ETHANOL E85
Moderátor: peta.smolik
- davidosx84
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22 pro 2008, 11:39
- Bydliště: OSTRAVA
ETHANOL E85
Vyzkoušel jsem,BA95 1:1 E85 a nestačil jsem se divit...autu(Fiat Linea 1.4 8V 57Kw) to moc chutnalo,když se dostalo do otáček,tahlo nezvykle dobře!!sice nepočitám s delším využitím..protože přece jen jednu vadu na kráse to má ..a to tu že naleptává plastove díly palivoveho systemu ..takže jedině po přestavbě,ktera stoji cca 5 000...taky v zimě mužou nastat problémy...kazdopadne urcite to stoji za vyzkouseni...neco jsi o tom prectete a uvidite:-)internet je toho plnej ...
.:Fiat Linea 1.4 77PS Dynamic:.
- Reklama
Re: ETHANOL E85
trochu jsem si to nastudoval a za tu korozi v motorovem prostoru to nestoji myslim... o naleptavani plastu jsem neslysel, ale o korozi vseho kovoveho ano
Fiat Linea 1,3 JTD 90k 200Nm 2007
http://www.offroadforum.cz
http://www.offroadforum.cz
- davidosx84
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22 pro 2008, 11:39
- Bydliště: OSTRAVA
Re: ETHANOL E85
O korozi??kde jsi to četl...??biolíh rozpouští plasty ...ze by měl učinek na kov ...to jsem se teda nikde nedočetl..proč se teda dělaj ty přestavby???a z čeho ??z titanu???:-)
.:Fiat Linea 1.4 77PS Dynamic:.
- davidosx84
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22 pro 2008, 11:39
- Bydliště: OSTRAVA
Re: ETHANOL E85
Před započetím prací je potřeba vůz prohlédnout - staré vozy mohou mít zteřelá gumová těsnění a hadičky - což nesvědčí přechodu na jiné palivo a jejich střídání. Díky rozdílným chemickým strukturám paliv se může stát, že již poškozená místa začnou měnit své vlastnosti - např. bobtnat, nebo se naopak scvrkávat. Tyto starosti můžeme hodit za hlavu u novějších vozů - použité materiály jsou k E85 prakticky netečné.
Líh díky absorbci vody také lehce zvyšuje elektrickou vodivost paliva - je potřeba mít na mysli, že benzínová pumpa v nádrži na to musí být přizpůsobena. Nejde ani tak o zkrat či přeskoční jiskry, ale (téměř ne-)možné elektrické přemostění mezi otevřenými kontakty či vznik galvanizačního oblouku. Většina moderních pump s tím nemá problém, nicméně výrobci za starší modely neručí. Je proto rozumné u rizikových sérií preventivně vyměnit podezřelé kusy za bezproblémové. Nová pumpa včetně sady hadiček stojí od 2.000,- Kč. A když už hovoříme o absorbci vody a čistících schopnostech lihu...
...když tedy už hovoříme o absorbci a čistících schopnostech lihu uvnitř palivové nádrže, po několika stech kilometrech bude potřebné vyměnit stávající palivový filtr - zvláště pokud je vůz starší. Líh krásně rozpustí nánosy na dně nádrže - budete se divit, co všechno se uvolnilo z nádrže a co musel filtr zachytit - a ucpat se. Výměna se doporučuje v rozmezí 700 - 1000 km po natankování první nádrže E85, dříve to nemá smysl, protože se ještě neuvolnil všechen kal a později zas už je filtr příliš zacpaný na to, aby dodával vůbec nějaké palivo do motoru...
Pozor! To, co nezachytí palivový filtr se dostane až do válců - a tam to spláchne olej - výměna při konverzi je samozřejmostí, ale hlavně je zde velmi nutný doopravdy kvalitní olejový filtr. Protože dobře mazaný motor má tišší běh, nižší spotřebu a delší životnost !
K dalším pracem patří prohlídka zapalování - očištění kontaktů rozdělovače (popř. výměna dílů), očištění, popř. výměna zapalovací kabeláže.
Líh díky absorbci vody také lehce zvyšuje elektrickou vodivost paliva - je potřeba mít na mysli, že benzínová pumpa v nádrži na to musí být přizpůsobena. Nejde ani tak o zkrat či přeskoční jiskry, ale (téměř ne-)možné elektrické přemostění mezi otevřenými kontakty či vznik galvanizačního oblouku. Většina moderních pump s tím nemá problém, nicméně výrobci za starší modely neručí. Je proto rozumné u rizikových sérií preventivně vyměnit podezřelé kusy za bezproblémové. Nová pumpa včetně sady hadiček stojí od 2.000,- Kč. A když už hovoříme o absorbci vody a čistících schopnostech lihu...
