HELP - Topení

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
corteco1
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 11 dub 2006, 23:13
Bydliště: Košice,SK

HELP - Topení

Příspěvek od corteco1 »

Chcem sa poradit,na volnobeh mi punto55 vobec nekuri ako nahle sa pohnem tak zacne. A este mi z kurenia ide divny smrad ako keby nieco horelo.
Reklama
 

poitromasoni
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 29 lis 2005, 13:10
Kontaktovat uživatele:

Re: kurenie

Příspěvek od poitromasoni »

corteco1 píše:Chcem sa poradit,na volnobeh mi punto55 vobec nekuri ako nahle sa pohnem tak zacne. A este mi z kurenia ide divny smrad ako keby nieco horelo.
mozna termostat neprehriva se ti motor?netesnost ..muzes to popsat konkretne ..kdyz stojis tak ti jde studeny vzduch i se zapnutym ventilatorem? a hned jak se rozjedes tak to topi a smrdi jo?hm tak to je docela zajimave a nepravdepodobne :D popis to lepe a jak rychle se zahriva motor?ubyva ti kapalina,?
fiat marea weekend 1.9TD 55kw
corteco1
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 11 dub 2006, 23:13
Bydliště: Košice,SK

kurenie

Příspěvek od corteco1 »

Mam 1.1 benzin,pocas jazdy kuri celkom slusne,ale ked spomalim alebo zastavim na semafor tak ide studeny vzduch. Vymenil som aj termostat ale nepomohlo to a kapalinu som za zimu nemusel dolievat. Ci sa prehrieva to neviem ale kontrolka sa nerozsvietila. Nebude to tesnenie pod hlavou?
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Re: kurenie

Příspěvek od lacin »

corteco1 píše:Mam 1.1 benzin,pocas jazdy kuri celkom slusne,ale ked spomalim alebo zastavim na semafor tak ide studeny vzduch. Vymenil som aj termostat ale nepomohlo to a kapalinu som za zimu nemusel dolievat. Ci sa prehrieva to neviem ale kontrolka sa nerozsvietila. Nebude to tesnenie pod hlavou?
To je naka blbost... ;-) Proste kdyz pustis vetrak na plnou knedlu, tak kdyz jedes, fouka teple, kdyz stojis na semaforu, fouka studene???? A kdyz zvysis otacky? Treba na 6,5 tisice? Udela to neco? Mozna mas ucpany (nebo skriply) hadice k topeni a na volnobeh to neni schopno se protlacit. Odvzdusneno u topeni mas?

Nech to na volnobeh s vyplym ventilatorem blafkat, dokud se nesepne vetrak na chladicu a pak otevri topeni a pust vetrak. Pokud bude foukat studene, tak tam nejde horka voda. No a je na tobe, abys prisel na to, proc... Muze tam byt vzduch, muze to byt zarostly, muze tam byt sprajcla naka ryba... ;-)
Hustokrutost
corteco1
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 11 dub 2006, 23:13
Bydliště: Košice,SK

Příspěvek od corteco1 »

ked stojim a zvisim otacky tak zacne kurit[/quote]
puntoii
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: 04 pro 2005, 15:05
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od puntoii »

ak hovori,ze si uz vsetko vymenil,tak...mno,nech nemam pravdu,ale to dolievanie a kurenie len pocas jazdy moze byt aj tym ze mas hlavu valcov v prdeli...
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No ale dolivano nebylo, ne? Kdyby to byla hlava, tak se to prehriva a ubyva voda. Pravdepodobne je bud ucpanej privod vody do radiatoru, nebo zavzdusneny topeni. Ikdyz kdyby to bylo zavzdusneny, tak to netopi vubec... No nic, sundej hadice od topeni a zkus to normalne pusou profouknout. Pokud to nepude naprosto lehce, tak je neco spatnee... A skriplou hadicu nekde nemas?
Hustokrutost
white.rebel
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 29 pro 2005, 20:42
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od white.rebel »

měl jsem stejnej problém s topením a taky mám 1,1 nechal jsem přeskoušet termostat a tím to nebylo a nakonec jsme zjistili že bylo ucpaný topení a topilo to jen když jsem jel a měl nohu na plynu jinak to bylo studený.
poitromasoni
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 29 lis 2005, 13:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od poitromasoni »

white.rebel píše:měl jsem stejnej problém s topením a taky mám 1,1 nechal jsem přeskoušet termostat a tím to nebylo a nakonec jsme zjistili že bylo ucpaný topení a topilo to jen když jsem jel a měl nohu na plynu jinak to bylo studený.
a jsme doma!!!!!!!§
fiat marea weekend 1.9TD 55kw
Mirďa
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 05 dub 2006, 08:42
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Mirďa »

