nepravidelny volnobeh
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: nepravidelny volnobeh
zokot- ak si dobre pamätám, tak naštartuješ motor-zahreješ ho-dáš dolu vzduchový filter(aj tú časť čo je prišrobovaná ku škrtiacej klapke)-a potom jednou rukou striekaš sprej na čistenie klapiek do klapky a druhou si koriguješ plyn, pretože po vstreknutí toho spreju má motor tendenciu skapínať.
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
- Reklama
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
Jaký čistící sprej je dobrý? Video jsem viděl, ale kde sprej sehnat že?
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Fiat GP 1.9 (2006)
Re: nepravidelny volnobeh
kdekoli v kterékoli "mototechně", mám takový dojem že snad i na benzínkách a v tescu.zokot píše:Jaký čistící sprej je dobrý? Video jsem viděl, ale kde sprej sehnat že?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Re: nepravidelny volnobeh
já mám teď za sebou čistění škrtící klapky. Udělal jsem to stylem, celé rozebrat a vyčistit, použil jsem ten Carboclener. Můj problém byl, že při zahřátem motoru (ručička v polovině) mě to samovolně začalo přidávat plyn. Taky mi kolísal volnoběh. Klapka byla celkem čista, špína šla jen z dírky, kde jde snad vzduch pro volnoběh. Po smontování volnoběh nekolísal, ale taky nepadal hned, spadnul na takový 1300 a po pár sekudách kleskl kolem 1000. Nevím, asi to vezmu na diagnostiku a uvidím. Vy co to čistíte za běhu motoru, to sundáváte i tu část s teplotním čidlem na škrtící klapě nebo to stříkáte přes to, asi bych měl strach, že se to čidlo poniči.
Fiat Punto 1,2 SX 60 5dv r.v. 97 - červená metalíza
- zokot
- Znalec
- Příspěvky: 828
- Registrován: 10 úno 2008, 00:31
- Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
To by mě taky zajímalo. Bez vzduchového filtru by motor neměl běžet.
Fiat PUNTO 60 (1994)
Fiat GP 1.9 (2006)
Fiat GP 1.9 (2006)
Re: nepravidelny volnobeh
bez vzduchového filtr by mohl běžet, ale nevím ale bez toho čidla co je na škrtící klapě? Btw. těleso i klapa jsou vlastně přišroubovány jedním šroubem, tak počítam, že to stříkali i s tím tělesem.
Na youtube je dost videi, jak čístí klapku, zadej "throttle cleaning"
Na youtube je dost videi, jak čístí klapku, zadej "throttle cleaning"
Fiat Punto 1,2 SX 60 5dv r.v. 97 - červená metalíza
Re: nepravidelny volnobeh
tak jsem vyčistil servo motorek, jak jsem to měl vytáhlé, tak jsem to zapojit a septnul zapalování. Z motorku vyletěla pružinka i s hlavičkou. Našrouboval jsem to zpátky, a vracel se, otázka je jestli dost. Mám teda raději koupit nový motorek? Po zapojení a při studeném motoru mi otáčky klesnou na 1500 a pak postupně klesají, pomalu, k 1000 otaček. Je to normální i u vás. Já už jsem z toho volnoběhu tak zblbý, že ani nevím jaké to bylo v normálu. Díky za postřehy
Fiat Punto 1,2 SX 60 5dv r.v. 97 - červená metalíza
- johnyvine
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 29 pro 2008, 15:24
- Bydliště: PRIEVIDZA , SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
Pozdravujem vsetkych, takze motor som ocistil wapkou, mal som aj pomocnicku trochu kontrast ale nevadi ) len na pobavenie..
Ale k podme veci, jazdim s autom kazdy den preto uz poznam spravanie motora, no ked som tankoval na jednej pumpe naposledy, isiel benzin z pistole pod dost nizkym tlakom. Po tomto subjektivne citim, ze auto ide tazko do otacok, ako by sa mu vobec nechcelo. Stretli ste sa uz s tym? mechanik mi povedal, ze v benzine bol neaky kentus a ze mozem menit rovno filter paliva. Nezda sa mi to ze by to ovplyvnoval tlak v palivovom potrubi. Kable mam nove, a sviecky maju asi 25 000km. Su to denso. Na diagnostike som este nebol, neviem ci by nieco ukazala. Predtym sa to chovalo tak, ze auto napriklad na 1tke islo do 4000ot jemne a potom vystrelilo az do 6500ot. teraz ide bez tohoto javu do neakych 5000 viac som ho tlacit nechcel skusat.Jasne ze takto nejazdim stale cize opotrebenie motora neberiem do uvahy. Dakujem za vsetky postrehy
Ale k podme veci, jazdim s autom kazdy den preto uz poznam spravanie motora, no ked som tankoval na jednej pumpe naposledy, isiel benzin z pistole pod dost nizkym tlakom. Po tomto subjektivne citim, ze auto ide tazko do otacok, ako by sa mu vobec nechcelo. Stretli ste sa uz s tym? mechanik mi povedal, ze v benzine bol neaky kentus a ze mozem menit rovno filter paliva. Nezda sa mi to ze by to ovplyvnoval tlak v palivovom potrubi. Kable mam nove, a sviecky maju asi 25 000km. Su to denso. Na diagnostike som este nebol, neviem ci by nieco ukazala. Predtym sa to chovalo tak, ze auto napriklad na 1tke islo do 4000ot jemne a potom vystrelilo az do 6500ot. teraz ide bez tohoto javu do neakych 5000 viac som ho tlacit nechcel skusat.Jasne ze takto nejazdim stale cize opotrebenie motora neberiem do uvahy. Dakujem za vsetky postrehy