...když tedy už hovoříme o absorbci a čistících schopnostech lihu uvnitř palivové nádrže, po několika stech kilometrech bude potřebné vyměnit stávající palivový filtr - zvláště pokud je vůz starší. Líh krásně rozpustí nánosy na dně nádrže - budete se divit, co všechno se uvolnilo z nádrže a co musel filtr zachytit - a ucpat se. Výměna se doporučuje v rozmezí 700 - 1000 km po natankování první nádrže E85, dříve to nemá smysl, protože se ještě neuvolnil všechen kal a později zas už je filtr příliš zacpaný na to, aby dodával vůbec nějaké palivo do motoru...
Pozor! To, co nezachytí palivový filtr se dostane až do válců - a tam to spláchne olej - výměna při konverzi je samozřejmostí, ale hlavně je zde velmi nutný doopravdy kvalitní olejový filtr. Protože dobře mazaný motor má tišší běh, nižší spotřebu a delší životnost !
K dalším pracem patří prohlídka zapalování - očištění kontaktů rozdělovače (popř. výměna dílů), očištění, popř. výměna zapalovací kabeláže.
.:Fiat Linea 1.4 77PS Dynamic:.
Re: ETHANOL E85
tady jsem to cetl:
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/j ... l-lih.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a tady dalsi odkazy:
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/e ... rnetu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
aha beru zpet, nevim kde jsem to cetl ale taj pisou ze to je blabol, tak sorry
http://www.4cc.eu/E85_faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/j ... l-lih.html" onclick="window.open(this.href);return false;
a tady dalsi odkazy:
http://www.igniter.estranky.cz/clanky/e ... rnetu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
aha beru zpet, nevim kde jsem to cetl ale taj pisou ze to je blabol, tak sorry
http://www.4cc.eu/E85_faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Linea 1,3 JTD 90k 200Nm 2007
http://www.offroadforum.cz
http://www.offroadforum.cz
Re: ETHANOL E85
Já jsem ke všem těmto "snahám" nahradit klasické "ropné produkty" skeptický. Zatím všechny pokusy dopadly stejně - v celkovém důsledku člověk nic neušetří (peníze i přírodu). A jako důkaz celkové neefektivity mi stačí zkoušky leteckých výrobců: nepoužívat raději nic jiného, než dosud!
Protože: buď nedochází k výraznějšímu opotřebování motorů, ale je nižší výkon, nebo je nutná investice (pro normálního člověka i značná) do úpravy systémů, nebo je "ničen" motor (současné direktivum EU bohatě stačí jako odstrašující příklad!) a nebo jde o kombinaci všeho. Další nevýhodou je, že některé alternativy jdou ruku v ruce s těžbou ropy a tudíž ropných koncernů a tak jde jejich cena nahoru úměrně s vyšší poptávkou, do toho promlouvá stát daněmi....
Tedy - pokud chci provoz na E85, tak jen s originál úpravou od výrobce (jenže vyšší cena vozu devalvuje nižší cenu paliva).
S trochou nadsázky lze říct, že to je to samé, jako by jste chtěli do parní lokomotivy přikládat koks, protože má vyšší výhřevnost. Kotel by vám ukápnul... Byl stavěn na uhlí, tak do něj ládujte jen uhlí.
Protože: buď nedochází k výraznějšímu opotřebování motorů, ale je nižší výkon, nebo je nutná investice (pro normálního člověka i značná) do úpravy systémů, nebo je "ničen" motor (současné direktivum EU bohatě stačí jako odstrašující příklad!) a nebo jde o kombinaci všeho. Další nevýhodou je, že některé alternativy jdou ruku v ruce s těžbou ropy a tudíž ropných koncernů a tak jde jejich cena nahoru úměrně s vyšší poptávkou, do toho promlouvá stát daněmi....
Tedy - pokud chci provoz na E85, tak jen s originál úpravou od výrobce (jenže vyšší cena vozu devalvuje nižší cenu paliva).
S trochou nadsázky lze říct, že to je to samé, jako by jste chtěli do parní lokomotivy přikládat koks, protože má vyšší výhřevnost. Kotel by vám ukápnul... Byl stavěn na uhlí, tak do něj ládujte jen uhlí.
