Ložisko zadního kola.
Moderátor: peta.smolik
Ložisko zadního kola.
Zdravím, chtěl bych se zeptat na kolik NM se má dotahovat ložisko zadního kola ducata . Je to 3.0 180 multi jet bus.
- Reklama
Re: Ložisko zadního kola.
Jo to se dozvíš asi jen v servisu Fiat a to jen pokud budou sdílní něco takového sdělit,u nás jsem nikdy nepochodil s takovýma otázkama.Nebo pokud někde na netu splašíš dílenskou příručku tak tam. Ložiska kol vždy dotahuju přes lešeňovou trubku na moment "tak akorát" Povolit to jde většinou jen právě přes tu lešeňovku pač je tam moment dost velký,takže dotahovat stejným způsobem
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Ložisko zadního kola.
je to dane ložiskom, nie autom. bežne na osobnom aute dotahujem na 250Nm, a predne od 250 do 300 Nm. Ked že je tam kosouhle ložisko. Na prednom sa ešte započitava že tam je homokinetický klb.
malo by to ist dohladat v katalogu ložisk, ich montaž-predpatie
malo by to ist dohladat v katalogu ložisk, ich montaž-predpatie
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Ložisko zadního kola.
Tak jsem volal u nás do Fiatu a ty my zdělili že 250-300
NM . Ale jinak díky za rady.
NM . Ale jinak díky za rady.
Re: Ložisko zadního kola.
To vypadá na střelbu od oka.. Běžně se udává jedno číslo např. 280 Nm, u důležitých údajů i tolerance např. 280 +-10 Nm. 250-300 určitě neni info z manuálu.
Utahovací moment má vliv na předpětí ložiska a tím jeho provozní vůli, pokud utáhneš moc nebo málo tak se výrazně snižuje životnost ložiska...
= doporučuju zjistit si to přesně a nedat na borce z autorizáku.. Najdeš to v dílenský příručce.
Obecně autorizák mechanikům platí málo, tak tam je odpad, kvalitní mechanici dělají jinde.. A potvrzuju to několikanásobnou osobní zkušeností - lemplové drahý i zadarmo. A potkal jsem i vyloženě ojeb.
PS při utahování ložiska je třeba s ním točit - valivé segmenty se točením usazují do správné polohy. Pokud netočíš tak se můžou vymáčknout důlky do oběžných drah.. Jedna z příčin kdy nové ložisko brzy odejde.. Další je špatné lisování nebo dokonce nabušení kladivem
Utahovací moment má vliv na předpětí ložiska a tím jeho provozní vůli, pokud utáhneš moc nebo málo tak se výrazně snižuje životnost ložiska...
= doporučuju zjistit si to přesně a nedat na borce z autorizáku.. Najdeš to v dílenský příručce.
Obecně autorizák mechanikům platí málo, tak tam je odpad, kvalitní mechanici dělají jinde.. A potvrzuju to několikanásobnou osobní zkušeností - lemplové drahý i zadarmo. A potkal jsem i vyloženě ojeb.
PS při utahování ložiska je třeba s ním točit - valivé segmenty se točením usazují do správné polohy. Pokud netočíš tak se můžou vymáčknout důlky do oběžných drah.. Jedna z příčin kdy nové ložisko brzy odejde.. Další je špatné lisování nebo dokonce nabušení kladivem
Re: Ložisko zadního kola.
Našel jsem matka zadního ložiska: nová matka, utáhnout 573 - 633 Nm (Pro Ducato 2,8 JTD 8V) Víc hledat se mi nechce (tvoje konkrétní auto)...
Tipuju že autorizák Fiat opět nezklamal...
http://4cardata.info/elearn/244/2/24400 ... 244001217/
Tipuju že autorizák Fiat opět nezklamal...
http://4cardata.info/elearn/244/2/24400 ... 244001217/
Re: Ložisko zadního kola.
Už jsem jich na pár autech dotáhnul jak předek tak zadek,vždy s citem na moment by oko a nikdy nebyl problém. Samozřejmě se na tu lešeňovku nevěším jak na houpačce.Ony ty ložiska do kol(ani ty od kterých by to člověk čekal) stejně neoplývají zázračnou kvalitou. A momenťák na 500-600.Nm asi jen tak někdo doma mít nebude a kupovat ho za tisíce kvůli jednomu dotažení...
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Ložisko zadního kola.
Momenťák jde vyrobit závažím nebo siloměrem - těch 600 Nm je síla 60kg na metrový trubce, stačí trubka, metr a osobní váha Vyhazovat tisíce za momenťák vůbec není potřeba...