- Přílohy
-
- P010510_14.540001.JPG (123.68 KiB) Zobrazeno 4140 x
-
- P010510_15.510001.JPG (109.15 KiB) Zobrazeno 4140 x
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
Re: nepravidelny volnobeh
ja by som veru aj veril, že to môže byť benzínom, mám takú skúsenosť ,že pokial tankujem u jedného súkromnika na neznačkovej pumpe tak mi automaticky stúpa spotreba, motor ma horší chod, zo pár krát sa mi dokonca stalo že som pri konštantných otáčkach cítil jemné cukanie, proste nie je to ono, neviem či tam pridáva vodu, alebo to môže byť fakt tým tlakom ako spomínaš ty, jednoducho ked natankujem na OMV, Shell, Esso, alebo aj Tesco tak nemám problém, úplne najlepšie pocity ale mám s OMV Carrera 95, by ma zaujímalo čo tam okrem benzínu pridávajú
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
- žabak
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 05 čer 2007, 18:14
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
Tak motor vypadá nádherně čistě! A k tomu výkonu, tak taky se přikláním k tomu nekvalitnímu benzínu. Jinač palivový filtr by se měl měnit cca co 30 000km myslím, tak pokud jsi natankoval nějaký maras, tak bych ho taky vyměnil. Je to malá položka a práce na 10minut
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 396
- Registrován: 15 led 2008, 13:33
- Bydliště: Prešov, Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
mozem sa pripojit, ze aj u mna vyhrava OMV Carrera 95.. nic ine.. Auto je tichsie, rychlejsie, ide viac za plynom.. mam to na 100% odskusane, jazdim denne a davam Carreru, ked nemam dost prachov tak dam obyc 95 a mam pocit jakeby som jazdil so zatiahnutou brzdou..Matto píše:ja by som veru aj veril, že to môže byť benzínom, mám takú skúsenosť ,že pokial tankujem u jedného súkromnika na neznačkovej pumpe tak mi automaticky stúpa spotreba, motor ma horší chod, zo pár krát sa mi dokonca stalo že som pri konštantných otáčkach cítil jemné cukanie, proste nie je to ono, neviem či tam pridáva vodu, alebo to môže byť fakt tým tlakom ako spomínaš ty, jednoducho ked natankujem na OMV, Shell, Esso, alebo aj Tesco tak nemám problém, úplne najlepšie pocity ale mám s OMV Carrera 95, by ma zaujímalo čo tam okrem benzínu pridávajú
Pocul som, ze vsetky benziny na SK su od Slovnaftu jedine CARRERA sa vozi priamo z Rakuska..
Fiat Stilo 1.6 16V, 201tis.km, r.v.2001
- žabak
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 05 čer 2007, 18:14
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
Ještě mě tak napadá, kdy jsi naposledy pral vzduchový filtr? Jestli už není špinavý?
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
- johnyvine
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 29 pro 2008, 15:24
- Bydliště: PRIEVIDZA , SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
filter ma velku plochu aj keby bol trochu zapraseny vobec mu to nevadi. skusal som tak ze som napr. pripchal nasavaciu hadicu, a scuclo riadne trubky takze tam je prietah dobry.. ale pre istotu potom skontrolujem.dikžabak píše:Ještě mě tak napadá, kdy jsi naposledy pral vzduchový filtr? Jestli už není špinavý?
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
- johnyvine
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 29 pro 2008, 15:24
- Bydliště: PRIEVIDZA , SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
vies ked siel nizky tlak z tej pistole, ci nahodou uz netahalo zo spodku zasobnika a nenatiahlo do nadrze neake usadeniny.. uvidim..Matto píše:ja by som veru aj veril, že to môže byť benzínom, mám takú skúsenosť ,že pokial tankujem u jedného súkromnika na neznačkovej pumpe tak mi automaticky stúpa spotreba, motor ma horší chod, zo pár krát sa mi dokonca stalo že som pri konštantných otáčkach cítil jemné cukanie, proste nie je to ono, neviem či tam pridáva vodu, alebo to môže byť fakt tým tlakom ako spomínaš ty, jednoducho ked natankujem na OMV, Shell, Esso, alebo aj Tesco tak nemám problém, úplne najlepšie pocity ale mám s OMV Carrera 95, by ma zaujímalo čo tam okrem benzínu pridávajú
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000
- johnyvine
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 29 pro 2008, 15:24
- Bydliště: PRIEVIDZA , SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: nepravidelny volnobeh
žabak píše:Tak motor vypadá nádherně čistě! A k tomu výkonu, tak taky se přikláním k tomu nekvalitnímu benzínu. Jinač palivový filtr by se měl měnit cca co 30 000km myslím, tak pokud jsi natankoval nějaký maras, tak bych ho taky vyměnil. Je to malá položka a práce na 10minut
ano nieje to nic zlozite, budem nad tym uvazovat kamo
Punto 16V 63kw/85PS, r.v. 1999, Mk1 , modrá metalíza 5dv, full, motor 176.B9000