Pískavý zvuk za studena
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Pískavý zvuk za studena
Tak, tak mohl. V zimě je to horší...
- Reklama
Re: Pískavý zvuk za studena
Chlapi,mne to robí na volnobehu cca 5 min po naštartovaní,také jemné pískanie,ako keby vtáčiky.Keď je motor zohriaty,tak je to úplne ticho.
Punto 1,2 8V 5dv
Re: Pískavý zvuk za studena
napínacia kladka rozvodového remeňa
Re: Pískavý zvuk za studena
Podle mne Ti to bude spíše pískat něco na té spojce, jak tady někteří píší. Proč si to myslím? Mě to totiž dělá něco podobného a to tak, že když nasednu do auta, tak pozoruji toto: po zasunutí a pootočení klíčku zapalování do "žhavící" polohy zapne čerpadlo a to má takový slabounce hvízdavý zvuk. No, a po nastartování mi, sice jenom někdy, něco velice píská z motorové části a je to, pro porovnání, velmi podobné zvuku toho čerpadla, ale jakoby +/- desetkrát hlasitěji. Po vyjetí to za nějakou chvilku hvízdat přestane. Mám měněný řemen na alternátoru + správné vyšponování, mám nedávno (na vánoce) měněné rozvody (ložisko,řemen...) a přesto to stále občas píská. Koupil jsem teď ještě novou spojku (protože ta už je akutně také zralá na výměnu) a v příštím týdnu mi ji tam mechanik bude montovat, tak dám vědět, jestli to pískání zmizelo ( i když to sice nepíská pokaždé, tak počítám, že by se to po xy startech přesto mělo projevit)...
m,
m,
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
Re: Pískavý zvuk za studena
tak ale kamosovi na une 1.3T vzdy po jazde pri volnobeznich otackach nieco skuci a zavija od motoru.tusim to ide od rozvodov ale je to brutal smiesne.normalne to asi natocim a dam sem.sranda je na tom ta ze ono to aj pomalinky stichne ale za nejaku minutku to zacne knucat zas, a vselijako sa to stupnuje a kolise a pripomina mi to toho zabaceho crazy froga.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Re: Pískavý zvuk za studena
Tak ja se pripojuji k majitelum piskaciho Punta.
PIska to do asi 2 000 otacek jak za studena tak po ohrati.Nad 2000 otacek uz to bud pres zvuk motoru neslysim nebo to ustava. Pri jizde to prakticky neslysim. Je to neprijemne a divne piskani. Sam bych to odhadl neco jako pridrene lozisko ?
Rozvody a vodni pumpa menene, piska stale.
Zitra zvuk nahraju a dam ho sem.
PIska to do asi 2 000 otacek jak za studena tak po ohrati.Nad 2000 otacek uz to bud pres zvuk motoru neslysim nebo to ustava. Pri jizde to prakticky neslysim. Je to neprijemne a divne piskani. Sam bych to odhadl neco jako pridrene lozisko ?
Rozvody a vodni pumpa menene, piska stale.
Zitra zvuk nahraju a dam ho sem.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
- Falkon
- Začátečník
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05 dub 2009, 12:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískavý zvuk za studena
Tak já se taky přidám.
Už asi čtyři měsíce na mě cosi píská před nastartováním (benzíňák) a pak ještě chvíli než to zahřeju. Zdá se mi, jakoby to šlo odzadu. Asi čerpadlo, co?
Už asi čtyři měsíce na mě cosi píská před nastartováním (benzíňák) a pak ještě chvíli než to zahřeju. Zdá se mi, jakoby to šlo odzadu. Asi čerpadlo, co?
Fiat Punto 75 ELX
Red Dwarf
Red Dwarf
Re: Pískavý zvuk za studena
Tak pridavam zvuk. Po nastartovani se ozve po 2s.
http://extreme.overclocker.sweb.cz/PUNT ... 303352.WAV
http://extreme.overclocker.sweb.cz/PUNT ... 303352.WAV
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Pískavý zvuk za studena
Tak mne to pripadá,ako nejaké pridreté ložisko na kladke,alebo v alternátore.
