kolisanie teploty motora

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
bravo2007
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 23 led 2012, 11:56

kolisanie teploty motora

Příspěvek od bravo2007 »

mam taky problem ze motor sa pekne zohreje (ako vzdy) na 90 stupnov ale po chvili mi zacne rucicka padat na cca 85 a potom zase na 90 a takto dokola a to aj po dlhej jazde kedy to musi drzat tak to bolo do teraz aj ked zapnem kurenie na plno alebo aj ked vypnem tak to pada...viem ze v zime ked som stal na mieste a supol na plne kurenie tak to zakolisalo to je ok velky odber tepla ale za jazdy to bolo pohoda...ale teraz ked je vonku teplo a aj tak to mierne kolise niekde bude chyba cidlo teploty som menil asi pred pol rokom (problem zo startovanim zatriaslo motor + hlaska: EXCESSIVE RADIATOR FLUID TEMPERATURE STOP AND TURN OFF ENGINE) - po vymene ok.... moze to byt termostat?? alebo aj zavzdusnene???(nepocut ziadne Žblnkoty) vodu menili pred dvoma rokmi ale problem nastal az teraz tak to asi nie...co by to mohlo byt hmm hadice sa mi zdaju vrele ked otvori termostat voda ide aj do chladica (velky okruh) ale asi uz pomaly odchadza termostat no budem to este sledovat....
fiat bravo 1.9 multijet 88 kw emotion 10/2007
Reklama
 

Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: kolisanie teploty motora

Příspěvek od tatko Tom »

Môže odchádzať termostat - môže pridierať.
Mne tak šaškuje v Multiple - od jej kúpy v októbri min.roku bol zrejme zaseknutý otvorený, lebo nešla na 80 ani v lete.
Po nejakom pokuse...je otvorený no neviem nakoľko, začne to kúriť po pár minútach/kilometroch (vonku 5-10 stupňov), ale vyšplhá na 70 a vandruje 68-71. Až po dlhšej dobe príde na 80 a pri pomalej jazde do kopca/voľnobehu dokáže vyliezť aj nad 100.
Zrejme ani Tvojmu neuškodí výmena - aj vzhľadom k veku. V zime by to asi uchladilo kúrenie no čo ak sa zasekne v lete?
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
bravo2007
Začátečník
Příspěvky: 40
Registrován: 23 led 2012, 11:56

Re: kolisanie teploty motora

Příspěvek od bravo2007 »

tak veru asi to bude ten termostat (46790294) dam to radsej vymenit...a nejaku odporucanu znacku hmm?? WAHLER/BEHR/MAHLE ORIGINAL/FACET/CALORSTAT by Vernet/
dik
fiat bravo 1.9 multijet 88 kw emotion 10/2007
Šikmý_Ok
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 06 říj 2018, 11:21

Re: kolisanie teploty motora

Příspěvek od Šikmý_Ok »

bravo2007 píše:tak veru asi to bude ten termostat (46790294) dam to radsej vymenit...a nejaku odporucanu znacku hmm?? WAHLER/BEHR/MAHLE ORIGINAL/FACET/CALORSTAT by Vernet/
dik
teplota 85-90°C je normálny rozsah teploty vody, nie je nutné robiť paniku , robiť paniku treba ak ti presahuje dlhodobo 110°C prípadne nedosahuje ani 80°C
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: kolisanie teploty motora

Příspěvek od Vitaml »

Je to úplně normální jev, u termostatu se nahromadí teplá voda, ten se otevře a z chladiče vnikne do motoru chladná voda a až konečně dojde k termostatu, ten se zase zavírá, proto to může takhle oscilovat.
Pokud je to v tomto teplotním rozmezí, je to v pořádku.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: kolisanie teploty motora

Příspěvek od martin72 »

Možná vám bude připadat můj dotaz jako debilní, ale jak poznáš že ti to osciluje mezi 85-90°C. Jelikož danou oscilaci jsi schopen sledovat jenom na diagnostice. Palubní budík se nehýbe . Dalo by se napsat, že když je ručička v jedné polovině, tak to odpovídá cca rozmezí 80-90°C. Co se týká vytápění, tak tam je snad výměník zapojen bez regulace toku vody, jenom se klapkami mixuje procházející vzduch do kabiny. Má zkušenost s Fiaty posledních dvou dekád (benzínovými) je taková, že když je termostat v pořádku, tak se ručička nehne ani když stojíš/poskakuješ v koloně, máš zapnutou klimu, nebo jedeš na neutrál, popřípadě se zařazenou rychlostí dolů z Votičáku a venku je pod nulou. Hýbat se mi začala na máře (cca 2mm nad půlku), když u dvourychlostního ventilátoru uhnil drát na předřadném odporu první rychlosti, ale to už teplota šla nad 90°C, po sepnutí druhé rychlosti dochlazeno na půlku. A dále na puntu i máře, když začal odcházet termostat, tak pokud motor nebyl zatížen, tak ručička klesla o jedno pole před půlku. A to bylo poznat i na teplotě vzduchu z topení.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

kolisanie teploty motora

Příspěvek od mr.brain »

Bravo by mělo mít digitální budík, takže při určitém odporu co dává teplotní číslo ukazuje nějakou hodnotu... Má to tak drtivá většina dnešní produkce, protože lidi chytali nerva, když v zimě otevřel termostat a teplota šla dolů... Bez diagnostiky těžko zjistíš, jaká je reálná teplota chladicí kapaliny, přesně jak pak Martin.

Odesláno z mého VTR-L29 pomocí Tapatalk
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: kolisanie teploty motora

Příspěvek od tatko Tom »

OBDII modul, v androidmobile Torque PRO
Aspoň na mojej Mulici to funguje výborne. A nie len na teplotu.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: kolisanie teploty motora

Příspěvek od bajo777 »

:-), tie budiky s teplotou maju tlmenie, tzn ze od nejakych 70C ukazuju plnu teplotu a mozno nad 120C sa ani nepohnu, vsetko medzi je 90C :-), ked sa uz rucicka hybe, je to neklamny znak ze mas termostat na vymenu, otvaracia teplota noveho je 88C, takze dostat sa akokolvek pod 70C z plnej teploty neni realne. Ja som to riesil pred pol rokom, dal som ten calorstat by vernet, neni s tym ziaden problem, praveze je celokov, tie originalne maju plastovy stucen, ktory lubi odpadnut, to nebrat
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“