KAROSERIE: Zimní clona přední masky
Moderátor: peta.smolik
KAROSERIE: Zimní clona přední masky
Narazil jsem kdesi na nabídku zimní clony do přední masky - takový deklík do nárazníku, který má bránit přívodu studeného vzduchu na chladič. Máte někdo zkušenosti se zimním provozem, že by tohle udělátko k něčemu bylo? Zatím se mi nezdá, že by bylo třeba motor tahle "zababoušit".
viz: http://aukro.cz/item802273847_zimni_clo ... panda.html" onclick="window.open(this.href);return false;
viz: http://aukro.cz/item802273847_zimni_clo ... panda.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pandík 1.1, 2009
- Reklama
- HoviXXX
- Fiaťák
- Příspěvky: 68
- Registrován: 03 bře 2007, 22:03
- Bydliště: Czech Budweis
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clona přední masky
To se snad dávalo na 120cítky ne??
Příští moje auto bude už i s motorem!!!!
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 155
- Registrován: 28 úno 2006, 18:17
- Bydliště: Brno, Kuřim
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clona přední masky
Také jsem nad něčím podobným uvažoval na Bravo. Né pokaždé jedu tak daleko, že by se dostatečně ohřál motor. Jelikož mám naftu, je to docela užitečná věc. Při teplotách hodně pod nulou je to určitě dobrá věc. U malých motůrků se motor ochlazuje ještě více. Určitě nad tím uvažuj, ale pozor, ať si nepřehřeješ motor.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
- Mr.Bean
- Znalec
- Příspěvky: 585
- Registrován: 17 led 2010, 21:56
- Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clona přední masky
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... gi_detail=" onclick="window.open(this.href);return false;
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo
Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Re: Zimní clona přední masky
Vše co je napsáno v předchozím příspěvku souhlasí! Sám jsem si to udělal z nárazníku z Favorita, žádnej problém. O chlazení (odpoledne) se kdyžtak postará ventilátor chladiče, stejně jako v zácpách, kde to taky samo nechladí. No a když už je ráno kolem 10°C nad nulou, tak sundat!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Zimní clona přední masky
Při jaké teplotě by se měla clona/dečka použít, nebo kdy by se měla sundat. Nepíší to v návodu?
Re: Zimní clona přední masky
Toto je tuzink. O rychlé ohřátí motoru se postará termostat.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Re: Zimní clona přední masky
Termostat se stará pouze o to, že dokud není motor ohřátý, tak nepustí nemrznoucí (chladící) směs do chladiče!
Pokud na motor (do motorového prostoru) méně fouká zvenku, tak se motor dříve ohřeje. Pokud chci motor ohřát dříve, tak nesmím mít zapnutý topení. To zas nic nevidím přes zamlžený, či namrzlý čelní sklo, takže ty doplňky co mi umožněj rychlejc ohřát vzduch do ofuků nepovažuju za zbytečný. Tedy nejen clona, ale i spodní kryt pod motor se hodí (nejen jako ochrana před sněhem a poškozením).
Jinak to má i další přínos - menší aerodynamický odpor vzduchu = lepší obtejkání (nižší Cx). Nevýhoda, navýšení hmotnosti a cena.
Jo a v reklamě jsem to u nějakýho auta viděl svázaný s rychlostí jízdy (při rychlejší jízdě se ta maska před chladičem zavře, právě z důvodu toho aerodynamickýho odporu). Nápor vzduchu to přes zbylý štěrbiny uchladí i v létě!
Teploty jsem psal výše. Návod není podstatnej, od toho je na přístrojovce teploměr, aby si to člověk moh vypozorovat sám, když prověřuje názory ostatních!
Pokud na motor (do motorového prostoru) méně fouká zvenku, tak se motor dříve ohřeje. Pokud chci motor ohřát dříve, tak nesmím mít zapnutý topení. To zas nic nevidím přes zamlžený, či namrzlý čelní sklo, takže ty doplňky co mi umožněj rychlejc ohřát vzduch do ofuků nepovažuju za zbytečný. Tedy nejen clona, ale i spodní kryt pod motor se hodí (nejen jako ochrana před sněhem a poškozením).
Jinak to má i další přínos - menší aerodynamický odpor vzduchu = lepší obtejkání (nižší Cx). Nevýhoda, navýšení hmotnosti a cena.
Jo a v reklamě jsem to u nějakýho auta viděl svázaný s rychlostí jízdy (při rychlejší jízdě se ta maska před chladičem zavře, právě z důvodu toho aerodynamickýho odporu). Nápor vzduchu to přes zbylý štěrbiny uchladí i v létě!
