HELP - Klepnání motoru po výměně svíček
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 pro 2006, 13:58
- Kontaktovat uživatele:
HELP - Klepnání motoru po výměně svíček
Ahoj všem příznivcům fiatu, nedávno jsem koupil Punto II: motor 1,2 8V a mám tento problém, po výměně svíček z originálních od fiatu za Brisk Platinum mi motor po asi 2 tis km začal motor na neutrál lehce kolísat otáčky, někdy víc, někdy mín, někdy vůbec, kolísání je v rozmezí max 100 otáček minimum tak okolo 50 otáček, ale motor dost klepe s celým autem něco jako TDI dost se klepe volant ( podotýkám zastavené auto a neutrál) jinak otáčky mi to drží normální okolo 900. Při jízdě není nic poznat, protože se vibrace možná schovají za kulisu silnice atd. Občas si i motor na neutrál i jakoby škytne - jakoby škubne ale jen občas. Někdo říká že jsou špatné zapalovací kabely, někdo zase, že někdy motoru nesvědčí jiné svíčky než original, nemá někdo podobný problém? někde jsem se i dočetl, že prý to je normální lehce neklidný chod, jak to tedy je? díky moc za radu. Jinak fiatu zdar.
PS: se svíčkami jsem měnil i senzor otáček, který odešel za nový, může to mít také vliv?
PS: se svíčkami jsem měnil i senzor otáček, který odešel za nový, může to mít také vliv?
- Reklama
... taky jsem jednou zkousel dat do punta Brisky ... vydrzely tam jeden den...
... zvuk jak z dyzla a ani po zahrati se to nezlepsilo...
... dal jsem tam NGK a motor si prede tak jak ma ...
... k tem otackam - me to po zahrati na volnobeh toci 750ot/min ...
... zvuk jak z dyzla a ani po zahrati se to nezlepsilo...
... dal jsem tam NGK a motor si prede tak jak ma ...
... k tem otackam - me to po zahrati na volnobeh toci 750ot/min ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
-
- Začátečník
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 pro 2006, 13:58
- Kontaktovat uživatele:
-
- Začátečník
- Příspěvky: 35
- Registrován: 16 srp 2006, 16:29
- Bydliště: Písek
- Kontaktovat uživatele:
Svicky
Hoj Lacine hele a sklepavas je i u vice ramennych svicek? tam mam takovej povit ze se to nedela ne!!!lacin píše:Zmer mezery mezi elektrodama. Nemely by od sebe byt vic jak 0,8 mm. A novy svicky maji kolikrat bez problemu pres 1 mm... Zezacatku to fungovat muze, ale po lehkym opaleni uz to muze delat neporadek. Ja vzdycky elektrodu sklepavam.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 pro 2006, 13:58
- Kontaktovat uživatele:
svíčky
byl jsem s tím v servisu, všechny svíčky vyndali, znova je podle plíšku sklepli . je to o něco lepsí, ale pořád to dělá. Ale je to orpavdu o něco málo lepší. Mám takový dotaz, když tam nechám ty svíčky BRISK a bude to pořád klepat, může to nějak poškodit motor? nechce se mi měnit opět svíčky a kupvoat nové, pokud to bude jen lehce klepat na neutrál a neškodí to, tak to budu řešit až budu měnit svíčky.
Re: Svicky
I tam to sklepavam. Ikdyz ja je nepouzivam, neosvedcily se. U nasich setrvacniku sou nejlepsi klasiky.Trino píše:Hoj Lacine hele a sklepavas je i u vice ramennych svicek? tam mam takovej povit ze se to nedela ne!!!lacin píše:Zmer mezery mezi elektrodama. Nemely by od sebe byt vic jak 0,8 mm. A novy svicky maji kolikrat bez problemu pres 1 mm... Zezacatku to fungovat muze, ale po lehkym opaleni uz to muze delat neporadek. Ja vzdycky elektrodu sklepavam.
Hustokrutost
Hele, ono taky de o to, jestli je to vubec svickama. Hele, kdyz jedes treba na dvojku, mas 1000 otacek a prudce slapnes na plyn. Co se stane? Zacne to skytat a nejede to, nebo to bez skubani zacne zrychlovat? Jestli skube, tak bych hledal zavadu na zapalovani - svicky, kably, civky. Pokud ne, tak to zapalovanim neni. Kolisani volnobehu muze zpusobovat odvod benzinovych par z nadrze. Dochazi ke kolisani. Ale kazdopadne to neudela, ze by to nejak trepalo s motorem. Zkus dat stary svice. Pokud to bude stejny, hledej jinde, pripadne jeste univerzalni rada: odpoj baterii na pul hodinky. Vymazes zavady, ktery se mohly nejakym zpusobem nacist.
Hustokrutost
Re: svíčky
Jak píše Lacin. Dej tam zpátky staré svíce a uvidíš hned. Klepat motor bych nenechal. Při klepání je motor enormě opotřebováván, navíc jestli ti svíce občas nezapálí, tak dáváš zahulit katalyzátoru. Každopádně za origo svíčky dáš max. 500Kč, tak nevím co řešit. Škoda, kterou si můžeš takto lehkovážně přivodit, se pohybuje někde uplně jinde. Jinak volnoběh by měl být tušim 750ot/min pro 8mi ventil Mk2a. Já mám 16-ti ventil Mk2a, a ten má dokonce jen 700 ot/min. To však platí při stojícím vozidle. Při pohybujícím se se otáčky zvýší na cca těch 900.mufik.martin píše:byl jsem s tím v servisu, všechny svíčky vyndali, znova je podle plíšku sklepli . je to o něco lepsí, ale pořád to dělá. Ale je to orpavdu o něco málo lepší. Mám takový dotaz, když tam nechám ty svíčky BRISK a bude to pořád klepat, může to nějak poškodit motor? nechce se mi měnit opět svíčky a kupvoat nové, pokud to bude jen lehce klepat na neutrál a neškodí to, tak to budu řešit až budu měnit svíčky.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
-
- Začátečník
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 pro 2006, 13:58
- Kontaktovat uživatele:
svíčky
Ok, díky moc, zkusím tam dát ty starý svíčky, ještě je mám. Jinak ty otáčky, jsem se spletl, mám něco mezi 700 - 800, ale lehce stále kolísají na neutrál dělá vám to taky? Jinak chtíli na neutrál klepe volant dost, a pak zase skoro vůbec. Uvudím, dám staré svíčky a uvidím. Jinak díky moc za odpovědi všem.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 pro 2006, 13:58
- Kontaktovat uživatele:
Znak fiat
Ještě jeden dotaz, nemáte někdo navíc přední znak fiata? někdo mi ho před barákem šroubovákem vyndal, kromě toho, že znak je pryč, tak pod znakem je to celé porýpané od šroubováku. Asi někho provokuje ta oranžová metalíza kdyby to byl mercedes a urkadli mi hvězdu tak to chápu, ale znak fiata?
-
- Začátečník
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 pro 2006, 13:58
- Kontaktovat uživatele:
Klesani otacek
Jeste by me zajimalo, kdyz mam neutral a seslapnu prudce plyn tak otacky z 700 klesnou dolu, auto se zatrese a okamzite otacky vystreli, ale nechapu proc jdou otacky nejdrive dolu, je to normalni nebo to mam jen ja? Mam 1,2 8V. Jinak pokud na plyn slapu pomaleji tak jdou rovnou nahoru otacky
-
- Začátečník
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 pro 2006, 13:58
- Kontaktovat uživatele:
Vymena svicek
Tak sjem vymenil svicky, zasel jsem primo do fiata, a ptal se co to muze byt, vyjmenoval : svicky, vycistit skrtici klapku, nebo ze odchazi ridici jednotka, nebo ze palivova soustava prisav vzduch. Poprosil jsem ho o nejake stae svocky z fiata, delat to to same co s tema briskama, takze svicky to asi nebudou. Ty brisky vydrzeli tak 3 tis km, ted maji najeto skoro 8 tis a problem zustava stejny, ani horsi, ani lepsi. Motor pri zastaveni na cervenou netrese s volantem, ale po stani na cervenou tak 10 vterin zacne trast s volantem a rucicka otackomeru se hbe v rozemzi 1mm je to normalni nebo by se rucicka nemal ani hnout. kdyz je mtoor studeny a toci vic cca 900 otacek, tak to lehonce poskubava taky. Je to takovy pocit, jako dkyz mate u stare skodovky nize otacky a tk se motor lehce trese a vribruje s volantem. A chvilema na stani na cervenou vetsinou tak 1x max 2krat motor skubne, udela vam to podobny pcoit, jako kdyz do vas nekdo zezadu lehce tukne autem. Vzdyck jsem se oticil jestli me nekdo netuknul nevite cim to mzue byt? vypalti se koupit uplne nove scivky Fiat vtecne zapalovacich kabelu, kdyz to delaji nove svicky Brisk platinum a i potom pouzite svicky primo fiat?
Re: Vymena svicek
mufik.martin píše:Tak sjem vymenil svicky, zasel jsem primo do fiata, a ptal se co to muze byt, vyjmenoval : svicky, vycistit skrtici klapku, nebo ze odchazi ridici jednotka, nebo ze palivova soustava prisav vzduch. Poprosil jsem ho o nejake stae svocky z fiata, delat to to same co s tema briskama, takze svicky to asi nebudou. Ty brisky vydrzeli tak 3 tis km, ted maji najeto skoro 8 tis a problem zustava stejny, ani horsi, ani lepsi. Motor pri zastaveni na cervenou netrese s volantem, ale po stani na cervenou tak 10 vterin zacne trast s volantem a rucicka otackomeru se hbe v rozemzi 1mm je to normalni nebo by se rucicka nemal ani hnout. kdyz je mtoor studeny a toci vic cca 900 otacek, tak to lehonce poskubava taky. Je to takovy pocit, jako dkyz mate u stare skodovky nize otacky a tk se motor lehce trese a vribruje s volantem. A chvilema na stani na cervenou vetsinou tak 1x max 2krat motor skubne, udela vam to podobny pcoit, jako kdyz do vas nekdo zezadu lehce tukne autem. Vzdyck jsem se oticil jestli me nekdo netuknul nevite cim to mzue byt? vypalti se koupit uplne nove scivky Fiat vtecne zapalovacich kabelu, kdyz to delaji nove svicky Brisk platinum a i potom pouzite svicky primo fiat?
Ahoj!Ja mam Punto r.v.95 a dela mi to uplne stejne a taky porad nemuzu prijit na to co s tim je.Kdyz prudce seslapnu plyn tak je to uplne jak zadusene a skube to.Treba kdyz chci osolit dvijku tak do sedesati se to skube a pak jak kdyby to chytlo druhy dech a do tech osmdesati to uz uplne vystreli.Kdyby jsi na neco prisel tak se ozvi.