Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Moderátor: peta.smolik
- koubi
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 úno 2010, 22:29
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Zdravím všechny..
V pátek se stanu novým majitelem BRAVO2 v motorizaci 1.4 16V 90k.
Chtěl bych se zeptat jak se zajíždí nový motor..
Někteří tvrdí, že do 1000km nehnat otáčky nad 2000-2500 tisíce..
Někteří na druhsou stranu tvrdí, ať to po zahřátí občas vyženu těsně před červené pole otáčkoměru..
Jde mi hlavně o to, ať je motoro po zajetí pružný a když na to šlápnu tak ať to nežere 10l/100km..
Děkuji za tipy..
V pátek se stanu novým majitelem BRAVO2 v motorizaci 1.4 16V 90k.
Chtěl bych se zeptat jak se zajíždí nový motor..
Někteří tvrdí, že do 1000km nehnat otáčky nad 2000-2500 tisíce..
Někteří na druhsou stranu tvrdí, ať to po zahřátí občas vyženu těsně před červené pole otáčkoměru..
Jde mi hlavně o to, ať je motoro po zajetí pružný a když na to šlápnu tak ať to nežere 10l/100km..
Děkuji za tipy..
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
- Reklama
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Pokud Ti vůbec někdo odpoví, tak bude každá odpověď jiná, protože 100 lidí, 100 chutí a každý si myslí o sobě, že je největší odborník. Proto tady píšu jen svůj názor, který nebude vůbec směrodatný, už jen proto, že jsem ještě nikdy žádné nové auto neměl (ale doufám, že už brzo bude a taky Bravo). Údajně jsou dnešní auta už natolik dobře udělaná z výroby, že "klasické" zajíždění není nutné. Nakonec ani v knížce, kterou dostaneš společně s autem, není nic o zajíždění motoru, ani interval výměny olejů není kratší. V Bravu máš totiž řídící jednotku, která ví, že do určitého počtu najetých kilometrů Tě nepustí s rychlostí na takové hodnoty, na které Tě nechá dosáhnout např. po ujetí 10.000 km. Takže je možné auto i honit, není ale dobré držet trvale motor ve vyšších otáčkách a všeobecně platí, že motor, a hlavně s turbem (což asi nebude Tvůj případ), ať starý nebo nový, se do zahřátí oleje nehoní a po náročné jízdě se musí nechat dochladit klepáním ve volnoběhu.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
- koubi
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 úno 2010, 22:29
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Tomu říkám rozumný názor;)JardaK. píše:Pokud Ti vůbec někdo odpoví, tak bude každá odpověď jiná, protože 100 lidí, 100 chutí a každý si myslí o sobě, že je největší odborník. Proto tady píšu jen svůj názor, který nebude vůbec směrodatný, už jen proto, že jsem ještě nikdy žádné nové auto neměl (ale doufám, že už brzo bude a taky Bravo). Údajně jsou dnešní auta už natolik dobře udělaná z výroby, že "klasické" zajíždění není nutné. Nakonec ani v knížce, kterou dostaneš společně s autem, není nic o zajíždění motoru, ani interval výměny olejů není kratší. V Bravu máš totiž řídící jednotku, která ví, že do určitého počtu najetých kilometrů Tě nepustí s rychlostí na takové hodnoty, na které Tě nechá dosáhnout např. po ujetí 10.000 km. Takže je možné auto i honit, není ale dobré držet trvale motor ve vyšších otáčkách a všeobecně platí, že motor, a hlavně s turbem (což asi nebude Tvůj případ), ať starý nebo nový, se do zahřátí oleje nehoní a po náročné jízdě se musí nechat dochladit klepáním ve volnoběhu.
PS: Všiml jsem si, že tohle fórum není zrovna 2x "živé"
Je jiné české/slovenské fórum, které se věnuje BRAVO2?
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Zdravím Tě, Koubi, do 3nce jezdím každý den do práce. Já se nejvíc vyskytuju na fóru Grande Punta, které je opravdu velmi živé (původně jsem chtěl kupovat GP), ale co jsem procházel NET, tak stránky o Bravu 2 jsou nijaké a bez většího zájmu lidí - bohužel! Nevím, jestli je tak málo bravistů nebo jsou to tak bezproblémová auta, že o nich není co psát, ale chybí mi vzájemné předávání zkušeností a postřehů.koubi píše:Tomu říkám rozumný názor;)JardaK. píše:Pokud Ti vůbec někdo odpoví, tak bude každá odpověď jiná, protože 100 lidí, 100 chutí a každý si myslí o sobě, že je největší odborník. Proto tady píšu jen svůj názor, který nebude vůbec směrodatný, už jen proto, že jsem ještě nikdy žádné nové auto neměl (ale doufám, že už brzo bude a taky Bravo). Údajně jsou dnešní auta už natolik dobře udělaná z výroby, že "klasické" zajíždění není nutné. Nakonec ani v knížce, kterou dostaneš společně s autem, není nic o zajíždění motoru, ani interval výměny olejů není kratší. V Bravu máš totiž řídící jednotku, která ví, že do určitého počtu najetých kilometrů Tě nepustí s rychlostí na takové hodnoty, na které Tě nechá dosáhnout např. po ujetí 10.000 km. Takže je možné auto i honit, není ale dobré držet trvale motor ve vyšších otáčkách a všeobecně platí, že motor, a hlavně s turbem (což asi nebude Tvůj případ), ať starý nebo nový, se do zahřátí oleje nehoní a po náročné jízdě se musí nechat dochladit klepáním ve volnoběhu.
