Brzdy na zadní nápravě
Moderátor: peta.smolik
Brzdy na zadní nápravě
Před Regatou jsem vlastnil Fiata 125p. Ten má v zadu kotouče a nikdy jsem s nimi neměl problémy. Jakmile jsem koupil Regatu, tak jsem začal mít u STK těžké problémy s ruční brzdou. Vše jsem vyměnil a stejně to moc nebrzdilo. Může to vůbec někdy solidně brzdit? Tak se mi stýskalo po kotoučích z "Poláka", až jsem to u Regaty předělal. Teď je to u STK bez problémů.
- Reklama
Zadni kotouce
Dobry den jenom bych se chtel zeptat jestli by my nekdo nemohl napsat jak bych mel predelat brzdy na zadni naprave na kotoucove? Mohl by my nekdo napsat jak to udelal a jak tam dal velke ty kotouce?
Predem diky za odpoved. Sails
Predem diky za odpoved. Sails
Re: Brzdy na zadní nápravě
Zdar všem i já měl na stk problém s ruční brzdou .A jak že jsem to vyřešil ?? No na lanku ruční brzdy je plastovej doraz pod tím pérkem kvůly vracení tak jsem vzal pilku na železo a ten plastovej bazmek jsem skrátil na půlku a už to brzdí ok !!!Alion píše:Před Regatou jsem vlastnil Fiata 125p. Ten má v zadu kotouče a nikdy jsem s nimi neměl problémy. Jakmile jsem koupil Regatu, tak jsem začal mít u STK těžké problémy s ruční brzdou. Vše jsem vyměnil a stejně to moc nebrzdilo. Může to vůbec někdy solidně brzdit? Tak se mi stýskalo po kotoučích z "Poláka", až jsem to u Regaty předělal. Teď je to u STK bez problémů.
pro sailse
Kotouče, brzdové třmeny a všechny tři lanka jsem použil z Fiata Tempry 2.0 (pozor: zadní jsem použil 2. stejné - ty delší). Kryty kotoučů taktéž z Tempry, ale ty jsem trochu vystřihl a navrtal díry na upevnění. Zakoupil jsem ve Fiatu držák brzdového třmenu na Tempru a podle něj vymyslel držák, který by pasoval na Regatu. Tj. z venčí stejný a uprostřed jiný. Originál je ze 7-mi mm plechu. Ten však v ČR neexistuje (česká norma). Proto jsem použil 6-ti mm plech. Třmen je nutno kvůli "blbé" zadní nápravě umístit nahoru, těsně za tlumič pérování.
Hadičky jsem použil z Cromy 2.0 a trubky + kostku ze Škody Favorit/120 - ale nedoporučuji. Mně to funguje bez problému, ale hrozí obrovské nebezpečí netěsnosti (kužel proti kuželu). Lepší je nechat si trubky vyrobit (dnes to vyrábí kdekdo). Podložky na kotouče (pod disky) jsem použil z Fiata 125p, pasovaly by na 99% i z Tempry, ale ty byly příliš drahé. Poláka jsem kdysi měl, takže mi zůstala spousta ND. A na závěr: ze 4 mm plechu jsem vyrobil držák bowdenů pod autem (před nádrží - použit závit M8 na kladku originálního lanka). Nutno v tomto místě vyztužit podlahu (já jsem použil kus 4 mm plechu). Držák musí mít vzpěru, protože se dost ohýbal (tady čtverka plech nic nevydrží). A na závěr: lanka musí být prověšeny - jinak nedostatečný brzdný účinek.
Účinek ruční brzdy je stejný jako nožní - takže na STK technik jen vyvaloval oči. Ale při ostřejším brzdění nožní brzdou (na cestě) brzdí zadek podstatně více než předek - větší brzdové kotouče. Řešením by bylo hodit dopředu taky kotouče z Tempry, ale na to už jsem neměl nervy.
Jinak případně rád poradím. Má adresa je alion@centrum.cz.
Hadičky jsem použil z Cromy 2.0 a trubky + kostku ze Škody Favorit/120 - ale nedoporučuji. Mně to funguje bez problému, ale hrozí obrovské nebezpečí netěsnosti (kužel proti kuželu). Lepší je nechat si trubky vyrobit (dnes to vyrábí kdekdo). Podložky na kotouče (pod disky) jsem použil z Fiata 125p, pasovaly by na 99% i z Tempry, ale ty byly příliš drahé. Poláka jsem kdysi měl, takže mi zůstala spousta ND. A na závěr: ze 4 mm plechu jsem vyrobil držák bowdenů pod autem (před nádrží - použit závit M8 na kladku originálního lanka). Nutno v tomto místě vyztužit podlahu (já jsem použil kus 4 mm plechu). Držák musí mít vzpěru, protože se dost ohýbal (tady čtverka plech nic nevydrží). A na závěr: lanka musí být prověšeny - jinak nedostatečný brzdný účinek.
Účinek ruční brzdy je stejný jako nožní - takže na STK technik jen vyvaloval oči. Ale při ostřejším brzdění nožní brzdou (na cestě) brzdí zadek podstatně více než předek - větší brzdové kotouče. Řešením by bylo hodit dopředu taky kotouče z Tempry, ale na to už jsem neměl nervy.
Jinak případně rád poradím. Má adresa je alion@centrum.cz.
Re: pro sailse
Díky za radu,už mě ta ručka tež sere,tak to zkusim ta jak ty.Fakt,diky moc.Alion píše:Kotouče, brzdové třmeny a všechny tři lanka jsem použil z Fiata Tempry 2.0 (pozor: zadní jsem použil 2. stejné - ty delší). Kryty kotoučů taktéž z Tempry, ale ty jsem trochu vystřihl a navrtal díry na upevnění. Zakoupil jsem ve Fiatu držák brzdového třmenu na Tempru a podle něj vymyslel držák, který by pasoval na Regatu. Tj. z venčí stejný a uprostřed jiný. Originál je ze 7-mi mm plechu. Ten však v ČR neexistuje (česká norma). Proto jsem použil 6-ti mm plech. Třmen je nutno kvůli "blbé" zadní nápravě umístit nahoru, těsně za tlumič pérování.
Hadičky jsem použil z Cromy 2.0 a trubky + kostku ze Škody Favorit/120 - ale nedoporučuji. Mně to funguje bez problému, ale hrozí obrovské nebezpečí netěsnosti (kužel proti kuželu). Lepší je nechat si trubky vyrobit (dnes to vyrábí kdekdo). Podložky na kotouče (pod disky) jsem použil z Fiata 125p, pasovaly by na 99% i z Tempry, ale ty byly příliš drahé. Poláka jsem kdysi měl, takže mi zůstala spousta ND. A na závěr: ze 4 mm plechu jsem vyrobil držák bowdenů pod autem (před nádrží - použit závit M8 na kladku originálního lanka). Nutno v tomto místě vyztužit podlahu (já jsem použil kus 4 mm plechu). Držák musí mít vzpěru, protože se dost ohýbal (tady čtverka plech nic nevydrží). A na závěr: lanka musí být prověšeny - jinak nedostatečný brzdný účinek.
Účinek ruční brzdy je stejný jako nožní - takže na STK technik jen vyvaloval oči. Ale při ostřejším brzdění nožní brzdou (na cestě) brzdí zadek podstatně více než předek - větší brzdové kotouče. Řešením by bylo hodit dopředu taky kotouče z Tempry, ale na to už jsem neměl nervy.
Jinak případně rád poradím. Má adresa je alion@centrum.cz.
Veliký Baňok