Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
ahoj vsichni, mam trapeni s puntou, viz nadpis, ktery neustale odmita jet tak, jak ma. auto je obyc 8v, ma najeto necelych 150 tis km, a motor ma nasledujici problemy.
po prvnim nastartovani vzdy chcipne, pozdeji chytne, chvili se dusi a pak se ustali. pri pridani plynu se motor zacne dusit a chvili mu trva, pak se chyti a vetsinou se s nim da jet, obcas ale trucuje a odmita se byt jen rozjet. pri nastartovanem aute na miste se za vyfukem dela mokro, spatne spalovana smes.
vypozoroval sem ovsem vec, ktera je opravdu "wtf!!!". po odpojeni cidla teploty vody auto jede celkem normalne, krome toho, ze hlasi chybu ecu. Rikam si, ze je jasne spatne cidlo, tak ho vymenim. po zapojeni noveho cidla jede auto jeste hur, nez se starym, opakovane se nedokazalo ani rozjet, po odpojeni cidla auto opet jede vcelku dobre, okamzita reakce na plyn, zmizela mokra louzicka za vyfukem, tzn najednou smes spaluje ok.
na aute byl proveden nasledujici servis, podle "typickych" znaku...
vymeneny zapalovaci svicky + kabely za nove
vymenena skrtici klapka + volnobezny ventil, oboje vycisteno.
kompletne vycistene a pretesnene sani
vymenen senzor tlaku vzduchu v potrubi
vymeneno cidlo teploty vody.
novy vzduchovy filtr
natazena nova kostra na sani, primo od baterky
napadne vas neco, co muze byt spatne? me uz nenapada pomalu nic, krome RJ a nebo samotneho kabeloveho svazku...pripadne je tu nekdo z brna nebo okoli s Puntem, kdo by byl ochoten zapujcit RJ na vyzkouseni?
Diky za rady a pomoc
po prvnim nastartovani vzdy chcipne, pozdeji chytne, chvili se dusi a pak se ustali. pri pridani plynu se motor zacne dusit a chvili mu trva, pak se chyti a vetsinou se s nim da jet, obcas ale trucuje a odmita se byt jen rozjet. pri nastartovanem aute na miste se za vyfukem dela mokro, spatne spalovana smes.
vypozoroval sem ovsem vec, ktera je opravdu "wtf!!!". po odpojeni cidla teploty vody auto jede celkem normalne, krome toho, ze hlasi chybu ecu. Rikam si, ze je jasne spatne cidlo, tak ho vymenim. po zapojeni noveho cidla jede auto jeste hur, nez se starym, opakovane se nedokazalo ani rozjet, po odpojeni cidla auto opet jede vcelku dobre, okamzita reakce na plyn, zmizela mokra louzicka za vyfukem, tzn najednou smes spaluje ok.
na aute byl proveden nasledujici servis, podle "typickych" znaku...
vymeneny zapalovaci svicky + kabely za nove
vymenena skrtici klapka + volnobezny ventil, oboje vycisteno.
kompletne vycistene a pretesnene sani
vymenen senzor tlaku vzduchu v potrubi
vymeneno cidlo teploty vody.
novy vzduchovy filtr
natazena nova kostra na sani, primo od baterky
napadne vas neco, co muze byt spatne? me uz nenapada pomalu nic, krome RJ a nebo samotneho kabeloveho svazku...pripadne je tu nekdo z brna nebo okoli s Puntem, kdo by byl ochoten zapujcit RJ na vyzkouseni?
Diky za rady a pomoc
- Reklama
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
Diagnostiku si skúšal?
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
pochopitelne, nikde zadna chyba, vsechny cidla se hlasi.
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
A Live data čo ukázali? Diagnostika nie je iba o chybových hláseniach, ale musíš pozrieť aj ktoré čidlo aké hodnoty ukazuje.
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
Změřit tlak v palivovém systému a kompresi.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
Ahoj, vyskúšaj tam dať to nové čidlo a hneď daj cez pc všetko do pôvodného nastavenie (tovarenské nastavenie) ak si jazdil na zlom čidle RJ sa tomu prispôsobila a už sa sama nevie dostať na správnu mieru... ja by som vyskúšal aj toto...Dúfam že pomože...
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
diky za napad, zkusim to. tlak v palivove soustave moc nemam, jak zmerit. navic jakmile se motor uz rozjel, tak problem nemel, jen prechod volnobeh / zatez zlobil...
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
To je právě ono, problém je při přechodech, kdy je třeba na okamžik prudce zvýšit dodávku paliva a pokud je nízký tlak v systému, tak vstřiky nemůžou dodat potřebné množství a motor škube, až má tendenci chcípnout. Od středních otáček se problém neprojevuje, protože dodávka se nemění tak výrazně. Projevuje se to také u studeného motoru, kdy třeba i několikrát po sobě nastartuje a chcípne.NoX píše:diky za napad, zkusim to. tlak v palivove soustave moc nemam, jak zmerit. navic jakmile se motor uz rozjel, tak problem nemel, jen prechod volnobeh / zatez zlobil...
