...odpovím ti stejně: čti, co píšu. A hlavně si přečti informace k tomuto.
Zkoušelo se nahrazení (jak píšeš leteckého petroleje - on to je petrolej, jen pořádně "vyčištěný" a je jich vícero druhů) ekologičtějším palivem. Pokud si seženeš L+K, kde se o tom psalo, uvidíš na fotkách, co to palivo s motorem provedlo. To samé benzín: díky všem nectnostem "sraček", které se musí díky idiotům ekologům cpát do automobilových benzínů (ničení motorů, nevhodné vlastnosti hoření a pod.) je velice složité tyto benzíny homologovat pro letecké motory. Ano, jsou výjimky, kdy se výrobce motorů dokázal s problémem poprat a umožňuje alternativu (většinou Rotax pro ULL), ale jinak to je těžké.
To, že tyhle sračky motorům neškodí, je víceméně reklamní žvást. Výrobci aut např. E85 nedoporučují, pokud není motor upraven rovnou z výroby, nebo není přestavěn.
No a nakonec stačí trochu matematiky a zjistí se, že ekonomika provozu je stejná, ale spíše horší než na klasický benzín.
Ale kdo chce kam.....