Teploty jsem psal výše. Návod není podstatnej, od toho je na přístrojovce teploměr, aby si to člověk moh vypozorovat sám, když prověřuje názory ostatních!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Re: Zimní clona přední masky
Naprostý souhlas.Používám tenhle "dekl" u Matiza už dobře desátou zimu a rozdíl v tom jestli tam je a nebo neni je dost znatelnej
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clona přední masky
To by se mi taky líbilo... Nemáte někdo ponětí kde to koupit na Punto mk1 1,1? Píšu i obsah páč velikosti průduchů v nárazníku se liší podle obsahu...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Zimní clona přední masky
No a to je opravdu tak velkej problém si to sám udělat?
Starej nárazník z Fáva (jak jsem psal výše), kartonová krabice a něco na psaní + nůžky na vystřižení šablony (přesně zapasovat do zamýšlenýho umístění, naznačit i s montážními otvory), poté šablonu přiložit na starý nárazník, obkreslit, vyřezat "šukačkou" a začistit hrubým pilníkem. Vyvrtat díry pro elektrikářský pásky. A "toť vsjo"!
Pak už jen montáž přes tu mřížku pomocí těch elektrikářskejch pásek. Na "Pinďovi" stačily 2, na Espáskovi 3.
Starej nárazník z Fáva (jak jsem psal výše), kartonová krabice a něco na psaní + nůžky na vystřižení šablony (přesně zapasovat do zamýšlenýho umístění, naznačit i s montážními otvory), poté šablonu přiložit na starý nárazník, obkreslit, vyřezat "šukačkou" a začistit hrubým pilníkem. Vyvrtat díry pro elektrikářský pásky. A "toť vsjo"!
Pak už jen montáž přes tu mřížku pomocí těch elektrikářskejch pásek. Na "Pinďovi" stačily 2, na Espáskovi 3.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clona přední masky
Tak mám zimní clonu taky))) Po zralé úvaze sem to vymyslel jinak... Nestálo to téměř nic))) použil sem na to kus 5mm silný gumy jeden svařovací drát a pět plastovejch pásek... U punta 1,1 není ten průduch v nárazníku tak dramaticky velkej takže sem váhal jestli tam vůbec něco dávat ale mám to tam a trvalo to jen půl hoďky ale vypadá to tak prasácky že se fotkou ani nepochlubím... Zkusím jestli to bude mít na něco nějakej vliv a když né tak to zahodím, když ano tak tu clonu předělám ať to trochu vypadá a pak sem dám fotku
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clona přední masky
Tak zimní clonu sem měl na Puntu 16 dní... Myslím že kluci od Fiatu dobře vědí co dělají že ty průduchy v nárazníku vypadají tak jak vypadají... Objektivně lze říct že se změnila aerodynamika auta a dovnitř se jaksi dostávalo o něco málo méně hluku ale sahara se mi spínala i při běžné jízdě jak ve městě tak i mimo město z čehož lze soudit že chladič nestíhal chladit... Možná je to taky tím že ještě moc nemrzne ale clonu jsem sundal...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Zimní clona přední masky
Tak nevím, buď má Pinďa lepší vyřešený průduchy než starý Punto, nebo jezdíme umírněnějc, nebo nemáme zasr... chladič, či po namontování jezdíme s permanentně zapnutým topením, ale nám to spíná jen v zácpě ve městě, jako všem ostatním ve štrůdlu. A teplota na budíku se mimo město ani po 50-ti km ze středu ani nehne. Tyto "daleké" cesty jsou ale pro Pinďu vyjímkou a na ty převážně 5km popojížděčky (je to nákupní taška) to je po studenejch startech přímo jedinečný! Má milovaná se trošku ohřeje i cestou ze 4km kopce do práce při brždění motorem téměř ihned po nastartování motoru a rozjetí auta. Navíc se jí o mnoho líp ofukujou okna!
Dost blahodárně se k tomu obdobným vlivem přidává i plastovej ochranej kryt motoru, kterej už taky přibyl. Ten navíc částečně chrání i před vodou se solí a hlavně sněhem.
Takže pro Pandu v našem případě oboje vřele doporučuju.
Dost blahodárně se k tomu obdobným vlivem přidává i plastovej ochranej kryt motoru, kterej už taky přibyl. Ten navíc částečně chrání i před vodou se solí a hlavně sněhem.
Takže pro Pandu v našem případě oboje vřele doporučuju.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní clona přední masky
Bych řekl že je to spíš obráceně... U Punta mk1 záleží na obsahu motoru... čím silnější motor potažmo větší chladič tím větší průduchy jsou v nárazníku... Teplejší vzduch jsem začal cítit zhruba o 200metrů dřív ale při 50km jízdě po dálnici se mi po sjetí z dálnice hned zapnula sahara a to samý po příjezdu na parkoviště cestou z práce při couvání na flek se sahara spínala pravidelně... Bydlím v menším městě a za těch 16 dní sem na zácpu štěstí neměl... Uplně tu clonu nezapuzuju jen ji zkusím udělat jinak s pár průduchy a dám ji tam až bude fakt mrznout... Mám palubku bez teploměru takže nevim jak se teplota pohybovala... Topení mám zaplý jen na 1. stupeň
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele