Ahoj,
koupil jsem Stilo 1.4 MW po faceliftu. Stará sada letních kol byla sjetá zevnitř, koupil jsem novou sadu (4x 195/65 R15) a zajel na geometrii - byla velká rozbíhavost, seřízeno (přesné hodnoty neznám).
Po čase jsem si všiml, že auto, zejména ve vyšších rychlostech (přes 80, zřetelné na rovných okreskách a dálnici) nejede stabilně rovně a je nutné neustále mírně korigovat směr volantem, lehce doleva, trochu doprava, ale při delší jízdě po dálnici mě to začíná dost rozčilovat.
Náprava je bez vůlí. Myslel jsem si, že jde o lehké poryvy větru, jakoby chvíli fouklo zleva, pak zprava, atd, ale chování je podobné bez ohledu na vítr a okolní terén. Žádné jiné auto tohleto nedělá (takže nejsem blázen )
Někde jsem se dočetl o kalibraci elektrického posilovače řízení, může to být tím? Zkusit zajet na jinou geometrii do autorizáku?
Případně znáte někdo správnou hodnotu sbíhavosti/rozbíhavosti? (četl jsem, že různé servisy mohou mít odlišné hodnoty)
Nestabilní jízda rovně - geometrie, posilovač?
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Nestabilní jízda rovně - geometrie, posilovač?
V prvé řadě, geometrie má být nastavená tak, že je nějaký stupeň sbíhavost (nevím přesně kolik), jinak nastává ten neurčitý stav (nebo se to jakoby rozkmitá) pokud je to přesně rovně.
Doporučuji nechat přeměřit někde jinde.
Druhá možnost je vada snímače řízení, je to několikanásobný potenciometr, který snímá úhel natočení volantu,
sílu do volantu. Nevím kolik to auto má najeto, ale je to méně pravděpodobná závada. Dá se to poznat na diagnostice pozorováním průběhů signálů (neukáže to chybu).
Doporučuji nechat přeměřit někde jinde.
Druhá možnost je vada snímače řízení, je to několikanásobný potenciometr, který snímá úhel natočení volantu,
sílu do volantu. Nevím kolik to auto má najeto, ale je to méně pravděpodobná závada. Dá se to poznat na diagnostice pozorováním průběhů signálů (neukáže to chybu).
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Nestabilní jízda rovně - geometrie, posilovač?
Dík za info, zajel jsem znova na tu geometrii a nameril (paradoxne) nepatrnou sbihavost. Podle knihy ma ale auto mit negativni sbihavost (-1+-1), tj. rozbihavost 0-2. Po opetovnem nastaveni spravne rozbihavosti je volant ve stredove poloze tuzsi a auto drzi primy smer lepe.
Re: Nestabilní jízda rovně - geometrie, posilovač?
Asi máš pravdu, asi jsem to řek obráceně.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno