HELP - Výměna rozvodového řemene motor FIRE 8v
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - Výměna rozvodového řemene motor FIRE 8v
Zdary lidi, pokud jste četli muj vedlejší thread, tak asi víte co se mi stalo... zejtra se chystam tam nastavit novej rozvoďák a mam dotaz... mam na něm dvě rysky, který se krásně krejou s ryskama na kolečku od kliky a kolu od vačkovýho hřídele... Takže otázka je stačí jenom dát ten řemen na kola přesně rysky na rysky, napnout a hotovo? To, źe si musim pohlídat abych měl první píst v zážehový pozici vim, ale jde mi o to, jestli to je takhle jednoduchý... myslel jsem, že to budu lovit a hledat podle nějakejch rysek, co jsou na karterech pod těma kolama, ale jestli to jde takhle podle toho novýho řemenu, tak je to úplná brnkačka... Jo jinak ty rysky mají naprosto stejný umístěný jako na předchozim rozvodovym řemenu... Ale tam už si nepamatuju pozici, páč se to celý rozhodilo, když se mi na něm očesaly zuby... Jo motor potkanej nemam-mam 1.2 8V Fire, takže naštěstí pohoda Tak co, víte někdo?
- Reklama
Jj, podle tohohle jsem postupoval... ale všimnul jsem si i návodu na opravu přesně tohohle problému na těch polskejch stránkách-zvládnul jsem to sice i bez toho fotonávodu,ale nějak se mi na tom jejich postupu něco nezdá. Auto už jezdí, zdá se, že stejně jak předtim, tak snad to o zub posunutý neni... ale jedna věc mě zaráží-v tom návodu z polskejch stránek mají kolo od klikovýho hřídele hejblý o zub-ta ryska na něm má bejt proti tomu výlisku na karteru a ne až 1cm za, viz obrázek:Kaufik píše:hlavní je se řítit podle rysek na motoru, aby nebyly rozvody o zub vedle to by ti pak nejelo jak by mělo.
http://punto.mysteria .. hledej výměna rozvodového řemene motor FIRE
Souhlas? V manuálu jsou takový blbě čitelný černobílý obrázky, ale tak jsem to z toho pochopil...
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Chyba v knize "JAK NA TO?" ?
Rad bych se podelil o svou zkusenost a budu rad, kdyz se k tomu nekdo vyjadrite se svou zkusenosti. O prispevek vys o tomtez psal Carlos uz pred vice nez rokem.
Mam Punto I. FIRE 1.2 8V. Pred casem jsem menil rozvodak+napinak. Vse jsem nastavil jak je uvedeno v knize Jak na to? Bohuzel jsem pouzil postup: "proc zapojovat logiku, kdyz mam k tomu navod". Podle zminene knihy je vzajemna poloha vacky a klikovky svazana vzdy parem znacek na prislusnem kole a na pevne casti motoru. V teto chvili ma byt 1.pist v horni uvrati. Vse OK, podle obrazku v knize jsem to nastavil na tu rysku, jenz jsem pochopil jako to nality zebro na skrini.
Auto fungovalo, ale neco se mi na tom nezdalo. Subjektivne bylo trosku linejsi. Nepotrebuju sice jezdit 160, ale kdyz uz to auto ma papirove udelat 160, tak proc na dalnici z kopce jede max. 130? Zacal jsem se pidit v tomto foru, postupne odpojoval lambda sondu, vymenil svicky, vse zkontroloval, ... a nakonec jsem zkusil zkontrolovat znovu rozvodak. Znacky ktery jsem nastavoval souhlasili, ale ouha. Pokud nastavim presne HU 1.pistu ryskou na setrvaku proti znacne 0 na skrini prevodovky, tak znacka na ozubenem kole klikovky nesouhlasi s tim zebrem a jsem vlastne o zub vedle!!!
Vse jsem teda nastavil podle znacky na setrvaku a jeste si to zkontroloval tyckou vlozenou misto svicky, abych si overil HU. Subjektivne auto jede lip, ale ma jiny zvuk, za studena se jevi zvukove mirne jako diesel, coz predtim nedelalo. Ted na dalnici udela sice vic ale porad "jen" 145. Asi mam jeste co resit.
Doufam, ze nemam strihnutej klinek na ozub.kole klikovky (jak tu nekdo psal). Pokud ne, tak je v knize "Jak na to?" zavazna chyba. Nemyslim si, ze bych obrazek jen spatne pochopil.
Kolik maji vase Mk I. 1.2 60 - 8V maximalku?
Jakou vzdalenost elektrod nastavujete? Mam novy NGK, ale predepsanych 0.9 se mi zda moc. Ted zkousim 0.8 , ale taky to neni ono.
Kde jeste hledat chybu, kdyz to auto nejede tolik kolik ma? Nepotrebuju jezdit 160, ale je to znamka, ze neni vse OK.
Mam Punto I. FIRE 1.2 8V. Pred casem jsem menil rozvodak+napinak. Vse jsem nastavil jak je uvedeno v knize Jak na to? Bohuzel jsem pouzil postup: "proc zapojovat logiku, kdyz mam k tomu navod". Podle zminene knihy je vzajemna poloha vacky a klikovky svazana vzdy parem znacek na prislusnem kole a na pevne casti motoru. V teto chvili ma byt 1.pist v horni uvrati. Vse OK, podle obrazku v knize jsem to nastavil na tu rysku, jenz jsem pochopil jako to nality zebro na skrini.
