Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
koubi
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 24 úno 2010, 22:29
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od koubi »

JardaK. píše:
koubi píše:Tak auto mám pomalu 2 měsíce, najeto cca 4000km, a musím říct, že zvuk po motoru po nastartování je již daleko příjemnější, a spotřeba si také sedá.. Zatím rekord v min. spotřebě je 6,3l/100km a to na Trase: Třinec-Rožnov pod radhoštěm a zpět.. Jinak na Trase Ostrava-Třinec při rychlosti 160-170km/h palubní počítač ukazuje 7,4l/100km což je dle mého názoru taky dobrý..

S autem jsem zatím nadmíru spokojen, akorát sháním originální ALU disky FIAT...
Prodejce chce za 16" alu cca 8000Kč (cena je dána z ceníku jako náhradní díl) jinak v konfiguraci k novému vozu za to chtěji cca 16 tisíc včetně pneu, což si myslím, že je solidní cena..

Popřípadě nevíte, jestli dokáže nějaký prodejce objednat kola za cenu v konfigurátoru?
Koubi, myslím, že 8000 Kč za 4x originál elektron je super cena, ber to, se mnou ve Fiat prodejně mluvili o mnohem vyšší ceně!
8000Kč za jedno kolo!!! :lol: ikdyž to není moc k smíchu... :(

a 16 tisíc chtějí za 4 kola včetně pneu ale v konfigurátoru k novému vozu..

Byl jsem v Nordexu a tam bych měl 4 ks ALU FIAT včetně pneu tak za 32-40 tisíc :cry:
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
Reklama
 

durkovic
Fiaťák
Příspěvky: 155
Registrován: 20 dub 2008, 18:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od durkovic »

zdar lidičky.

ja ked som zhanal alu disky fiat ano mali tam tie 16" za cca 20 000 Skk ale to iba pri objednavke k novemu vozu. dodatočne objednanie vychadzalo na nejakých 30 000 skk !!! vyprdol som sa na fiatacke aludisky a obul nestarnuce 5 lučovky dezent F

spokojnosť
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od JardaK. »

durkovic píše:zdar lidičky.

ja ked som zhanal alu disky fiat ano mali tam tie 16" za cca 20 000 Skk ale to iba pri objednavke k novemu vozu. dodatočne objednanie vychadzalo na nejakých 30 000 skk !!! vyprdol som sa na fiatacke aludisky a obul nestarnuce 5 lučovky dezent F

spokojnosť
Taky bych se na to za tu cenu vyprdnul, protože ta samá politika je ve Fiatu v ČR. Původně jsem měl objednané Bravo s plecháčema a počítal jsem s tím, že zkrátka koupím na další léto neznačkové elektrony, třeba Dezent, však co má být? Naštěstí mezitím vyběhlo Bravo série I, kde jsou 16" elektrony u Typu Formula v základu, objednávka se dala ještě změnit, tak jsem to vyhrál. :lol:
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Uživatelský avatar
magic65
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 23 čer 2009, 16:24

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od magic65 »

Čus elektrony jsem kupoval na http://alu-kola.elektrony.cz/konfigurat ... model%2007" onclick="window.open(this.href);return false;
mam BSA 307 suzuka chrom titanovy vyborně se čisti ale maji dost velky aerodynamicky hluk. Cena sedi obchod vyborny
skvěle jednani dokonce mi poslali jedno kolo na vyzkoušeni a pak dalši tři a platil jsem jednu cestu k tomu jsem si koupil
bezpečnostni šrouby. Normalni šrouby jsou vceně.
Uživatelský avatar
koubi
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 24 úno 2010, 22:29
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od koubi »

Nazdar, tak jsem opět zpět, auto má najeto něco málo přes 9 000 km a stáří vozu je cca 4 měsíce..

Nakonec jsem sehnal originální 16" ALU kola FIAT, sice byly cca 2 roky používané, ale byly jako nové (bez škrábanců).. K nim jsem dostal 4ks nové letních pneu Bridgestone Turanza ER300 205/55 R 16 91 V a celkem mě to vyšlo na 13 tisíc! Což je oproti nabídce FIATu super cena!

Na druhou stranu (ale počítal jsem stím) se zvedla mírně spotřeba a to cca o 0,5l benzínu na 100km.. V dešti je ten odpor na šíří 205mm cítit ještě více, ale auto sedí lépe, vypadá lépe a splnil jsem si sen;)

Co se týče průměrné spotřeby, tak s autem jezdím celkem dynamicky (eko jízda mě nebaví) a dlouhodobá spotřeba si sedla kolem 7,0 - 7,4l/100km.. Díval jsem se na spiritmonitor.de a je tam cca 8 aut se stejnou motorizací a spotřeba se pohybuje od 7 do 7,8l, takže z mé strany spokojenost. Ale jak jsem psal už nědkě minule, dá se jezdit i za 6,5l (2 osoby v autě)..

