POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V
Přátelé jsem v koncích.. motor 350A1000 1.4 8V - vyměnil jsem rozvody, použil jsem aretace na kliku, vačku, i řemenici s VVT variátorem. Po smontování bez svíček protočím rukou a motor se potkává.. vše dle příručky od Fiatu. Přípravky seděly na polohu i podle starého řemene, při opětovném nasazení poloha souhlasí a stejně se mi to potkává.... Nechápu kde je chyba, VVT variátor je bez tlaku oleje aretován v jakési výchozí pozici. Klika odpovídá poloze střihu válců...
- Reklama
Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V
Ještě dodám, že do válců jsem koukal kamerou a nic tam není, podložky jsou ve zdvihatkach rovně a zdvihátka pěkně kopírují vačku ... Nenacházím důvod aby to nefungovalo...
Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V
Tak další poznatek, vzhledem k blokování motoru i ve střihu pístů, přičemž po zpětném pohybu jde pootočit kousek dál a opět kovový zásek, jsem přesvědčen o uvolněné ojnici. Časování musí být ok. Auto delší dobu drnčí při odlehčení motoru, myslel jsem, že je uvolněná vložka katalyzátoru.. Shodím vanu a budu dál informovat. Případné názory, zkušenosti, uvítám.
Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V
By se musel potkávat i před rozvodama... A vakl tak aby se potkával, to by těžko jelo..
Pokud vim tak obecně výchozí poloha rozvodu je obvykle 1 válec v HÚ a ne střih válců, bych to viděl že máš kliku o 90°jinde..?
Klepot při odlehčení volný pístní čep to může být.. Ale těžko tak aby to potkalo ventil.. Šála pryč nápodobně, ale šála s velkým vaklema to by vyběhlaklika z motoru a byl by nízký tlak oleje..
Pokud vim tak obecně výchozí poloha rozvodu je obvykle 1 válec v HÚ a ne střih válců, bych to viděl že máš kliku o 90°jinde..?
Klepot při odlehčení volný pístní čep to může být.. Ale těžko tak aby to potkalo ventil.. Šála pryč nápodobně, ale šála s velkým vaklema to by vyběhlaklika z motoru a byl by nízký tlak oleje..
Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V
První vlaštovka, ještě není zkompletováno, ale základní problém je identifikován. Doporučuji zkontrolovat gumovou zátku frémy (okénko na rysky setrvaku), musel mi tam zapadnout šroubek - to bylo ono rachtání a následně při výměně rozvodů pocitově kovové zadrhnutí... Až to poskládám a nastartuji dám vědět. PS: je zajímavé jak člověk hledá sofistikované závady, když uši říkají, že někde rachtání šroubek... Zkusím ještě dodat fotky...
Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V
Tak mám po prvním startu, po natlakování olejem variátor ztichl, žádná kontrolka nesvítí, čili považuji misi za úspěšnou. Nejhorší práce bylo odlepit vanu od silikonu... navíc zbytečně