nepravidelny volnobeh

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od Matto »

zokot- ak si dobre pamätám, tak naštartuješ motor-zahreješ ho-dáš dolu vzduchový filter(aj tú časť čo je prišrobovaná ku škrtiacej klapke)-a potom jednou rukou striekaš sprej na čistenie klapiek do klapky a druhou si koriguješ plyn, pretože po vstreknutí toho spreju má motor tendenciu skapínať.
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Reklama
 

Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od zokot »

Jaký čistící sprej je dobrý? Video jsem viděl, ale kde sprej sehnat že?
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od mad mike »

zokot píše:Jaký čistící sprej je dobrý? Video jsem viděl, ale kde sprej sehnat že?
kdekoli v kterékoli "mototechně", mám takový dojem že snad i na benzínkách a v tescu.
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
tomacito
Fiaťák
Příspěvky: 52
Registrován: 24 led 2007, 19:42

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od tomacito »

já mám teď za sebou čistění škrtící klapky. Udělal jsem to stylem, celé rozebrat a vyčistit, použil jsem ten Carboclener. Můj problém byl, že při zahřátem motoru (ručička v polovině) mě to samovolně začalo přidávat plyn. Taky mi kolísal volnoběh. Klapka byla celkem čista, špína šla jen z dírky, kde jde snad vzduch pro volnoběh. Po smontování volnoběh nekolísal, ale taky nepadal hned, spadnul na takový 1300 a po pár sekudách kleskl kolem 1000. Nevím, asi to vezmu na diagnostiku a uvidím. Vy co to čistíte za běhu motoru, to sundáváte i tu část s teplotním čidlem na škrtící klapě nebo to stříkáte přes to, asi bych měl strach, že se to čidlo poniči.
Fiat Punto 1,2 SX 60 5dv r.v. 97 - červená metalíza
Uživatelský avatar
zokot
Znalec
Příspěvky: 828
Registrován: 10 úno 2008, 00:31
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od zokot »

To by mě taky zajímalo. Bez vzduchového filtru by motor neměl běžet.
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
tomacito
Fiaťák
Příspěvky: 52
Registrován: 24 led 2007, 19:42

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od tomacito »

bez vzduchového filtr by mohl běžet, ale nevím ale bez toho čidla co je na škrtící klapě? Btw. těleso i klapa jsou vlastně přišroubovány jedním šroubem, tak počítam, že to stříkali i s tím tělesem.

Na youtube je dost videi, jak čístí klapku, zadej "throttle cleaning"
Fiat Punto 1,2 SX 60 5dv r.v. 97 - červená metalíza
tomacito
Fiaťák
Příspěvky: 52
Registrován: 24 led 2007, 19:42

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od tomacito »

tak jsem vyčistil servo motorek, jak jsem to měl vytáhlé, tak jsem to zapojit a septnul zapalování. Z motorku vyletěla pružinka i s hlavičkou. Našrouboval jsem to zpátky, a vracel se, otázka je jestli dost. Mám teda raději koupit nový motorek? Po zapojení a při studeném motoru mi otáčky klesnou na 1500 a pak postupně klesají, pomalu, k 1000 otaček. Je to normální i u vás. Já už jsem z toho volnoběhu tak zblbý, že ani nevím jaké to bylo v normálu. Díky za postřehy
Fiat Punto 1,2 SX 60 5dv r.v. 97 - červená metalíza
Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od johnyvine »

Pozdravujem vsetkych, takze motor som ocistil wapkou, mal som aj pomocnicku :) trochu kontrast ale nevadi :)) len na pobavenie..


Ale k podme veci, jazdim s autom kazdy den preto uz poznam spravanie motora, no ked som tankoval na jednej pumpe naposledy, isiel benzin z pistole pod dost nizkym tlakom. Po tomto subjektivne citim, ze auto ide tazko do otacok, ako by sa mu vobec nechcelo. Stretli ste sa uz s tym? mechanik mi povedal, ze v benzine bol neaky kentus a ze mozem menit rovno filter paliva. Nezda sa mi to ze by to ovplyvnoval tlak v palivovom potrubi. Kable mam nove, a sviecky maju asi 25 000km. Su to denso. Na diagnostike som este nebol, neviem ci by nieco ukazala. Predtym sa to chovalo tak, ze auto napriklad na 1tke islo do 4000ot jemne a potom vystrelilo az do 6500ot. teraz ide bez tohoto javu do neakych 5000 viac som ho tlacit nechcel skusat.Jasne ze takto nejazdim stale cize opotrebenie motora neberiem do uvahy. Dakujem za vsetky postrehy
Přílohy
P010510_14.540001.JPG
P010510_14.540001.JPG (123.68 KiB) Zobrazeno 4147 x
P010510_15.510001.JPG
P010510_15.510001.JPG (109.15 KiB) Zobrazeno 4147 x
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od Matto »

