Zdravím všechny,
Mám Bravo 2 1.9 JTD s dvouzónovou automatickou klimatizací a v prosinci mi začala zlobit klimatizace zvláštním způsobem. Většinou, když ujedu cca 2-3 km, tak se mi, jako když utne, zamlží všechny boční okna a většina čelního skla.
Dal jsem to v prosinci do servisu a říkali, že tam byla klapka přehazující vnitřní/vnější okruh nastavená nonstop na vnitřní, a že si myslí, že to je tím. Motorek klapky prej funguje, ale chybí tam spojení mezi motorkem a klapkou, tak jsme to zatím přehodili tak, že bych měl mít nonstop vnější okruh. Zároveň diagnostika klimatizace hlásila vadný obvod, ale když smazali poruchy, tak dobrý.
V prosinci jsem s tím takhle chvíli jezdil a bez problému, ale koncem prosince se auto začalo mlžit znova - tentokrát už ne tak náhle, ale všechno se zamlží kromě toho, kde fouká teplej vzduch - nechávám na okna, takže odmlží ovál na bočních vepředu a čelní kromě okrajů. Takže jako jet se dá, ale fakt mě to nebaví.
Včera jsem jel z práce a zase se to zamlžilo stejně, jak to dělalo v prvním odstavci.
Jezdím i v zimě se zapnutou klimou a všiml jsem si, že mi svítí tlačítko zapínání/vypínání kompresoru, ale nesvítí vločka na displeji, která předpokládám je kontrolkou správné funkce kompresoru. Včera po startu vločka na displeji svítila, a když bylo zamlženo, tak jsem koukal a už byla zhasnutá.
V létě jsem měnil jednu z hadiček klimatizace, která měla díru, jinak jsem s klimou nic neřešil zatím. Zajímavý je, že když jsem měl děravou tu hadičku, tak mě chytil slejvák a auto se komplet zamlžilo a nešlo odmlžit. Po výměně ok.
Máte někdo zkušenost s takovým chováním klimatizace a popřípadě čím je to způsobeno, co je potřeba vyměnit? Kompresor? Celá klima? Zkontrolovat těsnost systému?
Jinak koberečky mám suchý, okna vypadaj nalepený dobře, nikde o žádné vodě nevim a do vzduchotechniky asi neteče.
Předem díky!
Mlžení oken po chvíli jízdy
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Mlžení oken po chvíli jízdy
Tohle spíš vypadá na to, že bude pořád problém s tou klapkou. Automatická klimatizace tady bohužel trpí na to, že odchází servomotorky nastavování klapek. Problém je ten, že pro jejich výměnu musí celá palubka ven :/
Kouknul bych se pořádně jestli je ta klapka otevřená ještě před nastartováním (otvory v torpédu pod stěračem je tam vidět - uprostřed auta je obdélníkový černý otvor) a pak po těch 2-3 km.
Další věc - dělá to i když je topení nastavené na studený vzduch a vypnutá klimatizace?
Jak je na tom odtokový kanálek? (ten je vidět když se sundá boční panel na středovém tunelu, když chce člověk vyndat filtr - je tam menší gumový kolínko, které vede z filtrboxu někam pod auto). Jak je na tom filtr?
Kouknul bych se pořádně jestli je ta klapka otevřená ještě před nastartováním (otvory v torpédu pod stěračem je tam vidět - uprostřed auta je obdélníkový černý otvor) a pak po těch 2-3 km.
Další věc - dělá to i když je topení nastavené na studený vzduch a vypnutá klimatizace?
Jak je na tom odtokový kanálek? (ten je vidět když se sundá boční panel na středovém tunelu, když chce člověk vyndat filtr - je tam menší gumový kolínko, které vede z filtrboxu někam pod auto). Jak je na tom filtr?
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Mlžení oken po chvíli jízdy
Děkuju za odpověď, s příchodem jara jsem na tenhle otravnej problém zapomněl, protože při +4°C funguje klima, která udržuje sucho... až do teď, když se přihlásila zima. Chtěl jsem zkontrolovat jestli je klapka podle předpokladu pořád natvrdo nastavená na vnější přívod vzduchu, ale ani za zlatý prase ji nemůžu najít. V eLearnu to není nijak extra hezky popsaný, kromě toho, že se teda počítá s vyndáním celé palubky.
Neřešil jste někdo klapku na přepínání vnitřního/vnějšího okruhu v poslední době a dokázali byste mě navést a) když si lehnu pod pedály, který z toho množství prvků to je a do čeho mám strčit šroubovákem nebo b) jak se dostanu do torpéda, jak píše mr.brain?
Předem díky moc!
Neřešil jste někdo klapku na přepínání vnitřního/vnějšího okruhu v poslední době a dokázali byste mě navést a) když si lehnu pod pedály, který z toho množství prvků to je a do čeho mám strčit šroubovákem nebo b) jak se dostanu do torpéda, jak píše mr.brain?
Předem díky moc!
Re: Mlžení oken po chvíli jízdy
No, kdybys napsal už v lednu, tak jsi si mohl ušetřit dost problémů. Posviť průduchama v torpédu (plast pod stěračema) zhruba doprostřed. Je tam takovej černej obdélník, což je vstup pro vzduch do interiéru. Pokud to nebude vidět, tak to torpédo sundej (stěrače dolů, těsnění co je mezi tím plastem a plechovou přepážkou, pak ještě pár šroubů a jde to vyndat). Pak je vidět přímo vstup dovnitř. Jinak teda předpokládám, že filtr je suchej...
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Mlžení oken po chvíli jízdy
Tak jsem vleže u pedálů pravděpodobně zabodoval a podařilo se mi tu klapku nastavit správně, dneska mlžení neproběhlo vůbec. (Nakonec jsem tu potvoru s vypětím všech sil a googlu našel )
Na ten vstup v torpédu právě není vůbec vidět, takže pokud se to začne zase mlžit, tak mě to sundání plastu asi nemine. Máš kdyžtak nějakej tip na ty plastový caplíky, který to drží? Blbě se k nim přes tu mřížku dostává a nerad bych je ulámal a pak někde sháněl.
Jinak jo, filtr je suchej a díky za rady!
Na ten vstup v torpédu právě není vůbec vidět, takže pokud se to začne zase mlžit, tak mě to sundání plastu asi nemine. Máš kdyžtak nějakej tip na ty plastový caplíky, který to drží? Blbě se k nim přes tu mřížku dostává a nerad bych je ulámal a pak někde sháněl.
Jinak jo, filtr je suchej a díky za rady!