podstatné.
Odhaduji to tak na polovinu ujeté vzdálenosti bez clony.
Clonu jsem si vyrobil ze sololitu a k žebrům masky ji přichycuji háčky s křídlovými maticemi.
Kritériem použití clony při mrazu je: Neměl by nastávat stav kdy auto stojí,
ventilátor pořád běží a snaží se chladit motor.
Re: Zimní clona přední masky
Tak, tak! O to rychlejší rozmrazování a ofukování skla mi jde především. Úspora paliva je přidaná hodnota.
No a vzhledem k tomu, že to je zimní maska, tak předpokládám používání topení, což je sám o sobě dobrý ochlazovač motoru a ještě k tomu dobře regulovatelný 4-mi stupni ventilátoru. Případně v zácpě je to i dobrá pojistka. Sám jsem to tak ale ještě nepotřeboval řešit.
V Alpách se v létě taky vyplatí si před dlouhým kopcem zapnout topení a pomoct tak chladiči, když už to jinak nejde.
No a v těch víc jak 3 neděle trvajících mrazech pod -15°C jsem ocenil i to, že se Pinďa byl schopen ohřát na běžnou provozní teplotu, i když kolem -20°C mu to i s tou maskou trvalo k 10-ti ujetým km a to šel ventilátor topení max. na 2-ku.
No a vzhledem k tomu, že to je zimní maska, tak předpokládám používání topení, což je sám o sobě dobrý ochlazovač motoru a ještě k tomu dobře regulovatelný 4-mi stupni ventilátoru. Případně v zácpě je to i dobrá pojistka. Sám jsem to tak ale ještě nepotřeboval řešit.
V Alpách se v létě taky vyplatí si před dlouhým kopcem zapnout topení a pomoct tak chladiči, když už to jinak nejde.
No a v těch víc jak 3 neděle trvajících mrazech pod -15°C jsem ocenil i to, že se Pinďa byl schopen ohřát na běžnou provozní teplotu, i když kolem -20°C mu to i s tou maskou trvalo k 10-ti ujetým km a to šel ventilátor topení max. na 2-ku.
Naposledy oživil Jan Horák v 22 úno 2012, 18:55
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG