spínač ventilátoru chlazení seicento 1,1 sporting r.2002
Moderátor: peta.smolik
spínač ventilátoru chlazení seicento 1,1 sporting r.2002
Ahoj lidičky, kde se prosím nachází spínač ventilátoru chlazení? Nejdřív mi přestal fungovat, pak jsem s ním jel domů a ventilátor zůstane sepnutý i po vytažení klíče ze spínací skříně. Ne jen do vychlazení, ale nafurt. Větrák běží, i když tam nemám klíček. Zatím jsem jen odpojil baterii, a taky jsem na něj neměl čas se podívat, tak se chci zeptat, "z kterého konce" se do něj mám dát... Pokud s výměnou má někdo zkušenost, poprosil bych. Chladící kapalinu chci taky vyměnit, v nádržce je taková rezavá voda, ale to už jsem si přečetl na fóru, děkuji.
- Reklama
Re: spínač ventilátoru chlazení seicento 1,1 sporting r.2002
Ahoj, u tohoto Seicenta jako spínač ventilátoru chlazení slouží relé, tam není přímo spínač na chladiči, jako byl u starších verzí s motorem SPI. Relé je ovládáno z řídící jednotky motoru, která ho spíná na základě hodnoty ze snímače teploty chladící kapaliny, který je umístěný na motoru. Relé je umístěno pod černým plastovým krytem vpravo od nádržky brzdové kapaliny. Jsou tam dvě stejná relé a tři pojistky, které z těch dvou relé je pro ventilátor chlazení už si nepamatuji, je to už hodně dlouho, co jsem na to koukal. Ale pokud se ventilátor teď točí i bez klíčku, správné relé poznáš vytažením relé z konektoru při připojené baterii, ventilátor se přestane točit, pokud je to relé teď vadné a je trvale sepnuté. To druhé relé tuším spíná obvody zapalování a vstřikování, to když vyndáš, tak nepůjde motor nastartovat, tak relé neprohazuj mezi sebou, ale zkus najít relé ventilátoru vytažením.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: spínač ventilátoru chlazení seicento 1,1 sporting r.2002
Měl jsem ten samý problém a relé jsem prohodil po proklepání a nyní fungují obě, mě ovšem nefungovalo relé, tady je možná spečený kontakt?radek.s píše: ↑14 čer 2022, 23:32 Ahoj, u tohoto Seicenta jako spínač ventilátoru chlazení slouží relé, tam není přímo spínač na chladiči, jako byl u starších verzí s motorem SPI. Relé je ovládáno z řídící jednotky motoru, která ho spíná na základě hodnoty ze snímače teploty chladící kapaliny, který je umístěný na motoru. Relé je umístěno pod černým plastovým krytem vpravo od nádržky brzdové kapaliny. Jsou tam dvě stejná relé a tři pojistky, které z těch dvou relé je pro ventilátor chlazení už si nepamatuji, je to už hodně dlouho, co jsem na to koukal. Ale pokud se ventilátor teď točí i bez klíčku, správné relé poznáš vytažením relé z konektoru při připojené baterii, ventilátor se přestane točit, pokud je to relé teď vadné a je trvale sepnuté. To druhé relé tuším spíná obvody zapalování a vstřikování, to když vyndáš, tak nepůjde motor nastartovat, tak relé neprohazuj mezi sebou, ale zkus najít relé ventilátoru vytažením.