Zdravím všechny,
omluvám se jestli to tu již bylo, ale mám takový problém, moje Stilo 1.2 rok 2003 mám asi 2 roky, praskl mi hlavní přívod do chladiče a vytekla všechna voda, rozhodl jsem se vyměnit těsnění pod hlavou a zrovna se podívat jestli se motoru něco nestalo. Bohužel když jsem chtěl dát zpět rozvodový řemen, narazil jsem na problém. Kolo od vačkové hřídele má sjetý bok, tedy i rysku. Podařilo se mi dopočítat dle obrázku jiného motoru, že by měla být na místě zelené značky viz. obr. bohužel ale nikde nemůžu najít vůči které rysce má být nastavena, myslím že by měla být nastavena vůči zelené, ale raději se ptám. Poradí mi někdo? Díky všem.
Rozvodové kolo vačkové hřídele
Moderátor: peta.smolik
Rozvodové kolo vačkové hřídele
- Přílohy
-
- Rozvodové kolo vačkové hřídele -a.jpg (185.89 KiB) Zobrazeno 2651 x
- Reklama
Re: Rozvodové kolo vačkové hřídele
jelikož se mi nepodařilo nikde sehnat žádné informace, bohužel všechno jen na větší obsahy:( , zkusím tedy systém pokus omyl . Zatím se mi podařilo rozkreslit otvírání/zavírání ventilů, snad se mi tedy podaří dopočítat polohu vůči pístu. Předpokládám že ventil pro výfuk by se měl dovírat, nebo být zcela zavřený u horní úvrati a pro sání by se měl otvírat(cca o zub-dva) až za horní úvratí pístu? Mám staré těsnění tak to odzkouším. Pro info, červená je ventil pro výfuk, zelená pro sání, v oranžové by měl být píst v horní úvrati(nebo zub-dva za). Dokáže mi někdo říct jestli je teorie správná?
- Přílohy
-
- Fiat - F-polohyr.jpg (220.04 KiB) Zobrazeno 2571 x
Re: Rozvodové kolo vačkové hřídele
Když mi skočil řemen o zub a mechoš mi to dělal neměl přípravky pak mi říkal ,že jsem měl kliku,že si to půjčil z servisu Opel ,ale nevím jestli je to stejný i na obsah 1,2.Zkus jestli nenajdeš nějakou radu na http://www.stilo.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Re: Rozvodové kolo vačkové hřídele
už mě taky napadlo, že zajedu na vrakáč a za půl litra slivky si to zjistím bohužel tento tip se moc nevyskytuje, už sem na vrakáči bezúspěšně sháněl vnitřní kliky do servisu se mně to dávat nechce, nejradši si dělám všecko sám, už mně něco prošlo pod rukama, a např auto po servisu - vodní pumpa na 2 šrubech, dva šruby strhlé a dolepeno "tekutým kovem" Asi mi nic jiného nezbude, bo jak to tak vypadá, tak tento tip se dle rysek nenastavuje a je zapotřebí speciálních měrek a nářadí stejně jako u tvého případu.... ale já se nedám já to prostě někde seženu!!!!
Re: Rozvodové kolo vačkové hřídele
Čau, pokud je to motor 1.2 16V FIRE, tak stejný jsem měl v Bravě. Nastavení rozvodů je jednoduché jak facka. Na krytu ventilů je zboku otvor, krytý šroubem na IMBUS. po jeho odšroubování se má nasadit přípravek, kter zapadne do drážky ve vačkovém hřídeli. Pokud přípravek nemáš, stačí tu drážku nastavit přesně proti díře. V tomto okamžiku musí být válce tzv "ve střihu", to znamená všechny stejně vysoko. Bohužel si už nepamatuje zda poté jdou krajní nahoru, nebo dolů, na 90% myslím nahoru.
TO se nastavuje vymontováním svíček a já sám to dělal na stejně seříznuté špejle.
Tady je to i s obrázky, jen anglicky:
http://www.fiatforum.com/punto-mk2-2b-g ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na čárečky na řemenici už nespoléhám.
TO se nastavuje vymontováním svíček a já sám to dělal na stejně seříznuté špejle.
Tady je to i s obrázky, jen anglicky:
http://www.fiatforum.com/punto-mk2-2b-g ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na čárečky na řemenici už nespoléhám.