Spíš je tu další ukázka "kvality" servisu Fiat - borec neví, a místo aby kouknul do manuálu tak hodí hausnumero od oka, který je navíc úplně jinde... Debil.
Spíš je tu další ukázka "kvality" servisu Fiat - borec neví, a místo aby kouknul do manuálu tak hodí hausnumero od oka, který je navíc úplně jinde... Debil.
Re: Ložisko zadního kola.
Neví páč to stejně utahujou od oka a na tomhle momenty neřeší maximálně beztak kouknou do papírů jen když dotahujou šrouby na hlavě,nedělám si iluze,ale to nebude jen servis Fiat to bude všude.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Ložisko zadního kola.
Dnes jsem povoloval ložisko zadního kola na Idei,protože měním krycí brzdové plechy za nové a čekal jsem,že budu mít co dělat abych to povolil lešeňovkou a kupodivu šlo to povolit obyčejnou račnou v ruce dost jsem koukal,přitom to bylo ještě origo ložisko dotaženo z fabriky a matice zajištěna stlačením
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Ložisko zadního kola.
Asi páteční kus
Pro Ideu 1,4 jsem pro matku náboje našel 266 - 294 Nm tj. 280 Nm+-14, tj. na klasický ráčně by to mělo být síla ca 100 kilo
http://4cardata.info/elearn/135/2/20100 ... 48/2400455
PS: v autorizáku mechanik nemá co vymýšlet čísla od oka, ale když neví tak se podívat do manuálu. 250 a 600 je úplně mimo, kreténi... Pak jim svěř auto Nedal bych jim to do ruky ani kvůli garančkám, drahý jsou i zadarmo a akorát do doj...u v horším případě i vyčórujou díly..
Pro Ideu 1,4 jsem pro matku náboje našel 266 - 294 Nm tj. 280 Nm+-14, tj. na klasický ráčně by to mělo být síla ca 100 kilo
http://4cardata.info/elearn/135/2/20100 ... 48/2400455
PS: v autorizáku mechanik nemá co vymýšlet čísla od oka, ale když neví tak se podívat do manuálu. 250 a 600 je úplně mimo, kreténi... Pak jim svěř auto Nedal bych jim to do ruky ani kvůli garančkám, drahý jsou i zadarmo a akorát do doj...u v horším případě i vyčórujou díly..
Re: Ložisko zadního kola.
Mám tu momenťák na 120Nm max.,tak to dotáhnu tímhle a pak ještě lešeňovkou o 45-90stupňů a richtig hotovo dvacet
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Ložisko zadního kola.
Přesnější je metrová trubka, váha nebo mincíř a na metrovým rameni zatáhnout silou 28 kg a máš to přesně Pokud je trubka vodorovně tak přičíst/ odečíst váhu trubky, podle toho jestli tlačíš dolu nebo táhneš nahoru..
Předpětí vymezuje vůli v ložisku, tak je lepší dotahovat jak se má.. A při utahování ložiskem točit aby se valivý segmenty srovnaly do ideální polohy (nebo utahovat postupně a mezi tim pootočit). Jsou to detaily ale mají vliv na životnost, jak vymáčkneš důlek do oběžný dráhy nebo rozplácneš kuličku (v setinách mm), tak v tom místě se to vymele nejdřív. Klidně sundáš životnost na polovinu i míň, pak vznikaj fámy že ložisko je šmejd
Předpětí vymezuje vůli v ložisku, tak je lepší dotahovat jak se má.. A při utahování ložiskem točit aby se valivý segmenty srovnaly do ideální polohy (nebo utahovat postupně a mezi tim pootočit). Jsou to detaily ale mají vliv na životnost, jak vymáčkneš důlek do oběžný dráhy nebo rozplácneš kuličku (v setinách mm), tak v tom místě se to vymele nejdřív. Klidně sundáš životnost na polovinu i míň, pak vznikaj fámy že ložisko je šmejd
Re: Ložisko zadního kola.
Koukal jsem na YouTube na výměnu ložiska zadního kola na BravoII videonavod od Autodoc a moment dotažení 95Nm
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Ložisko zadního kola.
to tak može byt moment skrutiek kolesa plechače dotahujem na 110 a zliatinove na 100 Nm. Takže naboj ani nahodou nemože mat taký moment, nechce sa mi to pozerat v e-learn. Inak pri každom novom naboji by mal byt priložení maual a aký moment.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"