PS: Všiml jsem si, že tohle fórum není zrovna 2x "živé"
Je jiné české/slovenské fórum, které se věnuje BRAVO2?
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
nazdar koubi , gratulujem k zakupeniu tohoto krasneho automobilu.
ohladom toho zabehu, tých 2000 - 2500 otáčok je strašne malo povedal by som nevytačať nad 4000 otáčok prvých 5000 km
potom si na to kludne šlápni a uži si jazdu, je to iný pocit ked ručička presiahne hodnotu 4100 otáčok, auto ma druhý dych a vykon nestrca ani pri 5600 otačkach tam ti dá plných 90 koníkov k dispozicii samozrejme ohurenie z krutiacveho momentu nebude už take užastne ale tahat bude. pišem z vlastnej skusenosti. samozrejme ako moc si jazdu užívaš a jaku maš ťažku nohu taka bude v prvých min. 15 000 km aj spotreba. potom by sa to malo ustalit dufam okolo tých 6.4 mimo mesto po 7.9 v meste. aspon u mna to tak je. pišem len skusenosti po troch rokoch s týmto výborným automobilom.
ja osobne zatial max. spokojnosť (98%)
tak ať si ten krasny den preberania vozu užiješ.
zdraví Ďuri.
ohladom toho zabehu, tých 2000 - 2500 otáčok je strašne malo povedal by som nevytačať nad 4000 otáčok prvých 5000 km
potom si na to kludne šlápni a uži si jazdu, je to iný pocit ked ručička presiahne hodnotu 4100 otáčok, auto ma druhý dych a vykon nestrca ani pri 5600 otačkach tam ti dá plných 90 koníkov k dispozicii samozrejme ohurenie z krutiacveho momentu nebude už take užastne ale tahat bude. pišem z vlastnej skusenosti. samozrejme ako moc si jazdu užívaš a jaku maš ťažku nohu taka bude v prvých min. 15 000 km aj spotreba. potom by sa to malo ustalit dufam okolo tých 6.4 mimo mesto po 7.9 v meste. aspon u mna to tak je. pišem len skusenosti po troch rokoch s týmto výborným automobilom.
ja osobne zatial max. spokojnosť (98%)
tak ať si ten krasny den preberania vozu užiješ.
zdraví Ďuri.
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
... jestli se muzu zapojit do debaty i se svym nazorem - zkusenosti ...
... u novych motoru jde hlavne o dobre prohrati v nizsich otackach ...
... po zahrati motoru ale i prevodovky si muzes delat co chces ...
... je potreba jen prohrat motor a pote i prevodovku ... na budikach to nepoznas ...
... potom sviznou jizdou zajizdet ... ze zkusenosti - po ohrati motoru na provozni teplotu
jet dal v klidu cca 5-10 min a potom tomu dat trochu oziveni ...
... u novych motoru jde hlavne o dobre prohrati v nizsich otackach ...
... po zahrati motoru ale i prevodovky si muzes delat co chces ...
... je potreba jen prohrat motor a pote i prevodovku ... na budikach to nepoznas ...
... potom sviznou jizdou zajizdet ... ze zkusenosti - po ohrati motoru na provozni teplotu
jet dal v klidu cca 5-10 min a potom tomu dat trochu oziveni ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
plný suhlas s onc.
to zahriatie na spravnu teplotu ma niečo do seba.
to zahriatie na spravnu teplotu ma niečo do seba.
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
- koubi
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 úno 2010, 22:29
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Tak auto jsem si včera přebral a najel cca 50km. Snažil jsem se držet otáčky max. do 3tisíce.. Ale opravdu to láká.. Ono nemohl jsem to moc prohnat, protože ještě nemám dálniční známku, a dnes prší tak snad zítra s tím vyrazím a hodím tam 6. rychlostní stupeň;)
Jinak dojmy z auta jsou úžasné, a věřím, že nadále takové zůstanou:)
Překvapilo mě spoustu věcí, ale o tom se chci později rozepsat na moje.auto.cz
Ještě jednou díky všem za názory a určitě uvítám jakékoliv postřehy a názory.
PS: Má někdo BRAVO2 z okolí Třinecka popřípadě Frýdecko-Místecka?
Jinak dojmy z auta jsou úžasné, a věřím, že nadále takové zůstanou:)
Překvapilo mě spoustu věcí, ale o tom se chci později rozepsat na moje.auto.cz
Ještě jednou díky všem za názory a určitě uvítám jakékoliv postřehy a názory.
PS: Má někdo BRAVO2 z okolí Třinecka popřípadě Frýdecko-Místecka?
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Hele, Koubi, Bravo sice ještě nemám (objednané už je), ale rád se dívám na každého Fiata a i postřehy nového majitele jsou pro mě cenné, tak se ozvi na SZ. FM je mé bydliště, 3nec moje pracoviště.koubi píše:Tak auto jsem si včera přebral a najel cca 50km. Snažil jsem se držet otáčky max. do 3tisíce.. Ale opravdu to láká.. Ono nemohl jsem to moc prohnat, protože ještě nemám dálniční známku, a dnes prší tak snad zítra s tím vyrazím a hodím tam 6. rychlostní stupeň;)
Jinak dojmy z auta jsou úžasné, a věřím, že nadále takové zůstanou:)
Překvapilo mě spoustu věcí, ale o tom se chci později rozepsat na moje.auto.cz
Ještě jednou díky všem za názory a určitě uvítám jakékoliv postřehy a názory.
PS: Má někdo BRAVO2 z okolí Třinecka popřípadě Frýdecko-Místecka?
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Ahoj mam bravo 1,4 90k dynamic barva modra cool.Jsem z Karvinska a 16.3.jdu na garančni prohlidku po 2letech.
Jdu s tim do Českeho Těšina kde jsem ho koupil. Najeto mam 28 600 a zatim bez většich problemu.
Vuz jsem zajižděl dost svižně motor neni vubec chciply samozřejmě v mezich vykonu nebavim se o turbu.
Stejně jsem zajižděl i Felicii kterou jsem měl před Bravem.
Přeju ti hodně bezproblemovych km........
Jdu s tim do Českeho Těšina kde jsem ho koupil. Najeto mam 28 600 a zatim bez většich problemu.
Vuz jsem zajižděl dost svižně motor neni vubec chciply samozřejmě v mezich vykonu nebavim se o turbu.
Stejně jsem zajižděl i Felicii kterou jsem měl před Bravem.
Přeju ti hodně bezproblemovych km........
- koubi
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 úno 2010, 22:29
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
magic65 píše:Ahoj mam bravo 1,4 90k dynamic barva modra cool.Jsem z Karvinska a 16.3.jdu na garančni prohlidku po 2letech.
Jdu s tim do Českeho Těšina kde jsem ho koupil. Najeto mam 28 600 a zatim bez většich problemu.
Vuz jsem zajižděl dost svižně motor neni vubec chciply samozřejmě v mezich vykonu nebavim se o turbu.
Stejně jsem zajižděl i Felicii kterou jsem měl před Bravem.
Přeju ti hodně bezproblemovych km........
Zdravím,
auto jsem pořídil k 26.2.2010 a za neclé 2 týdny se mi povedlo natočit cca 1200km, jezdím denně cca 120km, tak po zahřátí vytočím motor ke 4000ot/min, ale chtěl jsem se zeptat, jestli je ještě brzo abych to vytočil ještě vic?
A jak je to s výměnou oleje? Prodejce mi říkal, že mám přijet po 3000km..
Jinak auto mám taky z Českého Těšína..
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Nevim jestli je ještě brzo,ale ja jsem otačky neřešil jezdil jsem s dost vysokyma otačkama.Stejně i s novou felici a mužu řict
že auto bylo hodně žive oproti jinym se stejnou motorizaci s kteryma jsem jezdil.
Olej jdu měnit toho 16.3.mam najeto28890,a auto šlape jak hodinky.V počitači je nastaven interval 30000Km.
Už mi začina hlasit že je čas na servis.Take mi řikali že mam přijet buď za 2 roky nebo při najeti 30000Km a ono to vyšlo najednou. Jo a hlidej si hladinu oleje za ty dva roky jsem dolival celkem 1L.Po vyměně by to mělo byt lepši.
Moje auto.cz
http://moje.auto.cz/magic65/fiat-bravo-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po garančce tam napišu vic!!!!
Olej mam puvodni nikdy jsem ho neměnil.
že auto bylo hodně žive oproti jinym se stejnou motorizaci s kteryma jsem jezdil.
Olej jdu měnit toho 16.3.mam najeto28890,a auto šlape jak hodinky.V počitači je nastaven interval 30000Km.
Už mi začina hlasit že je čas na servis.Take mi řikali že mam přijet buď za 2 roky nebo při najeti 30000Km a ono to vyšlo najednou. Jo a hlidej si hladinu oleje za ty dva roky jsem dolival celkem 1L.Po vyměně by to mělo byt lepši.
Moje auto.cz
http://moje.auto.cz/magic65/fiat-bravo-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po garančce tam napišu vic!!!!
Olej mam puvodni nikdy jsem ho neměnil.
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
pridam aj svoj postreh, mne povedali pridte vymenit bud po roku alebo ak najazdite 30 000 km, takže ja som šiel po roku a mal som cca 13 000 km takže teraz mam v aute uz druhu napln selenie 5W40 a ide to vyborne, po druhej garančke rapidne zniženie spotreby oleja. teraz mam 34376 km nabehaných auto bude mat tri roky. motor si vytoč kludne oni su už aj tak zabehane už aj ked ti palubak ukazuje 0 km pri preberaní. len pre dobrá pocit do tých 5000 km to v bežnej premavke netoč nad 4200 otačok, mimo mesta mu nalož at vie ako si ma sadnuť. sice prve tisice motor reve ale postupom času a km sa skulturní a vo vysokých otáčkach bude doma. ja akurat planujem kupit sadu na čistenie KN športoveho filtru a vyčistit ho. sice sa piše že ho stači vyčistit po 50 000 km ale ja ho radšej vyčistim a naimpregnujem teraz ked sa oteplí asi ked budem prezuvať.
veľa štastných km prajem, uži si jazdu.
veľa štastných km prajem, uži si jazdu.
ex car: Fiat Bravo 2 1.4 16V 66kW
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
NOW : Ford C-Max FL 1.8 TDCi 91kW/124 ponikov :D
- koubi
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 24 úno 2010, 22:29
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Tak auto mám pomalu 2 měsíce, najeto cca 4000km, a musím říct, že zvuk po motoru po nastartování je již daleko příjemnější, a spotřeba si také sedá.. Zatím rekord v min. spotřebě je 6,3l/100km a to na Trase: Třinec-Rožnov pod radhoštěm a zpět.. Jinak na Trase Ostrava-Třinec při rychlosti 160-170km/h palubní počítač ukazuje 7,4l/100km což je dle mého názoru taky dobrý..
S autem jsem zatím nadmíru spokojen, akorát sháním originální ALU disky FIAT...
Prodejce chce za 16" alu cca 8000Kč (cena je dána z ceníku jako náhradní díl) jinak v konfiguraci k novému vozu za to chtěji cca 16 tisíc včetně pneu, což si myslím, že je solidní cena..
Popřípadě nevíte, jestli dokáže nějaký prodejce objednat kola za cenu v konfigurátoru?
S autem jsem zatím nadmíru spokojen, akorát sháním originální ALU disky FIAT...
Prodejce chce za 16" alu cca 8000Kč (cena je dána z ceníku jako náhradní díl) jinak v konfiguraci k novému vozu za to chtěji cca 16 tisíc včetně pneu, což si myslím, že je solidní cena..
Popřípadě nevíte, jestli dokáže nějaký prodejce objednat kola za cenu v konfigurátoru?
Bravo II 1.4 16V 90k active PLUS (ICE), Slonová kost Spiritual, Textil Axel - šedý, 16" FIAT ráfky z lehké slitiny - 14 paprskové
Re: Zajetí nového motoru 1.4 16V - 90k
Koubi, myslím, že 8000 Kč za 4x originál elektron je super cena, ber to, se mnou ve Fiat prodejně mluvili o mnohem vyšší ceně!koubi píše:Tak auto mám pomalu 2 měsíce, najeto cca 4000km, a musím říct, že zvuk po motoru po nastartování je již daleko příjemnější, a spotřeba si také sedá.. Zatím rekord v min. spotřebě je 6,3l/100km a to na Trase: Třinec-Rožnov pod radhoštěm a zpět.. Jinak na Trase Ostrava-Třinec při rychlosti 160-170km/h palubní počítač ukazuje 7,4l/100km což je dle mého názoru taky dobrý..
S autem jsem zatím nadmíru spokojen, akorát sháním originální ALU disky FIAT...
Prodejce chce za 16" alu cca 8000Kč (cena je dána z ceníku jako náhradní díl) jinak v konfiguraci k novému vozu za to chtěji cca 16 tisíc včetně pneu, což si myslím, že je solidní cena..
Popřípadě nevíte, jestli dokáže nějaký prodejce objednat kola za cenu v konfigurátoru?
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán