3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Dejte mi pls tipy, co si sám zkontrolovat, něco vím, ale třeba někoho napadne ještě něco užitečného...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
- Reklama
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Tak to bylo první, co na mě vybalil švára, prý bych na naší ulici nebyl první, ale nic přehryzanýho jsem tam nenašel, ale...
...zjistil jsem, že su celkem K R E T É N ! Když jsem otevřel kapotu, že konkorem prostříkám všechno možný, najednou vidím, že nádržka na chladící kapalinu je otevřená a víčko položený vedle (naštěstí se neztratilo). Ani nevím, kdy jsem tam dolíval fridex a od kdy tak jezdím... Kapaliny tam už bylo silně pod ryskou MIN, tak jsem koupil fridex, dolil a mám pocit, že to jede ok. Uvidím, až to projedu na delší trase. Otázka zní, zda je možný, že ŘJ o podmíře chladící kapaliny ví a (třeba) provozovala motor v nějakým nouzovým režimu To je jediný logický vysvětlení, který mě napadlo...
...zjistil jsem, že su celkem K R E T É N ! Když jsem otevřel kapotu, že konkorem prostříkám všechno možný, najednou vidím, že nádržka na chladící kapalinu je otevřená a víčko položený vedle (naštěstí se neztratilo). Ani nevím, kdy jsem tam dolíval fridex a od kdy tak jezdím... Kapaliny tam už bylo silně pod ryskou MIN, tak jsem koupil fridex, dolil a mám pocit, že to jede ok. Uvidím, až to projedu na delší trase. Otázka zní, zda je možný, že ŘJ o podmíře chladící kapaliny ví a (třeba) provozovala motor v nějakým nouzovým režimu To je jediný logický vysvětlení, který mě napadlo...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
A jak ŘJ POZNÁ ,ŽE JE MÁLO ?
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Skrz nějaký čidlo? Nestandardní teplota/tlak v chladícím okruhu??? Nevím, jen hádám a spíš doufám, že toto je příčina nestandardního chování auta - nemusel bych řešit nic složitějšího
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
nic takového ŘJ bohužel nepozná .
co baterie, jak je na tom? pokud jede na 3 válce tak může být závada ve svíčkách, kabelech, cívkách - po tom bych pátral jako první, teda až po nabití baterie. další věc může být třeba fouklé těsnění, prasklá hlava či jiný následek zamrznutí motoru, pokud nebyla kapalina v nezámrzném stavu
co baterie, jak je na tom? pokud jede na 3 válce tak může být závada ve svíčkách, kabelech, cívkách - po tom bych pátral jako první, teda až po nabití baterie. další věc může být třeba fouklé těsnění, prasklá hlava či jiný následek zamrznutí motoru, pokud nebyla kapalina v nezámrzném stavu
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Baterie - i když už má tak 5 let - startuje nabrnk (zlatá Akuma Comfort!), svíčky taky ještě nemám tak dlouho, káblíky jsou už možná letitější a cívka na sobě má obligátní praskliny , ale ty má dlouho a závadu tam od pohledu nepoznám. Prasklou hlavou mě neděs , ale kapalina - i přesto, že se jí asi část díky otevřenému víčku vypařila - by měla vydržel hodně přes -20°C.
S Temprou jsem měl zkušenost, že cukání při jízdě způsoboval vadný (neustále otevřený) termostat, což vedlo k tomu, že byl stále otevřený sytič a auto pak zlobilo - třeba by toto mohl být podobný případ...
No nic, zítra mám v plánu někam zajet, tak uvidím, jak se bude mloček chovat
S Temprou jsem měl zkušenost, že cukání při jízdě způsoboval vadný (neustále otevřený) termostat, což vedlo k tomu, že byl stále otevřený sytič a auto pak zlobilo - třeba by toto mohl být podobný případ...
No nic, zítra mám v plánu někam zajet, tak uvidím, jak se bude mloček chovat
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Hmm, tak se mi včera rozsvítila kontrolka závady ve vstřikovací soustavě - čili problém někde u vstřikování... Problém s malým výkonem motoru, velké vibrace na volnoběh a jakýmsi zvláštním ševelivým zvukem motoru po přidání plynu zůstává...