Auto fungovalo, ale neco se mi na tom nezdalo. Subjektivne bylo trosku linejsi. Nepotrebuju sice jezdit 160, ale kdyz uz to auto ma papirove udelat 160, tak proc na dalnici z kopce jede max. 130? Zacal jsem se pidit v tomto foru, postupne odpojoval lambda sondu, vymenil svicky, vse zkontroloval, ... a nakonec jsem zkusil zkontrolovat znovu rozvodak. Znacky ktery jsem nastavoval souhlasili, ale ouha. Pokud nastavim presne HU 1.pistu ryskou na setrvaku proti znacne 0 na skrini prevodovky, tak znacka na ozubenem kole klikovky nesouhlasi s tim zebrem a jsem vlastne o zub vedle!!!
Vse jsem teda nastavil podle znacky na setrvaku a jeste si to zkontroloval tyckou vlozenou misto svicky, abych si overil HU. Subjektivne auto jede lip, ale ma jiny zvuk, za studena se jevi zvukove mirne jako diesel, coz predtim nedelalo. Ted na dalnici udela sice vic ale porad "jen" 145. Asi mam jeste co resit.
Doufam, ze nemam strihnutej klinek na ozub.kole klikovky (jak tu nekdo psal). Pokud ne, tak je v knize "Jak na to?" zavazna chyba. Nemyslim si, ze bych obrazek jen spatne pochopil.
Kolik maji vase Mk I. 1.2 60 - 8V maximalku?
Jakou vzdalenost elektrod nastavujete? Mam novy NGK, ale predepsanych 0.9 se mi zda moc. Ted zkousim 0.8 , ale taky to neni ono.
Kde jeste hledat chybu, kdyz to auto nejede tolik kolik ma? Nepotrebuju jezdit 160, ale je to znamka, ze neni vse OK.
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
ahoj, už si nepamatuju jak jsem nastavoval to spodní kolo, ale taky jsem se řídil nakonec hlavně značkama na setrváku, vzal sem si zrcátko, pěkně si ho tam opřel abych na ty značky pěkně viděl, a je to daleko přesnější než nějaká ryska na kole o průměru 5cm ---přeci jenom ten setrvák má průměr cca 30-40 čísel... Taky se mi podařilo auto nastartovat s motorem posunutym o zub, auto se pak chovalo zvláštně, bylo prostě znát, že tam něco neni v pořádku, motor neběžel pravidelně, hladce, byly tam navíc rázy a vibrace. Vyjet jsem s tim ani nezkoušel, bylo jasný, že je to o zub mimo...
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Taky sem se trefil o zub a auto bylo dost líný.Ale pak sem ho nastavil znova podle rysek na motoru a pohoda,ale musí se vzít v úvahu že se rozvoďák lehce pohne pří napínání.Ale po ručnim protočení motoru vše O.K. Ale zkusim váš postup podle setrváku,jestli sem tam kde mam bejt.Jo maximálku mam někde kolem 175-180km/h podle toho jak fouká moc protivítr
A svíčky sem zklepával na 0,6. 0,8-0,9 je moc a až se trochu opálej tak to dělá bordel.
A svíčky sem zklepával na 0,6. 0,8-0,9 je moc a až se trochu opálej tak to dělá bordel.
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Very Weird
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
To si pletes se zakladnim predstihem.Pun-to píše:Pokud se dobře pamatuju tak u Fiata se rozvody nastavujou na deset stupňů před HU a ne na HU.
Ale možná se pletu už je to hoooooooooooooodně dlouho co sem to řešil
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
tady byla zmínka o logice.Dnes jsem měnil a pokud jen měníte a neměli jste přetržený řemen , tak stačí v jakékoli poloze nasadit novej řemen a nehnout řemenicema.Pro jistotu jsem bílým zvýrazňovačem označil pozici řemenic proti bloku a ani jsem nesundával klíňáky , jen povolil alternátor a řemenici oddálil a provlíkl nový řemen.Auto jede jak víno a rysku na spodní řemenici jsem ani neviděl
- Mark L.
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 215
- Registrován: 15 lis 2006, 10:59
- Bydliště: Zastávka u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Diky Majco. Konecne mi to nekdo potvrdil. Muj nazor ovsem je, ze na obrazlu v knize JAK NA TO? (ten prvni v mem prispevku) smeruje sipka na nalitek (na zebro), coz je spatne! Fotky nejsou moje ale z Autokacik.... a tak jak je to nafocene, tak je presne horni uvrat 1.pistu, coz je znacka nula na setrvaku.
Chlapi, nenechte se premlouvat, kdo s tim ma jeste zkusenost???
Chlapi, nenechte se premlouvat, kdo s tim ma jeste zkusenost???
Tipo 1.4 T-Jet LPG kombi (2017)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)
F127 0.9 (1975), Sport 1.05 70HP (1980), 1.05 50HP (1977)
Ex: Multipla 1.9 JTD 115k (12/2002)
Ex: Punto I. 1.2 8V 60SX (1995)