volnoběh už se tu probíral několikrát, ale řešení mého problému jsem nenašel

Odešel mi servomotor volnoběhu (pístek se nevysouval, servomotor jenom vrněl). Koupil jsem nový a nastaly problémy. Po nastartování má volnoběh 1500 otáček, po chvíli nastoupá na 2000 a motor začne přerušovat dodávky benzínu (ventily přestanou cvakat) dokud otáčky neklesnou pod 1500. Pak se opět rozjede a tak pořád dokola.
Po odpojení baterky je první jízda OK, volnoběh je i po hodině jízdy na 900. Po druhém startu se vada projeví znovu. Servomotor se bez problému vysouvá i zasouvá.
Zkusil jsem:
proměřit čidlo teploty nasávaného vzduch - hodnoty odporu při různých teplotách OK
proměřit čidlo teploty vody - zdá se mi, že čidlo hlásí teplotu o cca 10°C vyšší
proměřit potenciometr klapky - lineární průběh odporu po celém obvodu OK
odpojit lamdu - žádná změna
odpojit čidlo volnoběhu - motor nenastartuje
odpojit pot. klapky - motor kucká a nechce se mu do otáček
odpojit čidlo podtlaku - motor kucká
po odpojení kteréhokoliv z čidel se rozsvítí kontrolka vstřikování a motor jede někdy dobře, jindy zlobí.
Kontroloval jsem hadice a nevypadají zteřele.
Dal jsem i nové těsnění pod blok klapky, takže falešný vzduch by to tahat nemělo.
Chystám se na diagnostiku, ale obávám se, že tam nic nebude - vypadá to, že všechny čidla fungují OK.
Nenapadá někoho, co ještě vyzkoušet?