Mrknul bych se na víčko chladiče, podobně se choval favorit a měl ho prasknuté. Nedržel přetlak v okruhu a špatně topil,dalo se nové a byl klid. Možná je to podobný problém... :idea:
puntoii
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: 04 pro 2005, 15:05
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od puntoii »

mirda - jo,s takym favom som sa stretol uz aj ja..No ja mam /zial/ prasknutut cast plastoveho dielu na chladici v punteII a kurenie mam bez problemov.Takze tuto moznost by som ja vylucil
corteco1
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 11 dub 2006, 23:13
Bydliště: Košice,SK

Příspěvek od corteco1 »

Zatial dik skusim po sviatkoch vybrat radiator a uvidim ci stym nieco bude, ale mam podozrenie na hlavu. Aj ked este nedolievam ale zacalo to dymit do biela ako para tak neviem ci to nebude tesnenie.
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Mam dotázek.Opět přišla zima a včera večer když sem stal cca 15min. na místě se zapnutým motorem tak auto nějak málo topilo.Šel z toho jen takovej vlažnej vzduch.I teplota hrozně kolísá,jednou jde skoro do červenýho,jindy zas jen do půlky.Mam podezření na termostat.Kdyžtak mě vyveďte z omylu.Jo a kolik asi tak nějak stojí.Díky :cry:
poitromasoni
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 29 lis 2005, 13:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od poitromasoni »

to vypada na termostat zalezi co mas za motor benzin je levny na diesel to je maso
fiat marea weekend 1.9TD 55kw
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Vencapunto píše:Mam dotázek.Opět přišla zima a včera večer když sem stal cca 15min. na místě se zapnutým motorem tak auto nějak málo topilo.Šel z toho jen takovej vlažnej vzduch.I teplota hrozně kolísá,jednou jde skoro do červenýho,jindy zas jen do půlky.Mam podezření na termostat.Kdyžtak mě vyveďte z omylu.Jo a kolik asi tak nějak stojí.Díky :cry:
Vim, ze kazdej asi vi, jak termostat pracuje, ale prece:

Pokud je termostat zavrenej, proudi kapalina pouze v motoru a v topeni. Nikde jinde. Tak dojde k rychlymu ohrati motoru a kapaliny na teplotu, ktera by mela byt nekde nad 80°. V tu chvili by se mel zacit otevirat termostat a prepoustet ohratou kapalinu do chladice a timpadem z chladice proudi studena kapalina do motoru. Motor se ochlazuje, termostat se pri poklesu teploty zase uzavre, nebo privre a vyrovna teplotu motoru. Vysledkem je nekolisajici teplota, ktera by mela byt kolem 90°. Ta zajisti, ze to slusne topi a ze motor pracuje v podminkach, ktery mu vyhovuji.

Pokud je termostat v haji - u fiatu vetsinou otevira brzo, nebo je furt otevrenej, tak se teplota motoru v zimnim obdobi nezvysi ani omylem. Vysledek je citelny - auto pri jizde netopi, zere jako tank, protoze jednotka dostava udaje o nezahratym motoru, cili si obohacuje smes. Nicmene, pokud se stoji a motor bezi na volnobeh, nebo se clovek trcka v zacpe, chladic se tak moc neochlazuje a teplota motoru se dostane nahoru, cili je to i schopno slusne topit. Ale jak se clovek rozjede, tak to spadne a je zase kosa. :-D

Takze pokud rikas, ze na volnobeh netopi, tak je to jak v prispevcich vyse: ucpana, nebo skripla hadica do topeni, vodni pumpa bez lopatek, atd... Ale dokonce i ve fiatu ti reknou, ze na volnobeh neni zaruceny, ze to bude topit. Rika se to u firecek. Ikdyz me i na volnobeh topi.

No a ze kolisa teplota? Jakym zpusobem? Za jizdy? Anebo kdyz nekde stojis, vyleze nahoru a jak se rozjedes, zase trochu spadne?

Ja sem kupoval tedka na 55tku termostat za dvepade... :-D Ale normalne stoji kolem tripade. Nevim, co mas za engine.

Bohuzel ale fireckovy termostaty, at sou od kohokoliv, nefunguji tak, jak by mely. Zda se mi, ze propousti do chladice horkou vodu moc brzo. Otcovi v Tempre vyleze teplota na 90 a tam je furt. Ja to mam lehce nad ctvrtkou s novym termostatem. Vetrak spina nekdy az na pulce, nekdy pod pulkou, nekdy nad pulkou. Ale to je dano asi tim nepresnym ukazatelem na pristrojovce.
Hustokrutost
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“