Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Moderátor: peta.smolik

Tomasnesvadba
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 05 bře 2020, 10:50

Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Tomasnesvadba »

Ahoj , dostal jsem od tchána pandu 1.1 40kw. Tchán (důchodce) absolutně autům nerozumí a tak na autě snad nic neměnil pouze olej apod. A poté vždy před stk prohlídka v servise a případná oprava. Auto mám teď už já , má najeto 77 tisíc a nikdy na tom neměnil rozvody. Myslíte že bych je měl udělat nebo není třeba ? Podotýkám že auto koupil nové , je první majitel. Díky za rady
Reklama
 

radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od radek.s »

Já bych to udělal, mají se měnit po 120 tisících km nebo po 5 letech podle toho, co nastane dříve. Ono možná po 5 letech to nutné není, když je malý nájezd, ale tohle už je 12 roků, tak bych to vyměnil.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Vladka1 »

U tohohle motoru se motor při selhání rozvodu nepotká (ventily nedosáhnou na píst), tak to až tak nutný neni. Jen se ruplý řemen může na něco namotat a rozmydlit plasty okolo.. 12 let je dost, tak bych vyměnil aspoň řemen (u kladky a vodní pumpy rozhoduje spíš nájezd než čas), ael vzhledem k ceně když už je to dole tak je lepší vyměnit i kladky a vodní pumpu (tj. i chladicí kapalinu, ta už taky bude mít svoje za sebou..).. Jsou dvě verze šířky řemenu, levnější komplet sada je za litr a dražší za 1500,- Kč (řemen s kladkama a vodní pumpa, dávám Gates, u INA mi několikrát chcípla vodní pumpa tak tu už neberu..)
Výměna je celkem jednoduchá a neni co zkazit - pokud to nasadíš blbě tak se motor nezničí, jen to nejede :D .. Popis např. tady:
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=4&t=23303

https://www.motora.cz/gates/KP15544XS.html?KTypNr=17627
https://www.motora.cz/gates/KP15626XS.html?KTypNr=17627

Často rezne olejová vana a vypaluje se konektor k bodycomputeru - hledej tady ve fóru "nesvítí světla" Olej je dobrý měnit po 10kkm/ 1 rok - je ho jen tři litry.. Výměna taky jednoduchá ca za pětikilo (olej dávám HX7 10W40 a filtr Mann)
Tomasnesvadba
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 05 bře 2020, 10:50

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Tomasnesvadba »

Super , díky za odpovědi. Na autě jsem si vše dělal vždycky sám ale rozvody , to jsem ještě nedělal tak jsem se objednal do servisu. Prý to bude právě sada INA tak jsi mě teď vyděsil docela. Bude to prý sada včetně vodní pumpy + výměna řemene i na alternátoru a do 4500 Kč maximálně včetně práce vše. No , docela jsi mě vyděsil opravdu s tou značkou. Ach jo... Jo a ta chladící kapalina to se musí měnit zároveň s pumpou ? Protože o tom mi do telefonu nic neříkal z toho servisu. Díky
Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 302
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Designer »

riesim podobnu dilemu - len neviem ci uz boli menene rozvody. Mozno ano.
Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 302
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Designer »

tiez mam odporucanie na Gates sadu a mann filtre. A olej Shell Helix Ultra 5w40
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od radek.s »

Tomasnesvadba píše: 31 črc 2020, 16:09 Super , díky za odpovědi. Na autě jsem si vše dělal vždycky sám ale rozvody , to jsem ještě nedělal tak jsem se objednal do servisu. Prý to bude právě sada INA tak jsi mě teď vyděsil docela. Bude to prý sada včetně vodní pumpy + výměna řemene i na alternátoru a do 4500 Kč maximálně včetně práce vše. No , docela jsi mě vyděsil opravdu s tou značkou. Ach jo... Jo a ta chladící kapalina to se musí měnit zároveň s pumpou ? Protože o tom mi do telefonu nic neříkal z toho servisu. Díky
Tak když se mění pumpa, musí se to vypustit a vracet tam starou kapalinu, která se má měnit po 5 letech, je nesmysl. Jinak měl jsem Seicento s tímto motorem 18 roků, když jsem ho prodával mělo najeto 110 tisíc a pumpu jsem nikdy neměnil, nebylo to potřeba a problém s ní za celou dobu nebyl, měnil jsem jenom řemen a ložisko.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Vladka1 »

Rozvodů se neboj, tady jsou fakt jednoduchý a hlavně i když to blbě nastavíš tak se motor nepotká a jen se to musí předělat... Taky jsem se jich bál a pak zjistil že v pohodě... Svépomocí to vyjde na polovinu spíš na třetinu. Chladící kapalina jasně že s pumpou - když pumpu sundáš tak kapalina vyteče a vracet starou je pitomost (ostatně má se měnit po 5 letech)
INA se obecně bere za dobrou, ale u mně na dvou pumpách po ca 40kkm teklo gufero, na třetí se protočila vrtule na hřídeli a jen jedna je po 100kkm ještě OK... Kladky a řemeny bez problému.. Možná smůla na tři špatný kousky za 10 let :D Ale jí už nedávám.. Gates zatim v pohodě (vodní pumpu mám Dolz, Graf..)
70kkm - můžeš vyměnit jen řemeny za pár stovek, kladky ještě budou v pohodě na dalších 50kkm, ale když celá sada stojí 1500,- v dražší verzi... Vodní pumpa je jedna z kladek. Drážkový řemen bych měnil podle stavu - jestli neni popraskanej a celkově vypadá dobře tak klidně můžeš nechat..
Ještě brzdová kapalina, ověř jestli jí servis měnil (má se po dvou letech) + i zkontroluj třmeny jak chodí a vypadaj, vodicí čepy apod. Taky brzdový trubičky jestli nejsou ohnilý apod. Buď to servis píše do servisky nebo můžou být po ruce faktury za servis co se dělalo, spousta lidí si to schovává..
Vyplatí se vystříkat dutiny voskem + spodek a nápravnice tvrdý vosk na podvozky. Taky kouknout příp. natřít tu olejovou vanu, lepší půl hodiny natírat než jí měnit a hlavně že je prorezlá zjistit až když vyteče olej :D Prostě zkontrolovat základní věci když přijdeš k autu a chceš si ho chvíli nechat.. Gumy hlavně zimní se vyplatí nový, je blbost bruslit na starých ztvrdlých z půlky ojetých.. Vejfuk taky... Z levných je dobrej Polmostrow, zatim všechny pasovaly a docela drží, kvalita jako Bosal spíš lepší..
Tomasnesvadba
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 05 bře 2020, 10:50

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Tomasnesvadba »

Díky moc za rozsáhlou odpověď , uvidíme jak to s těmi rozvody dopadne , já doma totiž nemám jámu takže dokážu dělat jen to , co jde na zvedáku či na mých podomácku dělaných nájezdech.tedy jen malých . S tou vanou by mě to vůbec nenapadlo , na to mrknu , nevěděl jsem ze se musí ošetřit. Destičky jsem mu tam daval před půl rokem i s kotouči. Hadičky vypadaly ještě ok , brzdová se snad ještě neměnila . Fsktury má jen na výfuk ( zadní díl ) , olej a stab.tycky. Nic víc. Svíčky jsem mu dělal také poprvé nedávno nikdy je neměnil. Jinak podvozek je kupodivu ve velmi dobrém stavu , prahy, ramena , nápravy absolutně bez koroze , exteriér lak atd vše krásné. Hlavní jsou tedy teď ty rozvody protože mám strach aby se něco nestalo někde na cestě když pojedeme někam na výlet . S tou vodní pumpou mě to sere , když jsem se ptal v servise jeslí můžu mít svoje dily tak říkám že některé ano ale na důležité věci jako rozvody ne. A oni že sadu objednávají INU s vodní pumpou. Tak nevím. Když budou rozdělané tak ať se rovnou vše vymění když chtějí za rozvody vc prace a klinaku na altik celkem do 4500 kc max jak říkal technik. Když jsem mu měnil Svíčky tak jsou dal i nové kabely a cívky. Mam rád když je dělá vždy celek něčeho. Tzn celé zapalování jakoby nové. Ještě bych se zeptal na tu skoro mou pandu 1.1 40kw , jaký je cca životnost motoru ? Obrazně , příklad oktávka 1.9 66kw třeba 500tis. Jaká je zkušenost s pandou nevíte ? Jen příklad samozřejmě. Ze skutečnosti. Jestli třeba 200tis a je hotová atd. Díky
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od radek.s »

Já bych se zkusil domluvit v tom servisu aby objednali tu sadu, kterou chceš nebo bych se obrátil na jiný servis. A nebo si to můžeš udělat sám, na rozvody myslím jámu nepotřebuješ, myslím, že stačí zvednout auto na pravé straně a sundat přední kolo. Ale chce si to najít postup výměny na netu, jestli jsi to ještě nedělal. Jak píšeš, že jsi měnil i ty civky, tak to bylo zbytečné, cívky se nijak neopořebovávají a pokud cívka neodejde, klidně vydrží životnost auta. Já taky nerad měním jen něco, když je třeba toho vyměnit více, ale zase preventivně neměním díly, kterém nic není. Tenhle motor vydrží opravdu hodně, toho bych se nebál, někde jsem tady četl, že v Puntech mají tyhle motory i 350 tisíc a když se dělá údržba tak fungujou dobře i při tomhle nájezdu. Někdy je nutné přibližně po 130 tisících vyměnit těsnění pod hlavou, ale nevím, jestli to postihuje i ty novější motory. Jinak ty motory závady nemají, to dřív na autě odejdou opotřebením jiný věci než motor, ale to je dobře, ty jiný věci se dají vyměnit většinou celkem snadno.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Vladka1 »

Rozvodů se neboj, jen se sundavá kolo a přizvedne motor, nájezdy pomůžou jde to i bez nich v pohodě. Ani se neboj s tim jezdit, tenhle motor problémový rozvody nemá a i když rupnou tak nahodíš novej řemen a jede to dál. Kabely a cívky jsi měnil zbytečně, svíce po 60kkm.. Tenhle motor běžně dává 300kkm hodně jich má i 400kkm (tyhle auta dřív shnijou než že by odešel motor), občas odchází těsnění hlavy (hlavní příčina honění za studena???), jinak zásadní problém fakt nemá.. Motor FIRE je jeden z nejlepších malých motorů historie.
Brzdovka se má měnit každý dva roky, hadičky nereznou ale trubičky časem ano, hlavně v ohybech nad vejfukem a v ohybech u kol...
Rozvody - na servis se vykašli a u dělej to sám, fakt to neni problém. Noty jsem posílal v odkazu nebo jsdou dohledat
Tomasnesvadba
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 05 bře 2020, 10:50

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Tomasnesvadba »

Díky všem za rady. Rozvody jsou hotové , a jak jsem se bál tak to bylo celkem v pohodě. Když už jsem měl koupené nové a je to staré auto 12 let tak jsem to už výměnil ale jinak , zbytečně. Ten řemen , po 12 letech a 78tis km je úplně jak nový , absolutně nejde poznat že byl použitý takže výměna zbytečná no. Ale už to je tak je klid. Díky ještě jednou za rady. Mějte se
the_miracle
Začátečník
Příspěvky: 38
Registrován: 21 lis 2015, 10:28

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od the_miracle »

Mám to samé, dědictví po dědovi. Aktuálně cca 55 tis. km. Zatím jsem rozvody nedělal. Olej měním cca 1 rok / 10-15 tis. km. Brzdovka se měnila nedávno, chladící kapalinu jsem zatím neřešil. Slyšel jsem názor, že ji není potřeba měnit, dokud se nezasahuje do systému, protože pak se poruší antikorozní ochrana.
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 511
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od Vladka1 »

Spíš naopak, chladící kapalina obsahuje inhibitory koroze a ty se časem vyčerpávají. Obvykle se udává životnost chladicí kapaliny 5 let. Tj. výměna vychází vyměnit zároveň s rozvodama.. Pokud se mění vodní pumpa tak je výměna automatická, vypuštěnou zpátky naleje jen totální kolenovrt (nebo spíš šetřílek pitomec)
= chladicí kapalinu je dobrý měnit s rozvodama, příp. nejpozději za 10 let. Dodržet specifikaci pro motor. Olej měnit po 10kkm/ 1 rok - je ho tam málo a 15kkm nedává ani náhodou (i když tenhle motor je na mazání hodně blbovzdornej, vim o jednom kde se asi 8 let neměnil jen dolíval a furt to jezdilo :mrgreen:
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Panda 1.1 40Kw provoz 03/2008 - ROZVODY

Příspěvek od SpiritWolker »

olej do motora Selenia K20 10W40 cca 2,8Litra, kupujrm na olejpošta.sk
do prevodovky ide tutela technix alebo matrix, podla roku vyroby auta do mojho Punta rv2001 som tusim daval
Chladiaca zmes Paraflu podľa farby:
červená https://olejposta.sk/Paraflu_UP_1L__r_2170.html
modráhttps://olejposta.sk/Paraflu_11_1L__r_2169.html

teraz mam v mojom aute rv motora 2006 tušim modru,

do prevodovky rv2000 som dal Tutela MATRIX 75W-85 GL4
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 75#p104049

tu si počitaj
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... la#p204198

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Odpovědět

Zpět na „Panda“