3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Vše o benzínovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od kubiii »

Dejte mi pls tipy, co si sám zkontrolovat, něco vím, ale třeba někoho napadne ještě něco užitečného...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Reklama
 

Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od Fénix »

Kuna? :wink:
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od kubiii »

Tak to bylo první, co na mě vybalil švára, prý bych na naší ulici nebyl první, ale nic přehryzanýho jsem tam nenašel, ale...

...zjistil jsem, že su celkem K R E T É N ! :evil: Když jsem otevřel kapotu, že konkorem prostříkám všechno možný, najednou vidím, že nádržka na chladící kapalinu je otevřená a víčko položený vedle (naštěstí se neztratilo). Ani nevím, kdy jsem tam dolíval fridex a od kdy tak jezdím... Kapaliny tam už bylo silně pod ryskou MIN, tak jsem koupil fridex, dolil a mám pocit, že to jede ok. Uvidím, až to projedu na delší trase. Otázka zní, zda je možný, že ŘJ o podmíře chladící kapaliny ví a (třeba) provozovala motor v nějakým nouzovým režimu :?: :?: :?: To je jediný logický vysvětlení, který mě napadlo...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Fénix
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 18 lis 2010, 13:22

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od Fénix »

A jak ŘJ POZNÁ ,ŽE JE MÁLO ?
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od kubiii »

Skrz nějaký čidlo? Nestandardní teplota/tlak v chladícím okruhu??? Nevím, jen hádám a spíš doufám, že toto je příčina nestandardního chování auta - nemusel bych řešit nic složitějšího :wink:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od mad mike »

nic takového ŘJ bohužel nepozná :D .
co baterie, jak je na tom? pokud jede na 3 válce tak může být závada ve svíčkách, kabelech, cívkách - po tom bych pátral jako první, teda až po nabití baterie. další věc může být třeba fouklé těsnění, prasklá hlava či jiný následek zamrznutí motoru, pokud nebyla kapalina v nezámrzném stavu
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od kubiii »

Baterie - i když už má tak 5 let - startuje nabrnk (zlatá Akuma Comfort!), svíčky taky ještě nemám tak dlouho, káblíky jsou už možná letitější a cívka na sobě má obligátní praskliny :x, ale ty má dlouho a závadu tam od pohledu nepoznám. Prasklou hlavou mě neděs :!: , ale kapalina - i přesto, že se jí asi část díky otevřenému víčku vypařila - by měla vydržel hodně přes -20°C.

S Temprou jsem měl zkušenost, že cukání při jízdě způsoboval vadný (neustále otevřený) termostat, což vedlo k tomu, že byl stále otevřený sytič a auto pak zlobilo - třeba by toto mohl být podobný případ...

No nic, zítra mám v plánu někam zajet, tak uvidím, jak se bude mloček chovat :roll:
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od kubiii »

Hmm, tak se mi včera rozsvítila kontrolka závady ve vstřikovací soustavě - čili problém někde u vstřikování... Problém s malým výkonem motoru, velké vibrace na volnoběh a jakýmsi zvláštním ševelivým zvukem motoru po přidání plynu zůstává...

Asi to bude toto: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=99&t=6018 - se mám na co těšit :shock:

Dopr... a zrovna dneska mám odjet 30km na Silvestra na chalupu :x
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od mad mike »

očisti škrtící klapku a hlavně čidlo množství a teploty nas. vzduchu ve škrtící klapce a s tím i rovnou překontroluj těsnost komponentů sání. a vem multimetr, odpoj konektory vstřikovačů a změř jejich odpor. hodnotu vím sice jen pro punto a to 14,5 +-5% Ohm, ale myslím že to bude podobné nebo stejné. každopádně všechny vstřiky by měly mít stejný odpor +- tolerance . závada může mít souvislost i s popraskanou cívkou(kolik jich máš? 2 nebo 4?), svícema či káblema.
a je to kontrolka vypadající jako tryska nebo jako motor?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
ivopav
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 črc 2009, 12:06
Bydliště: kousek od Pohořelic

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od ivopav »

kubiii píše:Hmm, tak se mi včera rozsvítila kontrolka závady ve vstřikovací soustavě - čili problém někde u vstřikování... Problém s malým výkonem motoru, velké vibrace na volnoběh a jakýmsi zvláštním ševelivým zvukem motoru po přidání plynu zůstává...
Měl jsem něco podobného,zahaprovala mě baterka.Odpojil jsem ji sešlápl brzdu kvůli zbytkovému napětí,neboli rest jednotky a bylo v poho
Obrázek samozřejmě,že CNG
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od kubiii »

Kontrolka vypadá jako tryska (takovej ten stříkající šulínek :D ) - v návodu je sice napsaný, že značí problém se vstřikovací soustavou, ale ze zkušeností z tempry vím, že je to prostě něco kolem motoru (jak jsem psal výše, tenkrát to byl termostat).

Škrtící klapku jsem čistil relativně nedávno (hotfix sprejem) a na většinu ostatních věcí nemám výbavu, takže to musím nechat na mechošovi, což je ovšem až po Novým roce...

resetnout jednotku můžu zkusit - uvidíme

Díky za rady, jestli ještě někoho něco napadne sem s tím - proč se všechny problémy kolem auta musí dít v tu nejnevhodnější dobu :(
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od mad mike »

joo jsou věci mezi nebem a zemí :lol: mě ted třeba zase praskl vlnovec :(
multimetr stojí cca 200kč baumax obi atd. dobrá to věc
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od kubiii »

O multimetru už uvažuju delší dobu, jsou nějaká doporučení, co je lepší/horší, čemu se vyhnout?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od mad mike »

já jsem koupil za cca 200kč zn. Kopp GDT - 190A a na měření kolem auta ůplně stačí
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 3 týdny stálo a teď jede na tři válce

Příspěvek od kubiii »

Tak jsme na chalupě proměřily kabely a velmi pravděpodobně bude problém v nich. Neznali jsme odpory, který by to mělo dávat a tak jsme jenom porovnávali jednotlivé hodnoty. Nehledě na jednotky tak rozdíly ve stylu: 660 - 1400 - 450 - 450 asi hovoří celkem jasně o tom, že káble jsou kaput.

Ještě jsem tam dobil baterku a první jízdu s dobitou se auto chovalo, jako že je naprosto OK - nevím, možná si čerstvá baterka lépe poradila s vadnou elektroinstalací., Nicméně další jízda už zase s problémy, i když to jelo přece jen lépe, než před dobitím baterie (i kontrolka vstřiku se rozsvěcela jen občas).

Takže dneska jdu pro kabely a uvidíme... 8)

P.S. Ještě jsem prohlídl svíčky a na třetím válci měla svíčka středovou elektrodu hodně zakarbonovanou - předpokládám, že to má souvislost s těma káblíkama... - měnit ji asi nemusím, ne?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - benzín“