Punto 1,2 8V 5dv
Re: Pískavý zvuk za studena
Tak přidávám pro úplnost pár info. Spojka je vyměněná a zároveň i spojkové lanko a přesto se to kvílení po nastartování, kdy auto přes noc stálo, občas stále ozývá. Zrovna včera mi to zase ráno chvíli kvílelo (stejný zvuk jako sem vložil turbom). Ten zvuk se ozývá hned po nastartování, trvá i po rozjetí a zhruba po půl minutě utichne. Včera poprvé pak byly uvnitř v autě a hlavně v motorovém prostoru u alternátoru, cítit jakoby připálené uhlíky (alespoň mě to uhlíky připomínalo, ale říkal mi známý, že to může být i jako připálená guma). Nicméně jsme trošku poštelovali řemen na alternátoru (byl možná až dost našponovaný) a uvidím co a jak bude dále, protože teď už s 90% jistotou tipuji že za ty zvuky může alternátor...leo69 píše:Podle mne Ti to bude spíše pískat něco na té spojce, jak tady někteří píší. Proč si to myslím? Mě to totiž dělá něco podobného a to tak, že když nasednu do auta, tak pozoruji toto: po zasunutí a pootočení klíčku zapalování do "žhavící" polohy zapne čerpadlo a to má takový slabounce hvízdavý zvuk. No, a po nastartování mi, sice jenom někdy, něco velice píská z motorové části a je to, pro porovnání, velmi podobné zvuku toho čerpadla, ale jakoby +/- desetkrát hlasitěji. Po vyjetí to za nějakou chvilku hvízdat přestane. Mám měněný řemen na alternátoru + správné vyšponování, mám nedávno (na vánoce) měněné rozvody (ložisko,řemen...) a přesto to stále občas píská. Koupil jsem teď ještě novou spojku (protože ta už je akutně také zralá na výměnu) a v příštím týdnu mi ji tam mechanik bude montovat, tak dám vědět, jestli to pískání zmizelo ( i když to sice nepíská pokaždé, tak počítám, že by se to po xy startech přesto mělo projevit)...
m,
m,
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískavý zvuk za studena
leo69 píše:Tak přidávám pro úplnost pár info. Spojka je vyměněná a zároveň i spojkové lanko a přesto se to kvílení po nastartování, kdy auto přes noc stálo, občas stále ozývá. Zrovna včera mi to zase ráno chvíli kvílelo (stejný zvuk jako sem vložil turbom). Ten zvuk se ozývá hned po nastartování, trvá i po rozjetí a zhruba po půl minutě utichne. Včera poprvé pak byly uvnitř v autě a hlavně v motorovém prostoru u alternátoru, cítit jakoby připálené uhlíky (alespoň mě to uhlíky připomínalo, ale říkal mi známý, že to může být i jako připálená guma). Nicméně jsme trošku poštelovali řemen na alternátoru (byl možná až dost našponovaný) a uvidím co a jak bude dále, protože teď už s 90% jistotou tipuji že za ty zvuky může alternátor...leo69 píše:Podle mne Ti to bude spíše pískat něco na té spojce, jak tady někteří píší. Proč si to myslím? Mě to totiž dělá něco podobného a to tak, že když nasednu do auta, tak pozoruji toto: po zasunutí a pootočení klíčku zapalování do "žhavící" polohy zapne čerpadlo a to má takový slabounce hvízdavý zvuk. No, a po nastartování mi, sice jenom někdy, něco velice píská z motorové části a je to, pro porovnání, velmi podobné zvuku toho čerpadla, ale jakoby +/- desetkrát hlasitěji. Po vyjetí to za nějakou chvilku hvízdat přestane. Mám měněný řemen na alternátoru + správné vyšponování, mám nedávno (na vánoce) měněné rozvody (ložisko,řemen...) a přesto to stále občas píská. Koupil jsem teď ještě novou spojku (protože ta už je akutně také zralá na výměnu) a v příštím týdnu mi ji tam mechanik bude montovat, tak dám vědět, jestli to pískání zmizelo ( i když to sice nepíská pokaždé, tak počítám, že by se to po xy startech přesto mělo projevit)...
m,
m,
Tak pánové Jste vedle jak ta jedle! Není to ani alternátor ani jakýkoliv ložisko kdekoliv jinde Ten hvízdavej zvuk je odjinud
Za odhalení tohodle hvizdu by mi tady měli dát aspon status Znalec
Taky mi to hvízdalo a jak kdy někdy v létě někdy v zimě a zas někdy vůbec ne ale už to dlouho vím a není to nic závažnýho
Na vnitřní straně klínovýho řemene jsou drážky že? To vědí asi všichni Klíňák není moc dobře krytej a při jízdě se do drážek v něm dostanou kamínky některý se zaseknou jiný vypadnou Ty co tam zůstanou když se řemen zahřeje tak se maličko roztáhne a ty kamínky nevaděj ale když je studenej (jdou ty kaminky i nahmatat) jsou víc vylezlý a ten řemen při styku s kladkama začne maličko vibrovat bo ty kamínky tam vaděj a tím vzniká to hvízdání
V roce 2001 sem byl Puntem na dovče v Regio di Calabria v Itálii Auto tejden stálo po nastartování to začlo takhle hvízdat pan domácí měl servis Fiat s učebnou pro mechaniky a měl tam stacionární motor Fire názorně mi to ukázal jak a čím tenhle hvizd vzniká
