Za vlhka na CNG cuká

Vše o motoru na CNG, LPG a jejich převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Kozatec
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 16 kvě 2010, 08:01

Za vlhka na CNG cuká

Příspěvek od Kozatec »

Ahoj,
mám problém s Multi, když je vlhko nebo prší, tak začne cukat. Špatně drží volnoběh a nechce se jí do otáček. Pakliže přepnu na benzín, tak jede normálně. Svíčky a kabely mají najeto asi 10 000, v tom by problém být neměl. Ale divné je, že cuká jen na CNG. Nemáte někdo nápad, co by to mohlo být? Dík za rady!
Reklama
 

Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: Za vlhka na CNG cuká

Příspěvek od Mišan »

Pokud jde o vlhko, tak je třeba se zabývat zapalováním a to vysloveně vysokonapěťovým okruhem. Často bývá plast na zapalovací cívce popraskaný a vlivem vlhka dochází k malým přeskokům. Pokud bude úplná tma, je to někdy na cívce vidět, slabě to v některém místě modře svítí a je to poznat i čichem (vznik ozónu). Benzín je jednoznačně odolnější, tam se to může začít projevovat až později. Doporučuji v době sucha nastartovat a nechat na plyn a nějakým rozprašovačem udělat nad cívkou mlhu. Uvidí se :shock:
Multipla Bipower 1,6 /2000
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: Za vlhka na CNG cuká

Příspěvek od Mišan »

Měl jsem za to, že fórum je tu proto, aby sdružovalo lidi stejného zájmu a zaměření. Co nás trochu spojuje je jasné, co ale moc nechápu je to, proč se někdo, po tom co dostane řekněme radu nebo doporučení, odmlčí a tváří se, že se ho to netýká. Možná jsou tady další, kteří mají podobný problém a jen čekají, jak to dopadne. Zdá se mi, že je to tak trochu problém tohoto národa - všichni něco chtějí, ale nikdo nic nedá. Omlouvám se, že se nedržím tématu, ale to se vážně nedá. Tak trochu i počítám s tím, že mi to bude smazáno :)
Multipla Bipower 1,6 /2000
Kozatec
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 16 kvě 2010, 08:01

Re: Za vlhka na CNG cuká

Příspěvek od Kozatec »

Moc se omlouvám, zkoušel jsem to s tou vodní mlhou na cívce a na všech spojích ke svíčkám a nic. Je pravda, že se cukání projevilo jen dvakrát za půl roku. Ale když se mi to posledně stalo, tak se s autem skoro nedalo jet. Takový stav trval celý den. Od té doby nic. Auto jede úplně normálně, drží volnoběh na plyn i na benzin. Startuje adekvátně dvěma stům tísícům kilometrů. Spojoval jsem to s vlhkostí, protože se závada projevila v obou případech v nebo po dešti. Takže teď jezdím normálně a nic neřeším dokud se závada zase neprojeví.
Mišan
Fiaťák
Příspěvky: 170
Registrován: 22 úno 2007, 08:38
Bydliště: Pardubice

Re: Za vlhka na CNG cuká

Příspěvek od Mišan »

Pak je otázka, jestli ta vlhkost není opravdu náhoda, protože ve dvou případech se to prostě nedá vyloučit. Problém může být v podstatě kdekoliv. Když vyloučíme zapalování jako svíčky a kabely o kterých předpokládám, že jsou v pořádku (kdyby nebyly, asi by se to projevovalo pořád nebo alespoň často), máme tu oblíbené konektory. Určitě by stálo za to rozpojit a přípravkem prostříknout konektor od snímače otáček dole pod autem. Pak mám ještě zkušenost s konektorem od lambdy. Na benzín nebyl problém, na plyn se s tím někdy nedalo jet. No a pak lambda sama. Pokud to má 200 000 km a lambda se neměnila, má to už stejně asi za sebou. Může to začít dělat jen očas, pak to začne být pravidelné, ale mezi tím klidně rok uplyne. Pokud rozpojíš konektor od lambdy, vyzkoušej, jestli se to náhodou neprojevuje stejně, jako ten tvůj případ cukání. Jednu takovou závadu už jsem měl. Vyměnila se lambda a je to bez problémů.
Multipla Bipower 1,6 /2000
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - ostatní“