Dobrý den jsem student který se moc v autech nevyzná, chci se zeptat jestli ve Fiat Punto 188 jde vyměnit tachometr za jiný bez větších problému.
Jak už jsem řekl jsem student a zároven je toto mé první auta avšak mám tam malý jednoduchý tachometr na tento způsob https://www.autodilyvojkov.cz/8052-pris ... OvEALw_wcB
a nevím jestli by to bylo možné vyměnit za tento
https://www.autodilyvojkov.cz/8046-pristrojovy-stit-03
jde mi hlavně o to že se mi nelíbí u momentálního tachometru že nemám teplotu motoru a rozdělené blinkry.
Výměna tachometru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Výměna tachometru
Teoreticky možná ano.. Ale může tam být i jiná ŘJ, kabeláž, zapojení konektoru k budíkům, jiný čidlo teploty.. Buď vyzkoušet nebo podle eperu najít číslo dílu podle VIN a pak aplikace jestli to je zaměnitelný pro víc verzí auta.., El. schema atd..
V každém případě to je asi zbytečnost, dělený blinkry napotřebuješ páčkou je směr jasně daný a slyšíš cvakání (osobně na tohle při jízdě vůbec nekoukám), otáčkoměr to nemá takže motor taky jen sluchem (ten by byl mnohem důležitější), teplota motoru by se hodila, ale není to nutnost, v podstatě po 3 km je motor ohřátý a nemusíš ho šolíchat, po 10 km komplet prohřátý a můžeš po něm chtít max. výkon i otáčky.. Hlavní nevýhoda je asi jen to že bez teploměru se hůř odhalí vadný termostat. Teploměr by šel dobastlit externě - přidáš svoje čidlo a výstup někde displej na palubce, ten by byl i lepší protože bys viděl přímo skutečnou teplotu a ne "vypočítanou" přes ŘJ, hodí se i teplota oleje (ohřátá voda neznamená komplet prohřátý motor)
V každém případě to je asi zbytečnost, dělený blinkry napotřebuješ páčkou je směr jasně daný a slyšíš cvakání (osobně na tohle při jízdě vůbec nekoukám), otáčkoměr to nemá takže motor taky jen sluchem (ten by byl mnohem důležitější), teplota motoru by se hodila, ale není to nutnost, v podstatě po 3 km je motor ohřátý a nemusíš ho šolíchat, po 10 km komplet prohřátý a můžeš po něm chtít max. výkon i otáčky.. Hlavní nevýhoda je asi jen to že bez teploměru se hůř odhalí vadný termostat. Teploměr by šel dobastlit externě - přidáš svoje čidlo a výstup někde displej na palubce, ten by byl i lepší protože bys viděl přímo skutečnou teplotu a ne "vypočítanou" přes ŘJ, hodí se i teplota oleje (ohřátá voda neznamená komplet prohřátý motor)