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískavý zvuk za studena
Ještě doplnující info hvízdá to jak kdy ale v podstatě všem a klínák netřeba měnit po výměně se to časem začne ozývat znovupeta.smolik píše:leo69 píše:Tak přidávám pro úplnost pár info. Spojka je vyměněná a zároveň i spojkové lanko a přesto se to kvílení po nastartování, kdy auto přes noc stálo, občas stále ozývá. Zrovna včera mi to zase ráno chvíli kvílelo (stejný zvuk jako sem vložil turbom). Ten zvuk se ozývá hned po nastartování, trvá i po rozjetí a zhruba po půl minutě utichne. Včera poprvé pak byly uvnitř v autě a hlavně v motorovém prostoru u alternátoru, cítit jakoby připálené uhlíky (alespoň mě to uhlíky připomínalo, ale říkal mi známý, že to může být i jako připálená guma). Nicméně jsme trošku poštelovali řemen na alternátoru (byl možná až dost našponovaný) a uvidím co a jak bude dále, protože teď už s 90% jistotou tipuji že za ty zvuky může alternátor...leo69 píše:Podle mne Ti to bude spíše pískat něco na té spojce, jak tady někteří píší. Proč si to myslím? Mě to totiž dělá něco podobného a to tak, že když nasednu do auta, tak pozoruji toto: po zasunutí a pootočení klíčku zapalování do "žhavící" polohy zapne čerpadlo a to má takový slabounce hvízdavý zvuk. No, a po nastartování mi, sice jenom někdy, něco velice píská z motorové části a je to, pro porovnání, velmi podobné zvuku toho čerpadla, ale jakoby +/- desetkrát hlasitěji. Po vyjetí to za nějakou chvilku hvízdat přestane. Mám měněný řemen na alternátoru + správné vyšponování, mám nedávno (na vánoce) měněné rozvody (ložisko,řemen...) a přesto to stále občas píská. Koupil jsem teď ještě novou spojku (protože ta už je akutně také zralá na výměnu) a v příštím týdnu mi ji tam mechanik bude montovat, tak dám vědět, jestli to pískání zmizelo ( i když to sice nepíská pokaždé, tak počítám, že by se to po xy startech přesto mělo projevit)...
m,
m,
Tak pánové Jste vedle jak ta jedle! Není to ani alternátor ani jakýkoliv ložisko kdekoliv jinde Ten hvízdavej zvuk je odjinud
Za odhalení tohodle hvizdu by mi tady měli dát aspon status Znalec
Taky mi to hvízdalo a jak kdy někdy v létě někdy v zimě a zas někdy vůbec ne ale už to dlouho vím a není to nic závažnýho
Na vnitřní straně klínovýho řemene jsou drážky že? To vědí asi všichni Klíňák není moc dobře krytej a při jízdě se do drážek v něm dostanou kamínky některý se zaseknou jiný vypadnou Ty co tam zůstanou když se řemen zahřeje tak se maličko roztáhne a ty kamínky nevaděj ale když je studenej (jdou ty kaminky i nahmatat) jsou víc vylezlý a ten řemen při styku s kladkama začne maličko vibrovat bo ty kamínky tam vaděj a tím vzniká to hvízdání
V roce 2001 sem byl Puntem na dovče v Regio di Calabria v Itálii Auto tejden stálo po nastartování to začlo takhle hvízdat pan domácí měl servis Fiat s učebnou pro mechaniky a měl tam stacionární motor Fire názorně mi to ukázal jak a čím tenhle hvizd vzniká
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Pískavý zvuk za studena
Dík za info, to s těmi kamínky je zajímavý postřeh, možná jsou i za řemenem alternátoru a třeba se dostanou i do alternátoru(?) - je dost blízko nad zemí. Včera mi to totiž pískalo znovu (nějak se to poslední dobou ozývá častěji a vypadá to, že se to děje nejčastější při vlhku) a než to ztichlo, tak jsem stihnul mrknout do motorového prostoru a od alternátoru (jak jev něm ze shora vidět to vynutí), během toho kvílení, normálně odlétaly jiskry. Potom jsem zase cítil takový ten typický pach elektrické připáleniny. Je možné v tom alternátoru něco namazat (ložiska?), nebo nějaké kontakty, popř. udělat něco jiného?
Díky každému za podnětnou radu, m
Díky každému za podnětnou radu, m
Fiat Punto 75 SX, 1,2 MPI, černý, 5ti dveřový, MK1
Re: Pískavý zvuk za studena
pozor na to. ten smrad el. spáleniny naznačuje že se altík moc zahřívá. A když moc hřeje neni to dobrý.Za čas se může odporoučet.Nechal bych změřit dobíjení,
odběr a vůbec celej altík.Výměna za novej příjde dost draho.Když to budou jen diody tak to není tak drahý.Vím z vlastní zkušenosti,a to se mi podařilo sehnat ho jen za 4,5tis.+1500 práce.
odběr a vůbec celej altík.Výměna za novej příjde dost draho.Když to budou jen diody tak to není tak drahý.Vím z vlastní zkušenosti,a to se mi podařilo sehnat ho jen za 4,5tis.+1500 práce.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002