Světla s denním svícením Punto mk1
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Světla s denním svícením Punto mk1
Dneska jsem se konečně pustil do montáže světel(DRL) Prznil sem se s tím 2hoďky a pak jsem zajel k elktrikáři aby to po mně dodělal a celkem se povedlo akorát se mi nepodařilo dodržet 60cm mezi světlama(mám to 53cm) bo tak aby ty světla byly utopený pod hranou a moc nepřečnívaly obrys tak potom tam vadí záslepka na tažný oko a tak jsem je dal tak aby oku nic nevadilo ve výhledu ale tak snad nebudou na STK prskat. Vyzkoušel jsem je v podvečer a dobrý a v úplný tmě se dá jet jen s DRL páč překvapivě daleko vidím a jsem i viděn ale myslím že jako DRL dobrý s homologací E4 a stály mně 900 světla a 150 chtěl za dodělání elektrikář tak snad se to brzo vrátí v menší spotřebě a úspoře za žárovky v noci vše vypnuto
DRL rozsvícené Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- Reklama
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
O kolik je menší spotřeba s LEDkami? A kolik žárovek cca spálíš do roka?
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Já vám s těma světlama nevím... Připadá mi to, že jediný, který jsou opravdu hezký a jsou pěkně vidět zdálky jsou jen origo (Audi, Insignia, některý Porsche atd..) tyhle dodělávaný mi nic neříkají. A "nejlíp" podle mýho vypadají na favoritech s úpravou "nature rat style"
Ale když se ti líbí, beru to...
Ale když se ti líbí, beru to...
NOW
1996 Punto GT1
2013 Octavia 1.4 TSI
2012 Octavia Combi 2.0 TDI
EX
2003 Octavia 1.9 TDI
1995 Punto 1.1 - "Note"
1996 Punto GT1
2013 Octavia 1.4 TSI
2012 Octavia Combi 2.0 TDI
EX
2003 Octavia 1.9 TDI
1995 Punto 1.1 - "Note"
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
ako mozes byt v noci s DRL videny zo zadu??
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
nijak, uz som na par blbeckov blikal(podvecer, slejvak a on si to masti po dialnici s dennym svietenim kua)xeromax píše:ako mozes byt v noci s DRL videny zo zadu??
Punto MK1 55S 1,1 40kW 3dv. r.v. 1996
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
vcera som takeho stretaval u nas v meste asi o pol siedmej co uz je slusna tma, a on spokojne na dennychmarkus48 píše:nijak, uz som na par blbeckov blikal(podvecer, slejvak a on si to masti po dialnici s dennym svietenim kua)xeromax píše:ako mozes byt v noci s DRL videny zo zadu??
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Vyzkoušel jsem je v podvečer a dobrý a v úplný tmě se dá jet jen s DRL páč překvapivě daleko vidím a jsem i viděn - To vím taky že ze zadu vidět nejsem a pořádně ani ze předu(Bez vás bych na to pánové nepřišel ) Jen jsem psal že mně překvapila svítivost těch světel - Měl jsem před tím dojem že DRL je jen efektní klička jak obejít celoroční svícení jsem odpůrcem toho aby se v létě přes den svítilo(v Rakousku od toho asi po roce ustoupili-spočítali si přesně o kolik se zvedne spotřeba a přepočítali tu hodnotu na celkový počet aut-podrobili denní svícení průzkumu kde zjistili že po bezpečnostní stránce je to nesmysl ale spotřeba auta při zapnutých světlech je vyšší sice jen o v průměru do 0,5 litru na 100km ale při počtu aut je to několik set tisíc litrů ročně a tím pádem se přihlédlo k ekologii a šli tak daleko že povolili DRL svícení v zimě přes den a navíc zjistili že svícení hlavními světly v létě přes den může oslňovat protijedoucí řidiče takže v létě přes den v Rakousku můžete být za svícení i pokutováni!!!a další stránka je dřívější nutná výměna žárovek potažmo nižší životnost xenonů a všech žárovek) V ČR takovejhle průzkum nikdy nebude i když by byl velice jednoduchej(dosadil by se jen jiný počet aut ) páč u nás to není o bezpečnosti ale o spotřební dani z benzínu a nafty prostě stát nás potřebuje ždímat a proto se celoroční denní svícení nebude rušit páč spotřeba by klesla a to stát dobře ví a vybral by na dani míň a bezpečnostní přínos se tím pádem neřeší ale nic-méně je tu drobná změna ještě před rokem byl za nesvícení bodový postih teď už ne
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Odpovím na otázku jaká je úspora při nesvícení Kolega z práce taky Punto 1,1 ale větší puntíčkář než já Měřil si spotřebu při každým tankování a svítil stále za rok najel 18 000km Pak instaloval DRL a teď po dvou letech kdy první rok najel 20tis km a druhý rok 21tis km tak už má fakta (ono je to totiš ještě jinak podle staré legislativy asi 4?? roky zpět bylo letní a zimní období- v létě se přes den svítit nemuselo a v zimě se svítilo stále-při instalaci DRL ušetříte nejen v létě ale hlavně v zimě kdy spotřeba pohonných hmot stoupá a to snad každý ví takže s instalací DRL se vrátíte do doby někdy 15 let zpět kdy ještě nebyla povinnost svítit přes den ani v zimě)
Kolegova fakta přepočítaná přímo i na měsíce na voze Fiat Punto 55 S r.v.99 Leden 0,27, únor 0,27, březen 0,23, duben 0,21, květen 0,17, červen 0,16, červenec 0,14, srpen 0,14, září 0,17, říjen 0,2, llistopad 0,24 prosinec 0,27 tedy v průměru jezdil o 0,21Litru na 100km úsporněji což při nájezdu 20tis.km ročně je 42 litrů benzínu ročně a tedy při ceně 30kč za litr 1260kč ročně a to je jen benzín Kolega používá H4 Osram Night Break při celoročním svícení musel H4 měnit po 11měsících Při instalaci DRL koupil nové Osramy a po dvou letech a dvou měsících Osramy stále svítí při ceně 500kč za dvě H4 už teď je ta úspora značná + prodloužení životnosti alternátoru a ostatních svítidel na autě Tedy roční kolegova úspora při používání DRL je spočítaná na +-1600kč Investice do světel DRL byla u mně 1050 nájezd km mám zhruba stejný jako kolega
Kolegova fakta přepočítaná přímo i na měsíce na voze Fiat Punto 55 S r.v.99 Leden 0,27, únor 0,27, březen 0,23, duben 0,21, květen 0,17, červen 0,16, červenec 0,14, srpen 0,14, září 0,17, říjen 0,2, llistopad 0,24 prosinec 0,27 tedy v průměru jezdil o 0,21Litru na 100km úsporněji což při nájezdu 20tis.km ročně je 42 litrů benzínu ročně a tedy při ceně 30kč za litr 1260kč ročně a to je jen benzín Kolega používá H4 Osram Night Break při celoročním svícení musel H4 měnit po 11měsících Při instalaci DRL koupil nové Osramy a po dvou letech a dvou měsících Osramy stále svítí při ceně 500kč za dvě H4 už teď je ta úspora značná + prodloužení životnosti alternátoru a ostatních svítidel na autě Tedy roční kolegova úspora při používání DRL je spočítaná na +-1600kč Investice do světel DRL byla u mně 1050 nájezd km mám zhruba stejný jako kolega
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
takze ani nie 150kc na mesiac a s tym ze punto ma 15rokov a viac ako 20 sa urcite nedozije(neverim ani tomu ze prezije 20 rokov) to nejaky valny zmysel nema
Punto MK1 55S 1,1 40kW 3dv. r.v. 1996
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
Lepší ztratit v životě minutu, než v minutě život
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Jo to záleží na vkusu každýho soudruhamarkus48 píše:takze ani nie 150kc na mesiac a s tym ze punto ma 15rokov a viac ako 20 sa urcite nedozije(neverim ani tomu ze prezije 20 rokov) to nejaky valny zmysel nema
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
peta.smolik: kolegovi gratuluju a oběma vám přeju, abyste si ten ranec ušetřených peněz řádně užili
Já, místo instalace tohoto designového šperku, pořádně nafouknu gumy, vyndám z binec kufru, zavřu okna, sundám liščí ohon z antény a odmontuju hustokřídlo. A budu jezdit tak, abych nemusel tolik brzdit.
A spotřebu sundám ne o 0,2 ale o 2,0 litry.
No a nejvíce ušetřím, když budu chodit pěšky.
Já, místo instalace tohoto designového šperku, pořádně nafouknu gumy, vyndám z binec kufru, zavřu okna, sundám liščí ohon z antény a odmontuju hustokřídlo. A budu jezdit tak, abych nemusel tolik brzdit.
A spotřebu sundám ne o 0,2 ale o 2,0 litry.
No a nejvíce ušetřím, když budu chodit pěšky.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
To si piš že si ten ranec užijeme A ty si kup na ty procházky nějaký super boty abys nechodil bosejkejml píše:peta.smolik: kolegovi gratuluju a oběma vám přeju, abyste si ten ranec ušetřených peněz řádně užili
Já, místo instalace tohoto designového šperku, pořádně nafouknu gumy, vyndám z binec kufru, zavřu okna, sundám liščí ohon z antény a odmontuju hustokřídlo. A budu jezdit tak, abych nemusel tolik brzdit.
A spotřebu sundám ne o 0,2 ale o 2,0 litry.
No a nejvíce ušetřím, když budu chodit pěšky.
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Vcelku zajimava debata. Kdysi jsem take o nich premyslel. Ale odradila me cena, protoze jsem chtel znackove ( 2500,- KC a vyse) a take jsem cetl nejaky test. Uspora byla opravdu 1-2 dcl.
Cekal jsem aspon 0.5l. Takze jsem zatim ve stadiu zvazovani montaze. Nejvic by se mi libilo mit led i vzadu. Hlavne za sera nekteri sporici setri a sviti DRL, pritom nejsou videt zezadu.
A samozrejme nejlepe je mit novy auto jiz z DRL z vyroby
Cekal jsem aspon 0.5l. Takze jsem zatim ve stadiu zvazovani montaze. Nejvic by se mi libilo mit led i vzadu. Hlavne za sera nekteri sporici setri a sviti DRL, pritom nejsou videt zezadu.
A samozrejme nejlepe je mit novy auto jiz z DRL z vyroby
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Ahoj tak DRL mám už pár dní a vyzkoušel jsem rozdíl ve spotřebě s normálníma světlama a bez nich s DRL Na dálnici a na dlouhý trase byl rozdíl skutečně 0,2L/100km ale po městě a teď jsem najel 150km čistě po městě tak rozdíl je 0,45L/100km docela mně to překvapilo páč čistě město(ani jednou nezařazená 5ka)jsem měl spotřebu 6,8L/100km a teď 6,35 takže celkově dobrý SPOKOJENOST
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Světla s denním svícením Punto mk1
Co je to za světla a kde jsi je koupil?
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Fiat GP 1.9 (2006)