chladici kapalina...

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
a0557
Fiaťák
Příspěvky: 56
Registrován: 09 pro 2010, 17:06

chladici kapalina...

Příspěvek od a0557 »

Zdravim vlastnim punto 55s a zajima me jedna vec chladici kapalinu mam naplnenou mirne pod rysku max ale v pripade jak jedu a zahreje se na provozni teplotu zastavim vypnu motor a chci otevrit nadobku tak pri mirnem pootoceni slysim jak to pusti vzduch a jak se tlaci voda vzhuru ze by to pres nadobku i preteklo.Je to normalni jev nebo to znaci tesneni pod hlavou nebo tak neco...dekuji za odpovedi
Reklama
 

Danny Mk2
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 19 črc 2011, 07:19
Bydliště: Ostrava

Re: chladici kapalina...

Příspěvek od Danny Mk2 »

To je normání jev,jízdou se chladící systém natlakuje,proto že kapalina ohřátím zvětší objem,to částečně vykompenzuje pružnost hadic a hlavně vzduch mezi víčkem a hladinou v expanzce.Od toho je tam ryska max.Proto se třeba kontroluje hladina při studeném motoru.Jinak pokud nejsou hadice nafouklé jak klobásy,je to ok.Jinak víčko se nedoporučuje otevírat při horkém motoru!!!
Lancia Y 1.1.....
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: chladici kapalina...

Příspěvek od Karol »

Druha moznost je, ze to nieje dobre odvzdusnene a niekde v utrobach chladiaceho systemu je vzduch, ktory sa pri naraste tlaku par vody pri zahriatom motore stlaci a po uvolneni tlaku vytlaci stlpec chladiacej kvapaliny smerom hore. Treba to podla mna poriadne odvzdusnit, s otvorenym vickom chladica pri dobre zahriatom motore poturovat motor na volnobeh. Malo by to pomoct.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
blba blondyna
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 13 úno 2011, 15:28

Re: chladici kapalina...

Příspěvek od blba blondyna »

Taky bych se přikláněla k názoru, že to máš možná mírně zavzdušněné. Jinak expanzní nádoba je tam samozřejmě od toho, aby vyrovnávala..... Taky mi jeden čas přelejzala za horka hladina výš než je normální a kapalina se pomaličku, ale jistě ztrácela. Stejně jako ty jsem měla podezření na těsnění pod hlavou, ale olej byl čistý. Až tlaková zkouška ukázala, že mi to pomalu utíká přes jednu unavenou příchytku hadice. Normálně to nebylo znát, ale postupně si to nabíralo vzduch. Zkusila bych nejdřív to, než začneš rozebírat motor :-).
Punto MKII, 1.2 8V, r.v.2001, najeto 105 000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“