Asi to bude toto: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=99&t=6018 - se mám na co těšit
Dopr... a zrovna dneska mám odjet 30km na Silvestra na chalupu
Asi to bude toto: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=99&t=6018 - se mám na co těšit
Dopr... a zrovna dneska mám odjet 30km na Silvestra na chalupu
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
očisti škrtící klapku a hlavně čidlo množství a teploty nas. vzduchu ve škrtící klapce a s tím i rovnou překontroluj těsnost komponentů sání. a vem multimetr, odpoj konektory vstřikovačů a změř jejich odpor. hodnotu vím sice jen pro punto a to 14,5 +-5% Ohm, ale myslím že to bude podobné nebo stejné. každopádně všechny vstřiky by měly mít stejný odpor +- tolerance . závada může mít souvislost i s popraskanou cívkou(kolik jich máš? 2 nebo 4?), svícema či káblema.
a je to kontrolka vypadající jako tryska nebo jako motor?
a je to kontrolka vypadající jako tryska nebo jako motor?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Měl jsem něco podobného,zahaprovala mě baterka.Odpojil jsem ji sešlápl brzdu kvůli zbytkovému napětí,neboli rest jednotky a bylo v pohokubiii píše:Hmm, tak se mi včera rozsvítila kontrolka závady ve vstřikovací soustavě - čili problém někde u vstřikování... Problém s malým výkonem motoru, velké vibrace na volnoběh a jakýmsi zvláštním ševelivým zvukem motoru po přidání plynu zůstává...
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Kontrolka vypadá jako tryska (takovej ten stříkající šulínek ) - v návodu je sice napsaný, že značí problém se vstřikovací soustavou, ale ze zkušeností z tempry vím, že je to prostě něco kolem motoru (jak jsem psal výše, tenkrát to byl termostat).
Škrtící klapku jsem čistil relativně nedávno (hotfix sprejem) a na většinu ostatních věcí nemám výbavu, takže to musím nechat na mechošovi, což je ovšem až po Novým roce...
resetnout jednotku můžu zkusit - uvidíme
Díky za rady, jestli ještě někoho něco napadne sem s tím - proč se všechny problémy kolem auta musí dít v tu nejnevhodnější dobu
Škrtící klapku jsem čistil relativně nedávno (hotfix sprejem) a na většinu ostatních věcí nemám výbavu, takže to musím nechat na mechošovi, což je ovšem až po Novým roce...
resetnout jednotku můžu zkusit - uvidíme
Díky za rady, jestli ještě někoho něco napadne sem s tím - proč se všechny problémy kolem auta musí dít v tu nejnevhodnější dobu
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
joo jsou věci mezi nebem a zemí mě ted třeba zase praskl vlnovec
multimetr stojí cca 200kč baumax obi atd. dobrá to věc
multimetr stojí cca 200kč baumax obi atd. dobrá to věc
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
O multimetru už uvažuju delší dobu, jsou nějaká doporučení, co je lepší/horší, čemu se vyhnout?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
já jsem koupil za cca 200kč zn. Kopp GDT - 190A a na měření kolem auta ůplně stačí
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce
Tak jsme na chalupě proměřily kabely a velmi pravděpodobně bude problém v nich. Neznali jsme odpory, který by to mělo dávat a tak jsme jenom porovnávali jednotlivé hodnoty. Nehledě na jednotky tak rozdíly ve stylu: 660 - 1400 - 450 - 450 asi hovoří celkem jasně o tom, že káble jsou kaput.
Ještě jsem tam dobil baterku a první jízdu s dobitou se auto chovalo, jako že je naprosto OK - nevím, možná si čerstvá baterka lépe poradila s vadnou elektroinstalací., Nicméně další jízda už zase s problémy, i když to jelo přece jen lépe, než před dobitím baterie (i kontrolka vstřiku se rozsvěcela jen občas).
Takže dneska jdu pro kabely a uvidíme...
P.S. Ještě jsem prohlídl svíčky a na třetím válci měla svíčka středovou elektrodu hodně zakarbonovanou - předpokládám, že to má souvislost s těma káblíkama... - měnit ji asi nemusím, ne?
Ještě jsem tam dobil baterku a první jízdu s dobitou se auto chovalo, jako že je naprosto OK - nevím, možná si čerstvá baterka lépe poradila s vadnou elektroinstalací., Nicméně další jízda už zase s problémy, i když to jelo přece jen lépe, než před dobitím baterie (i kontrolka vstřiku se rozsvěcela jen občas).
Takže dneska jdu pro kabely a uvidíme...
P.S. Ještě jsem prohlídl svíčky a na třetím válci měla svíčka středovou elektrodu hodně zakarbonovanou - předpokládám, že to má souvislost s těma káblíkama... - měnit ji asi nemusím, ne?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW