Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Ahoj multaci,
vim ze uz se tu resila nekde vaha vzduchu. Jen by me zajimalo proc Multipla s pripojenou vahou tolik skrti motor?
Mam 1.9 JTD 105.
Vcera jsme byli na letisti jen tak si zajezit s kamosema, jel jsem proti Setau Toledo 1.9 TD. S pripojenou vahou vzduchu mi kamos v pohode ujel a ja na ty rovince jsem se nedostal ani na 100 km/h. Po odpojeni vahy motor plynule zrychloval az do nejvyssich otacek, turbo bylo opravdu citit, proste opravdu bez vahy ten motor taha jak by me nikdy nenapadlo ze muze tahat , dostal jsem se razem az na 130 km/h a toledo nechal nekde zasebou . Byl jsem opravdu prekvapeny jakou silu motor dava bez vahy vzduchu. Nechapu jen, jak je to mozne? A dohadujeme se s tim kamosem, jestli s vahou nebo bez vahy dava ten motor tech 105 koni nebo vic... Zkusil jsem vcera i maximalku s vahou i bez ni, a s vahou se dostanu na max. 160 km/h, bez vahy jsem byl na 180 km/h a asi by to jeste kousek slo. Napada me, jestli moje vaha vzduchu nedava nejake chybne udaje a proto tolik motor skrti. S jinou multou jsem se jeste nesvezl, tak to nemam s cim porovnat. Ma odpojena vaha nejaky zasadni vliv na chod motoru, nebo zvysuje spotrebu? Lze bez ni jezdit na stalo?
Diky za pripadne odpovedi. Multas Martin
vim ze uz se tu resila nekde vaha vzduchu. Jen by me zajimalo proc Multipla s pripojenou vahou tolik skrti motor?
Mam 1.9 JTD 105.
Vcera jsme byli na letisti jen tak si zajezit s kamosema, jel jsem proti Setau Toledo 1.9 TD. S pripojenou vahou vzduchu mi kamos v pohode ujel a ja na ty rovince jsem se nedostal ani na 100 km/h. Po odpojeni vahy motor plynule zrychloval az do nejvyssich otacek, turbo bylo opravdu citit, proste opravdu bez vahy ten motor taha jak by me nikdy nenapadlo ze muze tahat , dostal jsem se razem az na 130 km/h a toledo nechal nekde zasebou . Byl jsem opravdu prekvapeny jakou silu motor dava bez vahy vzduchu. Nechapu jen, jak je to mozne? A dohadujeme se s tim kamosem, jestli s vahou nebo bez vahy dava ten motor tech 105 koni nebo vic... Zkusil jsem vcera i maximalku s vahou i bez ni, a s vahou se dostanu na max. 160 km/h, bez vahy jsem byl na 180 km/h a asi by to jeste kousek slo. Napada me, jestli moje vaha vzduchu nedava nejake chybne udaje a proto tolik motor skrti. S jinou multou jsem se jeste nesvezl, tak to nemam s cim porovnat. Ma odpojena vaha nejaky zasadni vliv na chod motoru, nebo zvysuje spotrebu? Lze bez ni jezdit na stalo?
Diky za pripadne odpovedi. Multas Martin
- Reklama
podle toho jak to popisuješ tak je tvoje váha v háji. když ji odpojíš tak tam jde víc nafty a proto ti to tak pěkně jede, ale radši se ani neptej, kolik ti to v tu chvíli žere. Nejčastěji na váze odchází tzv. ohřev a jednotka neví, kolik vzduchu do motoru teče, tak množství nafty jen odhaduje a dávkuje ho raději víc, než míň. Váhu zkus vyměnit, v autokelly od starline jsem ji kupoval za nějakých 1500 co se pamatuju. odkud jsi? klidně tě nechám svézt s mojí multiplou která má momentálně něco kolem 130PS
www.minimaxa.cz
Skoro bych se i pohádal, že když je váha odpojená, tak motor jede v nouzovém režimu - tzn. že jednotka dává nafty raději méně, aby se něco nevodpálilo.
To, že mt3 má váhu v kopru, je ale nade vší pochybnost.
Nejsem si úplně jistý, jestli váha noname je to pravé. Zkušenosti více lidí mluví proti ní.
To, že mt3 má váhu v kopru, je ale nade vší pochybnost.
Nejsem si úplně jistý, jestli váha noname je to pravé. Zkušenosti více lidí mluví proti ní.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
váha noname to není, vyrobcem je Magneti Marelli (nebo jak se to píše), starline je jen obchodní značka Autokelly která je prodává. Mám ji v autě a vše je ok. Po odpojení váhy se jednoznačně zvýší spotřeba, nutně musí, jednotka dopočítává průtok vzduchu pomocí ostatních veličin, jeho teploty (pokud čidlo ve váze funguje), teploty motoru, otáček atd. a podle toho tam pumpuje palivo.
To je fuk, prostě vyměň váhu vzduchu, třeba si ji i půjči od někoho, kdo má stejnou a zkus to.
To je fuk, prostě vyměň váhu vzduchu, třeba si ji i půjči od někoho, kdo má stejnou a zkus to.
www.minimaxa.cz
RE
No ja jsem z Chomutova, asi by to chtelo se svezt v jine Multe, protoze opravdu nevim jak ma vlastne "spravne" ten motor jet, kazdopadne kdyz vymenim vahu vzduchu melo by to jet lepe nez s odpojenou? To by byla bomba potomMinimaxa píše:podle toho jak to popisuješ tak je tvoje váha v háji. když ji odpojíš tak tam jde víc nafty a proto ti to tak pěkně jede, ale radši se ani neptej, kolik ti to v tu chvíli žere. Nejčastěji na váze odchází tzv. ohřev a jednotka neví, kolik vzduchu do motoru teče, tak množství nafty jen odhaduje a dávkuje ho raději víc, než míň. Váhu zkus vyměnit, v autokelly od starline jsem ji kupoval za nějakých 1500 co se pamatuju. odkud jsi? klidně tě nechám svézt s mojí multiplou která má momentálně něco kolem 130PS
RE
No hned jak bude vyplata tak ji zkusim vymenit, protoze tome nadchlo jak to jelo bez ty vahy ale spotrebu mam celkem slusnou, jezdim tak za 6.5 l. ale vic jak 160 jsem z ni s tou vahou nevytahl i kdybych proslapl plyn
Tady je kdyz tak video na zkouknuti:
http://www.youtube.com/watch?v=OmDl-P5GL1g
Tady je kdyz tak video na zkouknuti:
http://www.youtube.com/watch?v=OmDl-P5GL1g
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Ja jazdím bez váhy vzduchu 5.000 km a ide to ako s váhou a spotreba je do 6 l nafty. Tak naozaj neviem načo to pán Bosch do toho auta montoval.
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
4 Nebuda
...ty mi budeš tak dlouho provokovat, že jednou na cestu do práce tu váhu ve svým Mlokovi odpojím, zkusím to na těch 20 km jak to jede, a něco vodpálím, nebo propálím (třeba písty, nebo lopatky turba)...!!!!
Pak si budu rvát vlasy, že jsem vůbec četl nějaký anonymy na fóru.
...ty mi budeš tak dlouho provokovat, že jednou na cestu do práce tu váhu ve svým Mlokovi odpojím, zkusím to na těch 20 km jak to jede, a něco vodpálím, nebo propálím (třeba písty, nebo lopatky turba)...!!!!
Pak si budu rvát vlasy, že jsem vůbec četl nějaký anonymy na fóru.
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Na mé Multě 99, jsem v létě musel odpojit váhu, protože to prostě nešlo do otáček ( a s karavanem za sebou to docela vadí). Od té doby spotřeba stále do 6,5 a jede to pořád stejně jako s váhou, která byla v pořádku. Zatím jsem neměl žádnou rozumnou motivaci ke koupení jiné.
Multipla 2004, JTD 145
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
4 MarekP i jiným
Tak jsem jí odpojil a jel normálně do práce, jako každý jiný den. Za mě osobně:
1.) nastartoval jsem úplně normálně
2.) na volnoběh to běží taky normálně
3.) ve městě, když v 50 km/h přidám na 5-ku tak nepoznám rozdíl, takže tam asi víc nafty podle mě nejde (aby se projevil typický rys chiptuningu, tedy že to stříká víc ropy)
4.) za městem, když se po 10-ti minutách ohřála jsem jí naložil, a subjektivně se mi jakoby vyhladila díra v křivce výkonu, co byla někde kolem 2.500 až 3.000 ot./min, kde mi na chvilku vždycky jakoby něco zatáhlo za auto dozadu
5.) při otáčkách od ca. 2.500 až do omezovače roste zrychlení podle mě plynuleji a možná i rychleji
Stokrát jsem se přesvědčoval, že to není placebo efekt, a myslím že zvláště v bodu 5.) je to znát.
Logicky z toho půlka z vás vyvodí: "Máš váhu v kopru...!". Závěrem já osobně si novou objednávat nebudu, dokud nezjistím, jak jí proměřit elektronicky, že je fakt špatná. Mám půlku nádrže přesně, nechám jí odpojenou a budu jezdit do konce do tankování, abych zjistil, jestli se nějak rapidně zvedla spotřeba. Ale rozhodně auto nejelo bez váhy tak, že by tam teklo 3x tolik ropy, než je můj průměr 6.2 l./100 km.
Jestli má někdo z vás model kolem r. 2000 s palubním PC, ale ještě motor typu CommonRail, chtěl bych vědět, co vám ukazuje ohledně spotřeby po odpojení váhy.
Jinak jsem samozřejmě písty ani turbo zatím nepropálil, to bych přiznal.....
Tak jsem jí odpojil a jel normálně do práce, jako každý jiný den. Za mě osobně:
1.) nastartoval jsem úplně normálně
2.) na volnoběh to běží taky normálně
3.) ve městě, když v 50 km/h přidám na 5-ku tak nepoznám rozdíl, takže tam asi víc nafty podle mě nejde (aby se projevil typický rys chiptuningu, tedy že to stříká víc ropy)
4.) za městem, když se po 10-ti minutách ohřála jsem jí naložil, a subjektivně se mi jakoby vyhladila díra v křivce výkonu, co byla někde kolem 2.500 až 3.000 ot./min, kde mi na chvilku vždycky jakoby něco zatáhlo za auto dozadu
5.) při otáčkách od ca. 2.500 až do omezovače roste zrychlení podle mě plynuleji a možná i rychleji
Stokrát jsem se přesvědčoval, že to není placebo efekt, a myslím že zvláště v bodu 5.) je to znát.
Logicky z toho půlka z vás vyvodí: "Máš váhu v kopru...!". Závěrem já osobně si novou objednávat nebudu, dokud nezjistím, jak jí proměřit elektronicky, že je fakt špatná. Mám půlku nádrže přesně, nechám jí odpojenou a budu jezdit do konce do tankování, abych zjistil, jestli se nějak rapidně zvedla spotřeba. Ale rozhodně auto nejelo bez váhy tak, že by tam teklo 3x tolik ropy, než je můj průměr 6.2 l./100 km.
Jestli má někdo z vás model kolem r. 2000 s palubním PC, ale ještě motor typu CommonRail, chtěl bych vědět, co vám ukazuje ohledně spotřeby po odpojení váhy.
Jinak jsem samozřejmě písty ani turbo zatím nepropálil, to bych přiznal.....
-
- Začátečník
- Příspěvky: 32
- Registrován: 05 čer 2007, 21:49
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Ty samé příznaky jsem měl taky a na radu " vyčistit váhu jsem dal https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 8&start=15 a povedlo se Výkon zůstal zvýšený a autíčko jelo jako prokoplé . A ta díra po cca 2500 ot. Lze ji vyřešit včasným přeřazením na vyšší stupeň a auto jede zase dobře i s tím že výkon nestratí .Myslím že ta "díra" je tam právě proto abys neoddělal turbo . Nejde točit do nekonečna. Je to můj názor , ale možná špatny . Bez té váhy to mělo cca o 0,2 -0,7lvětší spotřebu , takže to za krátkou dobu asi nepoznáš .
Multipla "BOBINA" 1,9 JTD rv.2001
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 224
- Registrován: 10 led 2008, 20:30
- Bydliště: Sušice, KT
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
4 Minimaxa
Moje váha je ve 140.000 km taky pryč. Před týdnem jsem jí odpojil a auto jede jak čert. Startuje snad ještě líp, do kopce jezdím řádově o jeden rychl. stupeň výš a přechod z volnoběhu do maxima otáček je plynulejší.
Kupodivu ale auto nečadí za zadkem, jako třeba první eReSo Fabie, takže bych se nebál, že se třeba turbo rozletí. Takže koupit novou.
1.) Co se vlastně ve váze může podělat, když jsou tam dvě elektrody a jedna síťka? Proč dávat za značkovou jánevím 6.000,- Kč? (Pozn.: I takovej EGR ventil, kterej stojí normálně snad desítku, prý jde vyčistit a funguje... Proč to u váhy nejde ???) A teď to nejdůležitější:
2.) Po odpojení váhy, prý diagnostika vyhodnotí, že váha není a jede podle toho. Prostě jiný režim, už se to tu probíralo. Prý ale nestačí jen koupit novou váhu a po 10-ti minutách zase jet, protože se musí s řídící jednotkou prý nějak zkalibrovat. Není váha jako váha. Víš o tom něco ?
Závěr za moje auto.: Každopádně jezdí bez váhy jak čert. Až se bojím, jestli někam nejde víc paliva, než by mělo. Spoléhám na čidla teploty, že motor ohlídají.
A že by žralo jánevím 15 l./100, je nesmysl. Nechám vyjet zbytek nádrže a spočítám to. Zatím si myslím, že to je kolem 8 l./100.
Moje váha je ve 140.000 km taky pryč. Před týdnem jsem jí odpojil a auto jede jak čert. Startuje snad ještě líp, do kopce jezdím řádově o jeden rychl. stupeň výš a přechod z volnoběhu do maxima otáček je plynulejší.
Kupodivu ale auto nečadí za zadkem, jako třeba první eReSo Fabie, takže bych se nebál, že se třeba turbo rozletí. Takže koupit novou.
1.) Co se vlastně ve váze může podělat, když jsou tam dvě elektrody a jedna síťka? Proč dávat za značkovou jánevím 6.000,- Kč? (Pozn.: I takovej EGR ventil, kterej stojí normálně snad desítku, prý jde vyčistit a funguje... Proč to u váhy nejde ???) A teď to nejdůležitější:
2.) Po odpojení váhy, prý diagnostika vyhodnotí, že váha není a jede podle toho. Prostě jiný režim, už se to tu probíralo. Prý ale nestačí jen koupit novou váhu a po 10-ti minutách zase jet, protože se musí s řídící jednotkou prý nějak zkalibrovat. Není váha jako váha. Víš o tom něco ?
Závěr za moje auto.: Každopádně jezdí bez váhy jak čert. Až se bojím, jestli někam nejde víc paliva, než by mělo. Spoléhám na čidla teploty, že motor ohlídají.
A že by žralo jánevím 15 l./100, je nesmysl. Nechám vyjet zbytek nádrže a spočítám to. Zatím si myslím, že to je kolem 8 l./100.
Re: Váha vzduchu - brutální nárůst výkonu?
Dívám se na ceny váh vzduchu a na Mloka jsou za neznačkovou Starline cca 1500 za božku 3300...bikus píše:4 Minimaxa
Moje váha je ve 140.000 km taky pryč. Před týdnem jsem jí odpojil a auto jede jak čert. Startuje snad ještě líp, do kopce jezdím řádově o jeden rychl. stupeň výš a přechod z volnoběhu do maxima otáček je plynulejší.
Kupodivu ale auto nečadí za zadkem, jako třeba první eReSo Fabie, takže bych se nebál, že se třeba turbo rozletí. Takže koupit novou.
1.) Co se vlastně ve váze může podělat, když jsou tam dvě elektrody a jedna síťka? Proč dávat za značkovou jánevím 6.000,- Kč? (Pozn.: I takovej EGR ventil, kterej stojí normálně snad desítku, prý jde vyčistit a funguje... Proč to u váhy nejde ???) A teď to nejdůležitější:
2.) Po odpojení váhy, prý diagnostika vyhodnotí, že váha není a jede podle toho. Prostě jiný režim, už se to tu probíralo. Prý ale nestačí jen koupit novou váhu a po 10-ti minutách zase jet, protože se musí s řídící jednotkou prý nějak zkalibrovat. Není váha jako váha. Víš o tom něco ?
Závěr za moje auto.: Každopádně jezdí bez váhy jak čert. Až se bojím, jestli někam nejde víc paliva, než by mělo. Spoléhám na čidla teploty, že motor ohlídají.
A že by žralo jánevím 15 l./100, je nesmysl. Nechám vyjet zbytek nádrže a spočítám to. Zatím si myslím, že to je kolem 8 l./100.
Pokud by byl zájem, dá se z toho srazit 35%, ale nepůjde to dát do nákladů (na registraci mechanika)...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW