JTD 85 kw problém s vysokým tlakem
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 4
- Registrován: 18 kvě 2020, 15:12
JTD 85 kw problém s vysokým tlakem
Zdravím všechny. Mám delší dobu problém se svým JTD 85 kw ročník 2003. Neustále mi hlásí vysoký tlak v sání a chybu EGR ventilu. Nyní přibyla ještě chyba na podtlakovém ventilu P0236. Auto jede v pořádku, krásně táhne, ale pokud se m šlápne na podlahu tak zhruba ve 2400 otáčkách zahlásí chybu motoru. nejčastěji to uděla když jede proti kopci do tahu, nebo při přeřazování či náhlým ubrání plynu. někdy to neudělá týden 14 dní, jindy to dělá pořád. občas to hodí auto do nouzoého režimu, ten však po vymáčknutí spojky zmizí. Ještě se občas stává, že autu při dojíždění do křižovatky spadne volnoběh na 800 otáček a to až do doby uvolnění brzd či zastavení. Na autě jsem měnil váhu vzduchu, čidlo tlaku v sání a EGR ventil. Turbo se zdá v pořádku, po odpojení táhla rgulace se lopatky naklání volně, nezdá se že by bylo zatuhlé. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neřešil podobný problém, či nějaké nápady, kde by mohl být problém? Ještě jedna věc netýkající se tématu, spojkový pedál mi na první čtvrtce pohybu chodí na prázdo a v létě zůstával malinko vyset, vyměnil jsem brzdovku v brzdovým okruhu, ale nevím, zda se nová brzdovka má šanci dostat ke spojce. jinak spojka chodí krásně bez toho abych měl problé zařadit či se rozjet, ani nezabýrá v horní poloze. Jinak auto mám 11 let a jsem s ním spokojený. Moc díky za radu.
Fiat Stilo 1.9 JTD 85 kW
- Reklama
Re: JTD 85 kw problém s vysokým tlakem
P0236 mi naskočí, ak podržím plný kotol hore kopcom (Alfa 156 85kW). Kamarát na jeho JTD čistil a menil váhu vzduchu, čidlo tlaku, overboost ventil a robí mu to aj tak. Do núdzáku ma nehádže.
Mám to relatívne krátko - sprvu to dymilo ako lokomotíva a vôbec nešlo z malých otáčok - pri rozjazde silno dymila a ak som dostatočne nepridal, zdochla. Turbo za studena pískalo ako sanitka. Voľnosť lopatiek som neskúšal.
Skúšam to postupne prečistiť aditívami.
Zatiaľ sa výrazne znížila dymivosť, prakticky zadymí len ak moc pridám pri príliš nízkych otáčkach. Tiež ak v stúpaní nechám klesnúť pod 1500. Inak už nie. Predpokaldám, že predchádzajúci majiteľ jazdil pod otáčky a možno na nejaké sračkové palivo. Ťah v nízkych otáčkach sa výrazne zlepšil, nie je taký, ako som bol zvyknutý na inom JTD - od voľnobehu, no zlepšil sa hodne. Myslím si, že riadiaca jednotka "vie", aký kvalt je zaradený - na 1-3 ťahá pekne od voľnobehu no na 5 pod 1500 otáčok už nejak nezrýchľuje.
Keďže maródim - chodím sa v rámci vychádzok povoziť. Zámerne v rôznych jazdných režimoch.
Aditívam - vztiahnuté zakaždým k vyjazdenej plnej nádrži:
Ako prvé som dal Proetc Oxicat - zobudilo ju v tých nízkych otáčkach.
Ako druhé JLM Diesel Turbo Cleaner - zmizla dymivosť nad 1500 otáčok, výrazne menej píska turbo za tepla, za studena tiež menej no vtedy ho začujem. (Klesla aj voľnobežná spotreba o cca 10-15%)
Ako tretie dám LIQUI MOLY Čistič naftových motorov.
Nemám možnosť rozoberať atd...Drahá naša nafta...
Potom sa vrátim k použitiu Megaselu, s ktorým mám dlhoročne dobré skúsenosti.
Na okraj - nad nejakých 2000-2500 otáčok to zrýchľuje podľa mňa nadmerne, dokáže to hrábnuť hore kopcpm na suchom asfalte na trojke. No spotreba mi vychádza skoro o liter viac, než na tom druhom, ťažšom JTD zhodného objemu a výkonu, no s väčšou čelnou plochou. Je možné, že niekto čipoval. I tak však klesla už po prvom aditíve na známej trase zhruba o liter na sto. Voľnobežné otáčky mávam neikedy 850, inokedy aj za tepla 900. Dôvod nechápem, no robí to aj druhé JTD.
Mám to relatívne krátko - sprvu to dymilo ako lokomotíva a vôbec nešlo z malých otáčok - pri rozjazde silno dymila a ak som dostatočne nepridal, zdochla. Turbo za studena pískalo ako sanitka. Voľnosť lopatiek som neskúšal.
Skúšam to postupne prečistiť aditívami.
Zatiaľ sa výrazne znížila dymivosť, prakticky zadymí len ak moc pridám pri príliš nízkych otáčkach. Tiež ak v stúpaní nechám klesnúť pod 1500. Inak už nie. Predpokaldám, že predchádzajúci majiteľ jazdil pod otáčky a možno na nejaké sračkové palivo. Ťah v nízkych otáčkach sa výrazne zlepšil, nie je taký, ako som bol zvyknutý na inom JTD - od voľnobehu, no zlepšil sa hodne. Myslím si, že riadiaca jednotka "vie", aký kvalt je zaradený - na 1-3 ťahá pekne od voľnobehu no na 5 pod 1500 otáčok už nejak nezrýchľuje.
Keďže maródim - chodím sa v rámci vychádzok povoziť. Zámerne v rôznych jazdných režimoch.
Aditívam - vztiahnuté zakaždým k vyjazdenej plnej nádrži:
Ako prvé som dal Proetc Oxicat - zobudilo ju v tých nízkych otáčkach.
Ako druhé JLM Diesel Turbo Cleaner - zmizla dymivosť nad 1500 otáčok, výrazne menej píska turbo za tepla, za studena tiež menej no vtedy ho začujem. (Klesla aj voľnobežná spotreba o cca 10-15%)
Ako tretie dám LIQUI MOLY Čistič naftových motorov.
Nemám možnosť rozoberať atd...Drahá naša nafta...
Potom sa vrátim k použitiu Megaselu, s ktorým mám dlhoročne dobré skúsenosti.
Na okraj - nad nejakých 2000-2500 otáčok to zrýchľuje podľa mňa nadmerne, dokáže to hrábnuť hore kopcpm na suchom asfalte na trojke. No spotreba mi vychádza skoro o liter viac, než na tom druhom, ťažšom JTD zhodného objemu a výkonu, no s väčšou čelnou plochou. Je možné, že niekto čipoval. I tak však klesla už po prvom aditíve na známej trase zhruba o liter na sto. Voľnobežné otáčky mávam neikedy 850, inokedy aj za tepla 900. Dôvod nechápem, no robí to aj druhé JTD.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: JTD 85 kw problém s vysokým tlakem
U EGR se rád seká táhlo solenoidu - tyčka ve vedení zatuhne a nehýbe se... Odmontovat solenoid a zkusit jestli jde volně, oprava popsaná na webu..
Pak bych se zaměřil na regulaci turba (podtlaky?) a snímání tlaku vzduchu - jiný možnosti asi moc nejsou..
TAtko má EGR zaslepenej a poelě mě o tom ŘJ neví, proto mu v nízkých otáčkách netahne (to má být EGR otevřený, chybí vzduch který má jít přes EGR a nemůže protože záslepka...)
Pak bych se zaměřil na regulaci turba (podtlaky?) a snímání tlaku vzduchu - jiný možnosti asi moc nejsou..
TAtko má EGR zaslepenej a poelě mě o tom ŘJ neví, proto mu v nízkých otáčkách netahne (to má být EGR otevřený, chybí vzduch který má jít přes EGR a nemůže protože záslepka...)
Re: JTD 85 kw problém s vysokým tlakem
Tých zaslepených EGR v JTD 85kW je hodne a ťahajú aj v nízkych otáčkach (vrátane toho modrého čuda, čo mám na profilovkej fotke)
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)