cafte, chystam sa na vymenu spojkovej sady na stilo multivagon 1.9 jtd 85 kw,2003 (dvojhmotny zotrvacnik,lamelu,pritlačak,hydraulicke lozisko)
chcem sa opytat robil to uz niekto na stile JTD?
uvazoval som poodpajat vsetko ako kabelaz, konektory,poloos- staci jedna ci oboje?,bateriu s drziakom,musia sa povolovat vsetky silentbloky ci staci silent prevodovky a jeden zaberovy silent na strane sofera? pojde potom spustit prevodovka nizsie?
co treba premazat a na co si dat pozor?
diki
vymena spojky a zotrvacnika
Moderátor: peta.smolik
-
- Začátečník
- Příspěvky: 18
- Registrován: 04 úno 2015, 10:37
vymena spojky a zotrvacnika
- Přílohy
-
- thumb.jpeg (11.74 KiB) Zobrazeno 6611 x
- Reklama
Re: vymena spojky a zotrvacnika
Ahoj , tak jak si dopadl? Probehla vymena hladce? Chystam se na to same tak vyzvidam. Jakou sadu jsi koupil valeo luk?
Dik za info
Kubajz
Dik za info
Kubajz
EX: Brava 1.9JTD 77kW, Punto 1.2 16V 86k, Punto II 1.2 16V 80k, Stilo 3dv 1.6, Croma 1.9 JTD 110kW 2009
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
Re: vymena spojky a zotrvacnika
Ciao, tak jsem ted vymenil spojku na mem Stilu 1.9jtd 88kw. Pomahal mi tchan a probehloo to pod sirakem na betonu. Byla to celkem drina 4dny pod autem ale po druhe by to bylo mozna o den rychlejsi kdyz uz bych vedel co rozdelat. Pacient prezil nova spojka chodi krasne. Mam najeto 215tis a kdyz jsme vyndali prevodovku tak spojkove lozisko vypadlo ven po soucastkach. Jinak lamela i pruzina by jeste neco najeli. Menil jsem i dvouhmotu protoze motor pri ot 2500-3000 lehce vibroval ale to uz cca od 150tis km takze ta dvouhmota uz pri tomto najezdu byla nacata. Ted jde motor jako samet ve vsech otackach.
Pri vymene musela ven baterka a jeji drzak, trubky sani a filtrbox, kryt pod motorem vcetne bocnich plastu a levy podbeh, potom uvolnit veskere kabely z pasticek aby je bylo mozne dle potreby pristupu premistovat, dale levy tlumic a poloosa i s ramenem (pomocny ram jsme nevyndavali) , dale prava poloosa uvolnena z tlumice a pomocneho loziska sla vytahnout z prevodovky a podeprena zustala i s ramenem na aute, spodni drzaky tahu motoru a levy silentblok na prevodovce pryc, trochu spustit motor a vyndat starter (to byl celkem vopruz), a jeste jeden malej plisek mezi motorem a prevodvkou a srouby kolem prevodovky a hura s ni ven, tahali jsme ji na velkym pojizdnym heveru a hlavne pri zpetne montazi to byla celkem drina ji tam udrzet a naklanet, nove spojkove lozisko jsem odvzdusnil podle na youtubu nalezeneho navodu ikdyz ve spanelstine a na Ducato ale slov nebylo treba, kabely od ridici jsem radsi nerozpojoval ikdyz by to bylo prakticke aby neprekazela ale rikal jsem si jezdim bez hlasek neblbne to tak to radsi nebudu rozpojovat. Spojkovou sadu jsem pouzil Valeo VA 837001 a je potreba si sehnat nebo udelat stredici trn.
Kdyztak par fotek mam ale fotodokumentaci jsem nedelal,
Pri vymene musela ven baterka a jeji drzak, trubky sani a filtrbox, kryt pod motorem vcetne bocnich plastu a levy podbeh, potom uvolnit veskere kabely z pasticek aby je bylo mozne dle potreby pristupu premistovat, dale levy tlumic a poloosa i s ramenem (pomocny ram jsme nevyndavali) , dale prava poloosa uvolnena z tlumice a pomocneho loziska sla vytahnout z prevodovky a podeprena zustala i s ramenem na aute, spodni drzaky tahu motoru a levy silentblok na prevodovce pryc, trochu spustit motor a vyndat starter (to byl celkem vopruz), a jeste jeden malej plisek mezi motorem a prevodvkou a srouby kolem prevodovky a hura s ni ven, tahali jsme ji na velkym pojizdnym heveru a hlavne pri zpetne montazi to byla celkem drina ji tam udrzet a naklanet, nove spojkove lozisko jsem odvzdusnil podle na youtubu nalezeneho navodu ikdyz ve spanelstine a na Ducato ale slov nebylo treba, kabely od ridici jsem radsi nerozpojoval ikdyz by to bylo prakticke aby neprekazela ale rikal jsem si jezdim bez hlasek neblbne to tak to radsi nebudu rozpojovat. Spojkovou sadu jsem pouzil Valeo VA 837001 a je potreba si sehnat nebo udelat stredici trn.
Kdyztak par fotek mam ale fotodokumentaci jsem nedelal,
EX: Brava 1.9JTD 77kW, Punto 1.2 16V 86k, Punto II 1.2 16V 80k, Stilo 3dv 1.6, Croma 1.9 JTD 110kW 2009
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
Re: vymena spojky a zotrvacnika
Mne tie vibrácie robilo v okolí 2000 otáčok (Multipla), čiastočne sa znížili po výmene deravého pružného členu vo výfukovom potrubí no celkom zmizli až po výmene spojky a dvojhmoty ako píšeš
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: vymena spojky a zotrvacnika
A pozoroval jsi na vymontovane dvouhmote nejakou vuli? Ja tedy nic vyrazneho, skoro bych to od noveho setrvacniku nepoznal. Jenom pri krouceni bylo mozne se dostat nadoraz a to mi u noveho neslo, tedy rukou bez nejake paky nebo tyce.
EX: Brava 1.9JTD 77kW, Punto 1.2 16V 86k, Punto II 1.2 16V 80k, Stilo 3dv 1.6, Croma 1.9 JTD 110kW 2009
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)