Vím že je ještě brzy řešit 1. garanční prohlídku, ale zajímalo by mě kde je napsáno co musí 1. garančka obsahovat, na co můžu říct, že nechci měnit (myslím např pylový filtr - dá se údajně vyčistit, atd..) a je možné si např přinést svůj olej Selenia 20K? (ceny v servisech jsou dle infomrací přemrštěné..) V případě že bych vše nechal na servise, tak s jakou částkou mám počítat? A jsou velké cenové rozdíly např. mezi Českým Těšínem, Havířovem nebo Ostravou? Popřípadě "vyplatí se zajet někde jinde" ?

A poslední věc.. mám tušení, že na 1. garančku mám přijít buď do 1 roku nebo po ujetí 20 000km.. Ale různě na fórech píšou, že 1. servisní interval je po 30 000km.. Tak jak to ve skutečnosti je? (NEchci přijít o záruku...)

PS: olej se snažím pravidelně kontrolovat, nějakého výraznějšího ubytku jsem si nevšiml, a ryskla se drží na půlce zdrsněné části měřidla.. (mezi hodnotami min. a max.) Zatím jsem nic nedoléval, ale mám v plánu vyrazit brzy autem na jih a chtěl bych mít jistotu, tak se ptám kde koupím cca 1l oleje selenia 20K? Za rozumný peníz.. (ve FIATu jsem se zatím ještě neptal, ale mám pocit, že nebudou levní;)
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
Uživatelský avatar
magic65
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 23 čer 2009, 16:24

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od magic65 »

Čau mam auto 2 roky a tři měsice. Garančku jsem absolvoval po 2 letech a zaroveň jsem měl najeto 30 000km.
Zpravně je garančka po 30 000 nebo po 2 letech. Jestli chce někdo vyhazovat penize rychlejšim intervalem je to jeho věc!!!
Mam teď najeto zhruba 34 000km a žadne velke problemy jsem z autem neměl.
Garančku mi dělali v Českem Těšině cena byla něco malo přes 7000kč.
Měnili mi všechny filtr ,olej,brzdovou kapalinu.....atd.
Klimatizaci mi nečistili protože jsem na ni zapomněl a ani mi to nebylo nabidnuto,asi maji dost zakazek!!!
Přiště jedu do Haviřova,tam to bude určitě na profesionalnějši urovni,nejde jen o tu klimatizaci........
Olej jsem svuj neměl protože jsm ho nikde nesehnal!!!! V auto kelly vubec nevěděl že nějaky olej značky SELENIA existuje!!!!
V autokompu maš nastaveny interval servis ktery je 30 000km,asi při 28 000km tě upozorni že se bliži servis.
Během těch 2let provozu jsem dolil asi 1l oleje ktery mi přivezl kamoš až z Brna.
Jestli viš kde ho koupit tady pobliž dej mi vědět dik!!!!!
Uživatelský avatar
Petr82
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 28 říj 2009, 14:37
Bydliště: Ostrava

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od Petr82 »

Zkus tady http://www.shopfiat.cz/cz/e-shop/c11248 ... lenia.html, pak dej vědět jak jsi pořídil. Já si v tom eshopu kupoval tričko a bezproblémová spolupráce.
... ::: Live is game ::: ...
Fiat Bravo ICE 1,4 16V 95k
Uživatelský avatar
koubi
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 24 úno 2010, 22:29
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od koubi »

Petr82 píše:Zkus tady http://www.shopfiat.cz/cz/e-shop/c11248 ... lenia.html, pak dej vědět jak jsi pořídil. Já si v tom eshopu kupoval tričko a bezproblémová spolupráce.
Ahoj, díky za TIP a pro úplnost..
Na Bravo 1.4 16V 66kW je tento olej?
http://www.shopfiat.cz/cz/e-shop/141402 ... 10w40.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
Uživatelský avatar
magic65
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 23 čer 2009, 16:24

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od magic65 »

Ja tam mam určitě tento olej je psany i v papirech!!!
http://www.eshop.imofa.cz/product_info. ... cts_id=176" onclick="window.open(this.href);return false;
Dnes jedu do Haviřova tak se stavim do Fiatu.Jestli cena nebude o moc větši tak ho koupim tam.
Internet-cena za dopravu......
Tak zatim čus...
Uživatelský avatar
koubi
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 24 úno 2010, 22:29
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od koubi »

magic65 píše:Ja tam mam určitě tento olej je psany i v papirech!!!
http://www.eshop.imofa.cz/product_info. ... cts_id=176" onclick="window.open(this.href);return false;
Dnes jedu do Haviřova tak se stavim do Fiatu.Jestli cena nebude o moc větši tak ho koupim tam.
Internet-cena za dopravu......
Tak zatim čus...
Tak jak jsi dopadnul v Havířově? Za kolik mají ten olej pro Bravo?
Ještě mám dotaz ohledně spotřeby oleje, mám najeto něco přes 9000Km za cca 4,5 měsíce a hladina oleje se mi zdá stále stejná, tzn, že je přesně na polovině mezi ryskami min a max..