Pokud odpojíš některé čidlo, tak se to může zlepšit, protože motor nastaví automaticky bohatší směs pro všechny režimy.
Ale samozřejmě může to být klidně i něčím jiným, od nízké komprese, přes vadné svíčky, až po vadu na elektroinstalaci. Každopádně před výměnou čehokoli bych napřed provedl ty měření, které nic nestojí, nebo pokud si je necháš dělat, tak nestojí moc.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
s kompresi bych cekal problem pri pravidelnosti chodu...ale jakmile se auto ohreje a jede, nema problem... svicky jsou nove... pochopitelne kompletni zavada na elektroinstalaci je nejvtipnejsi chyba, co mohla nastat...
-
- Začátečník
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16 dub 2014, 12:06
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
Zdravím mohli byste prosím Vás popísať ako ste to vyriešili? Ja mám taky istý problem.
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
Zdravím, naprosto totožný problém, máte nějaké řešení? Jediná chyba která se mi hlásila před rokem na diag byl špatný ohřívač lambda sondy tak jsem jí vyměnil ale je to pořád stejný, klapka i volnoběžný ventil je kompletně vyčištěný a svíčky jsem taky nedávno měnil. Když odpojím tu lambdu tak se to dusí ještě víc.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 18
- Registrován: 16 dub 2014, 12:06
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
ja by som to tIpol na bordel v nadrži alebo nieco s cerpadlom........mne to robi len za studena i ked nie vzdy (ale to je ozaj len môj tip )
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
Napadla mě taková blbost. Vytáhní lištu i se vstřikama, udělal bych výřez v plastovém kanystru od vody do ostříkovačů, strč lištu do kanystru a někdo ať ti chvíli startuje. Zkontroluj tak alespoň okem kolik práší vstřiky, jestli není patrná změna množství a zároveň uslyšíte chod čerpadla. Vytažení lišty ze sání není nic složitého.
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
tak panove problem byl v podstate trapny, a zaroven dost spatne odhalitelny...
punto ma dementne resene cerpadlo, protoze je poskladano ze spousty dilu, ktere jsou ruzne spojene mezi sebou. no a na spoji mezi cerpadlem samotnym a filtrem je takova gumova picovina, ktera ma ten spoj utesnit. byla praskla po obvodu, asi, a netesnila. zjistil sem to az po kompletnim rozdelani celeho cerpadla. na opravu poslouzil O krouzek na vstriky, ktery sem tam namackl a tim zaroven dotesnil vuli...no a auto uz jede jak ma... ted se pujdu podivat, jestli se da nejak koupit to origo tesneni,ale pochybuju.... doufam, ze auto bude jezdit aspon chvili bez problemu, protoze tohle me dost rozsekalo...
pokud se nekomu z vas projevuje podobny problem, zkuste vyndat cerpadlo a provest kontrolu... prace je to na pul hodky ho vyndat a zkontrolovat, oprava je otazka nasazeni jednoho tesneni...
punto ma dementne resene cerpadlo, protoze je poskladano ze spousty dilu, ktere jsou ruzne spojene mezi sebou. no a na spoji mezi cerpadlem samotnym a filtrem je takova gumova picovina, ktera ma ten spoj utesnit. byla praskla po obvodu, asi, a netesnila. zjistil sem to az po kompletnim rozdelani celeho cerpadla. na opravu poslouzil O krouzek na vstriky, ktery sem tam namackl a tim zaroven dotesnil vuli...no a auto uz jede jak ma... ted se pujdu podivat, jestli se da nejak koupit to origo tesneni,ale pochybuju.... doufam, ze auto bude jezdit aspon chvili bez problemu, protoze tohle me dost rozsekalo...
pokud se nekomu z vas projevuje podobny problem, zkuste vyndat cerpadlo a provest kontrolu... prace je to na pul hodky ho vyndat a zkontrolovat, oprava je otazka nasazeni jednoho tesneni...
Re: Punto 1.2 mk2 8v 44kw problem s motorem
Takže díky za super tip, před chvílí jsem čerpadlo složil a vrátil do auta. To zvláštní gumové těsnění bylo prasklé téměř po celém obvodu a otevíralo se jako konzerva, bohužel jsem nemohl sehnat nic podobného a tak jsem odřízl spodní část originálu a tu čepičku jsem si vyrobil a dal jsem to na čerpadlo a zarazil jsem to do filtru. Jasně není to jeden kus ale auto jede o 100% líp takže teď jenom sehnat něco lepšího na výměnu a udělat to znova. Kdyžtak jsem to těsnění a rozebrané čerpadlo nafotil jestli má někdo zájem můžu zaslat mailem.