HELP - motor stěračů Punto II 188
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
Neviem ci je to zavada alebo sa to tak bezne sprava ,kedze stale pocuvam nahlas hudbu a vcera som si zabudol CDcko doma ,ale ked pustim stierace hocijaku polohu tak pocujem take tiknutie. Stierace prejdu zlava doprava a spet a ked dojdu na krajnu polohu a znova idu do prava tak sa tam zase ozve take tiknutie (ako na hodinkach) ,ale vobec si niesom isty ci to takto bolo aj ked som pred rokom a pol kupil auto.
- Reklama
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
Mne to sice netika, aspon som si to nevsimol, ale nemoze to nahodou byt cvaknutie relatka, ktore spusta stierace? Myslim, ze to je spustane cez nejake rele a to by cvakat trochu mohlo. Odkial ide to "tikanie"?voughne píše:Neviem ci je to zavada alebo sa to tak bezne sprava ,kedze stale pocuvam nahlas hudbu a vcera som si zabudol CDcko doma ,ale ked pustim stierace hocijaku polohu tak pocujem take tiknutie. Stierace prejdu zlava doprava a spet a ked dojdu na krajnu polohu a znova idu do prava tak sa tam zase ozve take tiknutie (ako na hodinkach) ,ale vobec si niesom isty ci to takto bolo aj ked som pred rokom a pol kupil auto.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
mne teraz najnovsie prska v packach stieracov ale ked je uplne mokre sklo tak to neprska, najskôr pozriem na tu prevodovku stieracov a potom na packy ak to nepomôze.
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 477
- Registrován: 12 úno 2007, 23:29
- Bydliště: Nové Mesto n/V
- Kontaktovat uživatele:
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
Vidim, ze to je radost s tym fiatom pre kazdeho.
Mna momentalne stve zatekanie do kufra v lavom rohu - neviem kade, utesnoval som silikonom uz aj zadne svetlo, cez tesnenie dvier to netece isto... Stierace sa mi rozpadli pred rokom, to som opravil. Ventilator kurenia nefungoval na niektorych rychlostiach (roztopene kontakty na predradnom odpore).. ale to uz je offtipic. Proste to auto zije a bohuzial ma svoje choroby.
Jaaaaj, a to nehovorim o najvacsej hroze - posilovac vypina sa pri lavom doraze alebo pri prejazde zakrutou za istych neznamych okolnosti.... vymena relatok = ziadna zmena... inzinieri z fiatu to dobre vymysleli
Mna momentalne stve zatekanie do kufra v lavom rohu - neviem kade, utesnoval som silikonom uz aj zadne svetlo, cez tesnenie dvier to netece isto... Stierace sa mi rozpadli pred rokom, to som opravil. Ventilator kurenia nefungoval na niektorych rychlostiach (roztopene kontakty na predradnom odpore).. ale to uz je offtipic. Proste to auto zije a bohuzial ma svoje choroby.
Jaaaaj, a to nehovorim o najvacsej hroze - posilovac vypina sa pri lavom doraze alebo pri prejazde zakrutou za istych neznamych okolnosti.... vymena relatok = ziadna zmena... inzinieri z fiatu to dobre vymysleli
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
Mne sa zda akokeby od predneho skla , z vnutra pravdepodobne nie. ALe nebudem sa stym moc sprtat , pri hlasnej hudbe to nepocut , teda to skoro ziadnu zavadu ALe ja som s autom spokojny ,az na tu kontrolku airbagu, vrzganie auta ked si sadnem, momentalne nenormalne rychle osuchavanie zadneho kolesaa z vonkajsej strany a tento stierac co su podla mna drobnosti. Riesit budem len zavazne chyby lebo strkat do auta zbytocne peniaze a hlavne cas ,aby mi fungovala poriadne nejaka prkotina nema zmysel.Mne to sice netika, aspon som si to nevsimol, ale nemoze to nahodou byt cvaknutie relatka, ktore spusta stierace? Myslim, ze to je spustane cez nejake rele a to by cvakat trochu mohlo. Odkial ide to "tikanie"?
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
Nazdar odborníci,získal som už od vás mnoho super rad , tak by som sa vás chcel spýtať: ľavý stierač nejde až po okraj skla v hornej polohe,ale asi tak 10 cm od kraja.Má to tak byť???
Punto 1,2 8V 5dv
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
prosim Ta, mas to spravene? Prska mi v packach + obcas stierace blbnu (nezacnu stierat ked zapnem ostriekovac, ked dam packu hore a pustim, tak idu viac razy a prskaju v packach ). Mam rozobrat packu stieracov ci je to skor relatkom?SpiritWolker píše:mne teraz najnovsie prska v packach stieracov ale ked je uplne mokre sklo tak to neprska, najskôr pozriem na tu prevodovku stieracov a potom na packy ak to nepomôze.
Palio Weekend, 1.2, 75k - minulost :) => Peugeot 307 1.6
Punto II, 1.2, 44 kW
Punto II, 1.2, 44 kW
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
este som to nerobil akosi to prestalo
ale chcem to urobit, packy uz niekto rozoberal a je to vraj pekne zlozite poskladat
prska - iskry to tam, treba precistit kontaky a nakontoxovat
ale chcem to urobit, packy uz niekto rozoberal a je to vraj pekne zlozite poskladat
prska - iskry to tam, treba precistit kontaky a nakontoxovat
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
problem so stieracmi
ked dam stierace do prvej polohy stierania (pomale stieranie), tak sa pri smere nadol zasekavaju a skacu po skle, a vnutri v aute pocut aj take škripanie. pri druhej polohe (rychle stieranie) idu v poriadku. v jednom servise mi povedali ze treba vymenit motorcek, v druhom servise zas ze motorcek je v poriadku. v com moze byt chyba?