FIAT Linea 1.4 77k Dynamic
- davidosx84
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22 pro 2008, 11:39
- Bydliště: OSTRAVA
Re: ETHANOL E85
Jo to je sice všechno pravda...ale tankovat za 24 Kč ..místo 31,90 ma určitý psychologický efekt:-)a na delší cesty se to určitě vyplatí ...stači si přečíst poslední Svět Motoru..a ta úprava je kolem 5 000,říkám ..srovnejte si fakta,plus praxe a udělejte si závěr sám..nikomu nic nevnucuju,jen se dělím o tuhle zušenost.
.:Fiat Linea 1.4 77PS Dynamic:.
Re: ETHANOL E85
Ten škodovácký týdeník už pěknou řádku let nečtu... Ale stačí si projet net, hlavně motoristické fora a vím, že:
1. přestavba není zase až tak jednoduchá, pokud motor není už od výrobce připravený (sedla ventilů, vstřikovače, předehřev, celá palivová soustava /těsnění/....)
2. nevyplatí se po městě, ale jen na dálky
3. návratnost je zhruba 40 000 km.
4. prakticky neexistující síť čerpaček
A počty: na plné nádrži při poměru 1:1 je úspora zhruba 200 Kč, při poměru 3:1 ve prospěch lihu je úspora 300 Kč.. A při zvýšené spotřebě se ta úspora nuluje. Když si připočtu přestavbu.... Tak mne ten psychologický efekt rychle přechází!
1. přestavba není zase až tak jednoduchá, pokud motor není už od výrobce připravený (sedla ventilů, vstřikovače, předehřev, celá palivová soustava /těsnění/....)
2. nevyplatí se po městě, ale jen na dálky
3. návratnost je zhruba 40 000 km.
4. prakticky neexistující síť čerpaček
A počty: na plné nádrži při poměru 1:1 je úspora zhruba 200 Kč, při poměru 3:1 ve prospěch lihu je úspora 300 Kč.. A při zvýšené spotřebě se ta úspora nuluje. Když si připočtu přestavbu.... Tak mne ten psychologický efekt rychle přechází!
FIAT Linea 1.4 77k Dynamic
Re: ETHANOL E85
Tak nám stát na tomhle tématu zapracoval sám. Používání této směsi je trestné, při jakémkoliv poškození motoru nebo palivové soustavy s největší pravděpodobností přijdete o záruku....
FIAT Linea 1.4 77k Dynamic
- davidosx84
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22 pro 2008, 11:39
- Bydliště: OSTRAVA
Re: ETHANOL E85
no je to k ničemu...pravda..nádrž vám mizne před očima:-))
.:Fiat Linea 1.4 77PS Dynamic:.
Re: ETHANOL E85
Sbohem. :-)
- davidosx84
- Začátečník
- Příspěvky: 38
- Registrován: 22 pro 2008, 11:39
- Bydliště: OSTRAVA
Re: ETHANOL E85
Pěkný...to je předehřev..kdyby to nerozežíralo těsnění a hadice tak bych to tam koupil..:-)na starý punto v poho..
.:Fiat Linea 1.4 77PS Dynamic:.
Re: ETHANOL E85
Jaký předehřev???? To není žádný předehřev. žádná těsnění to nerozežírá,pouze to vadí palivové pumpě,protože palivo s etanolem má jinou(větší vodivost) a palivová pumpa je napájena stejnosměrným proudem. A dochází k elektrochemické korozi uhlíků a k zničení komutátoru.Flexfuel auta mají pumpu na střídavý proud(přes měnič)
Sbohem. :-)
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: ETHANOL E85
Na starý Punto je E85 úplně k hovnu))) Jede to pocitově stejně akorát spotřeba je strašná))) Kámoš to zkusil na 30litrů čistýho E85 najel 345km takže nevím čemu všemu to škodí je to sice levnější ale přesto se to nevyplatí Zkoušeno na Puntu 1,1 r.v.97
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: ETHANOL E85
Ano, správně - bioethanol a podobné "sračky" ničemu nevadí, nic neničí... Proto je svým spůsobem takové palivo zakázané v letectví... Airbus to zkusil a všechna těsnění, co přišla do kontaktu s palivem, se "roztekla".
Takže pokud není motor celkově upraven pro použití takových paliv, je nesmysl to do něj cpát. Nemluvě o ekonomii provozu: co se ušetří na ceně za litr, projebe se vyšší spotřebou.
Takže pokud není motor celkově upraven pro použití takových paliv, je nesmysl to do něj cpát. Nemluvě o ekonomii provozu: co se ušetří na ceně za litr, projebe se vyšší spotřebou.
FIAT Linea 1.4 77k Dynamic