ja by som veru aj veril, že to môže byť benzínom, mám takú skúsenosť ,že pokial tankujem u jedného súkromnika na neznačkovej pumpe tak mi automaticky stúpa spotreba, motor ma horší chod, zo pár krát sa mi dokonca stalo že som pri konštantných otáčkach cítil jemné cukanie, proste nie je to ono, neviem či tam pridáva vodu, alebo to môže byť fakt tým tlakom ako spomínaš ty, jednoducho ked natankujem na OMV, Shell, Esso, alebo aj Tesco :shock: tak nemám problém, úplne najlepšie pocity ale mám s OMV Carrera 95, by ma zaujímalo čo tam okrem benzínu pridávajú :)
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od žabak »

Tak motor vypadá nádherně čistě! A k tomu výkonu, tak taky se přikláním k tomu nekvalitnímu benzínu. Jinač palivový filtr by se měl měnit cca co 30 000km myslím, tak pokud jsi natankoval nějaký maras, tak bych ho taky vyměnil. Je to malá položka a práce na 10minut :-)
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Stanno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 396
Registrován: 15 led 2008, 13:33
Bydliště: Prešov, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od Stanno »

Matto píše:ja by som veru aj veril, že to môže byť benzínom, mám takú skúsenosť ,že pokial tankujem u jedného súkromnika na neznačkovej pumpe tak mi automaticky stúpa spotreba, motor ma horší chod, zo pár krát sa mi dokonca stalo že som pri konštantných otáčkach cítil jemné cukanie, proste nie je to ono, neviem či tam pridáva vodu, alebo to môže byť fakt tým tlakom ako spomínaš ty, jednoducho ked natankujem na OMV, Shell, Esso, alebo aj Tesco :shock: tak nemám problém, úplne najlepšie pocity ale mám s OMV Carrera 95, by ma zaujímalo čo tam okrem benzínu pridávajú :)
mozem sa pripojit, ze aj u mna vyhrava OMV Carrera 95.. nic ine.. Auto je tichsie, rychlejsie, ide viac za plynom.. mam to na 100% odskusane, jazdim denne a davam Carreru, ked nemam dost prachov tak dam obyc 95 a mam pocit jakeby som jazdil so zatiahnutou brzdou..

Pocul som, ze vsetky benziny na SK su od Slovnaftu jedine CARRERA sa vozi priamo z Rakuska..
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od žabak »

Ještě mě tak napadá, kdy jsi naposledy pral vzduchový filtr? Jestli už není špinavý?
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od johnyvine »

žabak píše:Ještě mě tak napadá, kdy jsi naposledy pral vzduchový filtr? Jestli už není špinavý?
filter ma velku plochu aj keby bol trochu zapraseny vobec mu to nevadi. skusal som tak ze som napr. pripchal nasavaciu hadicu, a scuclo riadne trubky takze tam je prietah dobry.. ale pre istotu potom skontrolujem.dik
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od johnyvine »

Matto píše:ja by som veru aj veril, že to môže byť benzínom, mám takú skúsenosť ,že pokial tankujem u jedného súkromnika na neznačkovej pumpe tak mi automaticky stúpa spotreba, motor ma horší chod, zo pár krát sa mi dokonca stalo že som pri konštantných otáčkach cítil jemné cukanie, proste nie je to ono, neviem či tam pridáva vodu, alebo to môže byť fakt tým tlakom ako spomínaš ty, jednoducho ked natankujem na OMV, Shell, Esso, alebo aj Tesco :shock: tak nemám problém, úplne najlepšie pocity ale mám s OMV Carrera 95, by ma zaujímalo čo tam okrem benzínu pridávajú :)
vies ked siel nizky tlak z tej pistole, ci nahodou uz netahalo zo spodku zasobnika a nenatiahlo do nadrze neake usadeniny.. uvidim..
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Uživatelský avatar
johnyvine
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 29 pro 2008, 15:24
Bydliště: PRIEVIDZA , SR
Kontaktovat uživatele:

Re: nepravidelny volnobeh

Příspěvek od johnyvine »

žabak píše:Tak motor vypadá nádherně čistě! A k tomu výkonu, tak taky se přikláním k tomu nekvalitnímu benzínu. Jinač palivový filtr by se měl měnit cca co 30 000km myslím, tak pokud jsi natankoval nějaký maras, tak bych ho taky vyměnil. Je to malá položka a práce na 10minut :-)


ano nieje to nic zlozite, budem nad tym uvazovat kamo :)
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“