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem so stieracmi
mne to tiez vydava kadejake zvuky ale len rano ked je vonku chladno, a zda sa mi ako by to islo od paciek, ako nejaky skrat keby to malo
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: problem so stieracmi
no mne to skripe vnutri akoby v pristrojovej doske,a ide mi hlavne o to skackanie po skle, robi mi to ked je zima, ked je teplo, na sucho, na mokro, skratka stale
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
daj dole kryt z prevodovky stieracov, ocisti to tam od vazeliny a budes to ma ok.
navod je napisany na predoslej strane
navod je napisany na predoslej strane
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06 led 2012, 11:32
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
Mal som tiez problem zo stieracmi na punte r.v.2000. stierace sa zasekavali hocikde hore v strede dole...nepravidelne. bolo pocut ako keby niekde stale cvakalo relatko alebo keby skratovala elektrika. cely problem sa vyriesil jednoducho. na motorceku od stieracov som zhodil lavu cast motorceka (cca 6 srobov) - konkretne tu cast kde sa nastrkava konektor. po oddeleni tejto casti su zospudu 2 pliesky ako kontakty. tieto pliesky som iba prihol aby viac pritlacali...cele som to vystriekal sprejom na kontakty a vsetko ide ako nove!
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
Mne robilo to iste a tiež som išiel už na to tak isto ,lebo som to tu už našiel sam na fóre.A áno je tam 7 šruby a sú to torx T20 ktorý som akurát nemal doma tak som kúpil novy ved sa hodí.Ako som dal dole kryt tak všetko bolo od vazelíny len nie kolečko a ten pastorok čo nim toči.Tak kovovú čast kolečka očistil a očistil som aj tie dve pliešky a prihol ich viac aby malý lepši kontakt vyutieral kontakt sprejom a stierače už ani nepočuť keď idú, žiadne sekanie a cvakanie od volantu.
Dakujem tým ktorý to tu napísali, šlo to rýchlo a ľahko až na ten torx T20 lebo som ho nemal,a oplatí sa kúpiť drahší lebo tie lacne sú meke a akurát doserete šruby
Dakujem tým ktorý to tu napísali, šlo to rýchlo a ľahko až na ten torx T20 lebo som ho nemal,a oplatí sa kúpiť drahší lebo tie lacne sú meke a akurát doserete šruby
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: HELP - motor stěračů Punto II 188
Zdravim panove. Dnes jsem rozebral motorek steracu u MK1. Myslim, ze u MK2 to bude velmi podobne.
Duvod rozebrani byl takovy, ze sterace chodily jen v nejrychlejsi poloze.
Tak jsem s motorkem byl u autoelektrikare. Ten mi promeril zda se meni napeti pri zmene poloh rychlosti. Jeho ortel znel, spatny motorek a vymenit.
Nedalo mi to a rozdelal komplet motorek steracu az na kotvu. Jde to velmi dobre. Onen plastovy kryt tam sice drzi, ale figl je ten, ze je potreba oddelat plastove kolecko od hridelky sneku, pak uz jde kryt krasne dolu. Vice obrazky. Kotva je na obrazku uz ocistena, zrejme by snesla i vice brouseni.
Odstraneni vazeliny z kontaktu nepomohlo. Az po rozebrani a vyndani kotvy mi byla zavada jasna. Totalne zarezla kotva s nanosem nekolik mikrometru rzi. Divim se, ze vubec fungoval alespon na nejrychlejsi polohu. Ocistil jsem kotevni plisky brusnymi papiry, promazal civku kontaktolem, namazal snek vazelinou a a motorek chodi na vsechny polohy.
Paral jsem se s tim sice cele odpoledne, ale potesilo me to.
Zitra se chystam na zatuhly zadni motorek.
Jinak si dejte pozor na oznaceni polohy motorku, tahel a steracu pred demontazi. Neudelal jsem to a zbytecne jsem si pridelal praci.
Navody jsou zde
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/elms.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/sterm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Duvod rozebrani byl takovy, ze sterace chodily jen v nejrychlejsi poloze.
Tak jsem s motorkem byl u autoelektrikare. Ten mi promeril zda se meni napeti pri zmene poloh rychlosti. Jeho ortel znel, spatny motorek a vymenit.
Nedalo mi to a rozdelal komplet motorek steracu az na kotvu. Jde to velmi dobre. Onen plastovy kryt tam sice drzi, ale figl je ten, ze je potreba oddelat plastove kolecko od hridelky sneku, pak uz jde kryt krasne dolu. Vice obrazky. Kotva je na obrazku uz ocistena, zrejme by snesla i vice brouseni.
Odstraneni vazeliny z kontaktu nepomohlo. Az po rozebrani a vyndani kotvy mi byla zavada jasna. Totalne zarezla kotva s nanosem nekolik mikrometru rzi. Divim se, ze vubec fungoval alespon na nejrychlejsi polohu. Ocistil jsem kotevni plisky brusnymi papiry, promazal civku kontaktolem, namazal snek vazelinou a a motorek chodi na vsechny polohy.
Paral jsem se s tim sice cele odpoledne, ale potesilo me to.
Zitra se chystam na zatuhly zadni motorek.
Jinak si dejte pozor na oznaceni polohy motorku, tahel a steracu pred demontazi. Neudelal jsem to a zbytecne jsem si pridelal praci.
Navody jsou zde
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/elms.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/sterm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Přílohy
-
- 3.JPG (92.26 KiB) Zobrazeno 6745 x
-
- 2.JPG (74.12 KiB) Zobrazeno 6745 x
-
- 1.JPG (81.61 KiB) Zobrazeno 6745 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw