Záhadné klepanie v prednej náprave
Moderátor: peta.smolik
Záhadné klepanie v prednej náprave
Po kúpe auta pred cca rok a pol som dával doporiadku moj Fiat Idea aby bol v top stave a ešte pár rokov vydržal. Preto bolo na aute vymenené skoro všetko - za nové. Len jedna vec sa ukázala a nedarí sa príst na to, čo to je. Vpredu bolo vymenene riadenie, ramena, klby aj tlmiče no vpravo sa ozýva pri prejazde nerovnosti (hlavne male rolety na ceste) kovový klepot. Ked zdvihneme auto a pozreme zospodku, všetko sa zda byt pevne. Ešte jedna vec - pri pohnuti na jednotku a občas aj dvojku na tom prevom kolese citit ako prve centimetre neni zaber a potom klepne - cize kusok opozdene zaberie - je tam vola. Ale ked je auto na zdvihaku a trasies ci tocis hore dole kolesom, ziadna vola tam neni - asi ma ebne uz .... nik nevie co to je .... poradite? Ešte poznamka - ked je volant otoceny co len kustik dolava, klepot a vola su vacsie.
- Reklama
Re: Záhadné klepanie v prednej náprave
I homoklouby si menil?
A co tripoid poloosy? Kouknul bych do unašeče v převodovce zda není rozpadlý tripoid
A co tripoid poloosy? Kouknul bych do unašeče v převodovce zda není rozpadlý tripoid
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Záhadné klepanie v prednej náprave
Niečo podobné sa mi stalo tento rok na Punte.
Zrazu začal ten buchot a tiež na pravej strane.
Tak sme to doma pozerali, že čo bude treba vymeniť a skúšali sme pákou hýbať zavesenie nápravy.
Nezistili sme žiadny viditeľný problém. No odvtedy buchot prestal a už je to pár mesiacov.
Takže asi tam bolo niečo posunuté mierne mimo.
Čo som si potom spomenul, tak to možno mohlo byť posunuté tým, že som pri parkovaní pri úplne vytočenom kolese (doľava) nabehol pravým kolesom na obrubník...
Zrazu začal ten buchot a tiež na pravej strane.
Tak sme to doma pozerali, že čo bude treba vymeniť a skúšali sme pákou hýbať zavesenie nápravy.
Nezistili sme žiadny viditeľný problém. No odvtedy buchot prestal a už je to pár mesiacov.
Takže asi tam bolo niečo posunuté mierne mimo.
Čo som si potom spomenul, tak to možno mohlo byť posunuté tým, že som pri parkovaní pri úplne vytočenom kolese (doľava) nabehol pravým kolesom na obrubník...
Re: Záhadné klepanie v prednej náprave
dnes pozeral mechanik pod auto a boli sme sa aj previezt a hovoril ze gumy stabilizatora (par euro) a horne loziska tlmicov.
Homo myslim neboli menene - ale pri mykani a otacani kolesom nie je vola.
Tak uvidime - v pondelok rano sa to bude menit. Drzte palce.
Homo myslim neboli menene - ale pri mykani a otacani kolesom nie je vola.
Tak uvidime - v pondelok rano sa to bude menit. Drzte palce.
Re: Záhadné klepanie v prednej náprave
Klepot dělá často tyčka stabilizátoru (vůle v kloubech) Jde to jasně cítit rukou když jí dáš na kloub a pomocník zahoupe autem. Podobně jde osahat uložení stabilizátoru.
Homo kloub - při otáčení cvaká jak jsou vymačkaný/ vydřený plošky na kuličkách a funkčních plochách, opět to jde cítit rukou při otáčení, v rejdu to bývá výraznější. Vůle typu volně pootočit a pak doraz - může být od kloubu po diferák, opět točit postupně mezi kolem/ poloosou, pak poloosou převodovkou (pohyb v tripoidu), mezi tripoidem a diferákem a najdeš to.. Základ je ruka na dílu a vůli cítíš přesně kde je ( u kloubů apod. prst na styku dvou částí), podobně horní uložení tlumiče - otevřeš haupnu dáš ruku na jorní uložení a natáčíš kola (nemusíš moc), lupání v ložisku jde cítit (lepší stát na trávě). Ale aby uložení cvakalo na malých "roletkách" to by byla spíš haluz, ovykle lupe při natáčení kol (= pohyb v ložisku) a klidně kvůli tomu rupne péro (ložisko je zatuhlý netočí se a při natočení kol jen pruží péro)
Homo kloub - při otáčení cvaká jak jsou vymačkaný/ vydřený plošky na kuličkách a funkčních plochách, opět to jde cítit rukou při otáčení, v rejdu to bývá výraznější. Vůle typu volně pootočit a pak doraz - může být od kloubu po diferák, opět točit postupně mezi kolem/ poloosou, pak poloosou převodovkou (pohyb v tripoidu), mezi tripoidem a diferákem a najdeš to.. Základ je ruka na dílu a vůli cítíš přesně kde je ( u kloubů apod. prst na styku dvou částí), podobně horní uložení tlumiče - otevřeš haupnu dáš ruku na jorní uložení a natáčíš kola (nemusíš moc), lupání v ložisku jde cítit (lepší stát na trávě). Ale aby uložení cvakalo na malých "roletkách" to by byla spíš haluz, ovykle lupe při natáčení kol (= pohyb v ložisku) a klidně kvůli tomu rupne péro (ložisko je zatuhlý netočí se a při natočení kol jen pruží péro)
Re: Záhadné klepanie v prednej náprave
tak - dnes sa to robilo a problem odstraneny - huraaaaa ... za vsetko mozu kokoti mechanici ojebavaci !
Pred 2 rokmi cca menene VSETKY tlmice aj horne ulozenia. Vpredu akoze Monroe a vzadu Tie lacna shity z autokelly. VSETKY TLMICE dnes vytlcene a vyhrkane - jeden ločkal ako keby mal o 2 mm mensi priemer - vnutro voci vonkajsku - to bol ten klepot/buchot. Tlmice sa dali stlacit jednou rukou uplne lahko ... čo tam to hovado namontovalo predtym... ruky by som mu zlamal. A vymenene dnes aj gumy stabilizatora. Nic nebucha - vsetko pevne.Kua konecne uff
Pred 2 rokmi cca menene VSETKY tlmice aj horne ulozenia. Vpredu akoze Monroe a vzadu Tie lacna shity z autokelly. VSETKY TLMICE dnes vytlcene a vyhrkane - jeden ločkal ako keby mal o 2 mm mensi priemer - vnutro voci vonkajsku - to bol ten klepot/buchot. Tlmice sa dali stlacit jednou rukou uplne lahko ... čo tam to hovado namontovalo predtym... ruky by som mu zlamal. A vymenene dnes aj gumy stabilizatora. Nic nebucha - vsetko pevne.Kua konecne uff
Re: Záhadné klepanie v prednej náprave
Podle popisu za to nemůže mechanik ale výrobce tlumičů.. Monroe žádnej zázrak a laciný shit z Kelly je jasný... Dobrou zkušenost mám se Sachs nebo KYB, ložiska čepy Lemforder, FAG.. Pokud auto nehnije a chceš ho ještě chvíli, tak možná rovnou i nový péra, Losjofors nebo Kilen, Sachs taky asi OK., starý orezlý relativně často praskaj..
Re: Záhadné klepanie v prednej náprave
dakujem - Vladka más skvelé rady ako to tu sledujem
Re: Záhadné klepanie v prednej náprave
vlastne problemy komplet podvozku Fiat Idea, na ktory som nadaval boli sposobene vymenou nekvelitnych dielov - tlmičov a dokonca predne horne uloženia, ktore boli avizovane ako vymenene sa ukazali ako nevymenene. Tomu servisu budem robiť takú reklamu, akú odviedol prácu
Dnes už viem, ktorý servis je seriozny a odviedol poctivú robotu. Podvozok je pevný, pruženie ako má byť a žiadne pazvuky. No stále si stojím za názorom, že nájsť dobrý poctivý servis je čoraz ťažšie.
Aj v tomto čo som našiel a kde to urobili konečne poriadne, je slovenský šéf a mechanik je mladý ukrajinec. Na ukrošov sa možno nadáva, ale ja s nimi mám zatial len dobré skúsenosti. Uvidime neskôr ....
Dnes už viem, ktorý servis je seriozny a odviedol poctivú robotu. Podvozok je pevný, pruženie ako má byť a žiadne pazvuky. No stále si stojím za názorom, že nájsť dobrý poctivý servis je čoraz ťažšie.
Aj v tomto čo som našiel a kde to urobili konečne poriadne, je slovenský šéf a mechanik je mladý ukrajinec. Na ukrošov sa možno nadáva, ale ja s nimi mám zatial len dobré skúsenosti. Uvidime neskôr ....