Buď mám ještě malý nájezd km, nebo se ten olej drží, tak nevím..
Jinak s autem jezdím ve městě spíš ekonomicky (zbytečně nevytáčím motor), ale na dálnici nebo po okrskách klidně vytočím do červeného pole a jezdím na max.. (tím nemyslím max. rychlost, ale když potřebuji předjet tak klidně zařadím 3. rychlostní stupeň při 80-90km/h...

Musím se pořáadně doma podívat do chytré knihy, ale stále mám pocit že mi v NORDEXU říkali, přijeďte při 20tisíc km nebo do roku..
Na druhou stranu jezdit na první olej 2 roky?
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od JardaK. »

koubi píše:Musím se pořáadně doma podívat do chytré knihy, ale stále mám pocit že mi v NORDEXU říkali, přijeďte při 20tisíc km nebo do roku..
Na druhou stranu jezdit na první olej 2 roky?
Mi v Havířově taky říkali, že mám přijet po roce nebo i dřív, pokud najedu 35000 km a že olej nemusím do té doby měnit. Nakonec tak je to i v manuálu, tak snad musí italové vědět, co dělají, ne? V manuálu máš taky psáno, že Tě palubní počítač upozorní na blížící se servisní prohlídku, tak mu, sakra, věř! Zřejmě jsou už pryč doby, kdy se motor musel předpisově zajíždět a první olej měnit snad po 2000 km. Jasné je, že si motor postupně "sedá", brzdy taky, můj pocit po ujetí prvních 10000 km je, že motor začíná být živější (ideální stav je prý až po 30000 km) a brzdy začínají být taky až teď jedovaté.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Uživatelský avatar
magic65
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 23 čer 2009, 16:24

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od magic65 »

Olej v Haviřově stoji 504kč. Na internetu zhruba 380kč+poštovne takže to vyjde zhruba stejně, maji to dobře spočitane...
Po 15 000km mi pomalu klesala hladina a ke konci 30 000km byla u rysky minimalně. Tak jsem radši troch dolil.
Opakuji znova 30 000km nebo 2roky!! Jestli najedeš 30 000 za dva měsice, tak za dva měsice :)
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od rogi »

Páni, asi zle čítate manual alebo maate iní preklad, aano je písane 30 000km alebo dva roky ale i to, že ak sa jazdí na kratke trate do 10km tak po 10 000km alebo roku, inak ten olej je dako drahý v česku, na slovensku Selenia K je za cenu 10€ na internete, a v servise za 15€ :twisted:
normu oleja treba presne dodržat kvôli hydraulickemu štelovaniu ventilov, lebo je tam guličkový ventil + tolerancia sučiastok, a to všetko urobii svoje ak sa to nedodrží, hustí olej zmenší vôlu a riedky zväčší vôlu,a ktomu zabiehaniu motora, snad len to aby si sadli kružky vo valcoch, kedže blok je liatinový a kružky aspoň dva spodne taktiež, neviem to presne motor som nemal rozobraný :lol: je to tak ako som si myslel, motor sa zabehava na hodiny a nie kilometre ako to je u leteckych motorov

prikladám graf vykonu motora 1.4/66kw od otačok snad to niektorím otvorí oči (screen obrazovky)
Přílohy
eLEARN.JPG
eLEARN.JPG (80.8 KiB) Zobrazeno 5034 x
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k

Příspěvek od rogi »

prečo sa zabeháva motor a všetky časťi či trecie alebo valivé, lebo existujú vyrobné tolerancie, takže nerovnosti ktore su v mikronoch sa musia vzajomním trením sučiastok usadiť, a nejedná sa len o motor, ale i podvozok, keď tu čítam, že sem tam motor vytočiť aby nezlenivel tak sa :lol: nie je to živí tvor, súhlasím že treba vytočiť motor ale nie na dlhšie ako zošlapnuť plyn a pustiť, zlicovanie sa robí kvôli prenosu tepla, zabehnúť motor je umenie, nie je problem pri zábehu pridriet piesť, alebo zapiecť krúžky, nie je to cítiť ale prejaví sa to neskôr, radšej na to nemyslím, lebo mi mráz beha po chrbte, ak niekto videl pridretí piest vie o čom píšem, škoda že nie je žiadna stránka ako zabehnuť motor od výrobcu, mať peniaze tak by som skúsil zabehnuť za "studena" motor vyhrievaní pomocním zdrojom a bez sviečok ho nechať točiť elektromotorom.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“