MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Ahojte, mám takovej dotaz, zde jsem se dočetl, jak u punta mk 1.2 (u mě tedy konkrétně 16V) pořád někdo mění těsnění pod hlavou a stále se na to někdo ptá a řeší a proto mě dostala nedávná konzultace s vedoucím servisu originál Fiat. Jak jsem tam byl naposled s brzdama, tak jsem se ho ptal, že jsem slyšel, že kolem 150 většinou odchází a zda je lepší ho preventivně vyměnit. Důrazně mi na to odpověděl, že za 12 let, co dělá ve fiatu, tak za celou dobu měnil u tohoto typu motoru 2x těsnění pod hlavou, prostě, že vůbec neodchází a dále mi řekl, že mají přímo v servisním pokynu zakázano hlavu jakýmkoliv způsobem brousit nebo s ní něco dělat.
Proto bych se chtěl zeptat, jak to vidíte vy? Nejde mi to nějak do hlavy - tady pořád někdo mění tesnění a ve fiatu mi řekne, že vůbec. Jednalo se o originál servis fiat a byl to přijímací technik, co asi i dřív opravoval.
Díky za odpovědi!
Proto bych se chtěl zeptat, jak to vidíte vy? Nejde mi to nějak do hlavy - tady pořád někdo mění tesnění a ve fiatu mi řekne, že vůbec. Jednalo se o originál servis fiat a byl to přijímací technik, co asi i dřív opravoval.
Díky za odpovědi!
- Reklama
Re: MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Tezko si nekdo necha menit ve original servisu fiat tesneni pdo hlavou na 15 let starem aute za 20 tisic. Co se tyka te tve otazky tak znam asi 6 lidi co maji punta a menili jsme vsichni vcetne me.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
- skybar
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 273
- Registrován: 30 črc 2009, 19:51
- Bydliště: Slovensko,Pohorelská Maša
Re: MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Ja som pri 130tis.km motor uvaril a tesnenie podfuklo= výmena,ale preventívne by som ho nemenil a vo fiatservise už vôbec nie!
PUNTO MK1 55,r.v.96,40KW,ELX, 5dver.
Re: MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Ja mam mk2 1,2 16V a pri najazdenych cez 150 000 km mi prerazilo tesnienie pod hlavou fukalo medzi valce .. este stastie ze som nebol daleko od servisu .. ale menil by oms om urcite za tie problemi potom to nestoji !!
Fiat Punto II HLX 16V80HP
Re: MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Já už na něm budu mít potřetí vyměněný těsnění víka ventilů. Mám to jak olejničku, celej motor jak poblitej. Naštěstí to vychází kolem stovky.
Fiat Punto 60sx '96
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Blates preco chces menit tesnenie pod hlavou ak to nieje potrebne.Kym ti to funguje tak ako ma tak ja bi som dotoho nesprtal.Kolega menil preventyvne a teraz ma stale nejake problemi s tesnenim. Tesnenie ti moze odyst uz aj pri 90 000km. To zalezi za akych okolnosti ti odyde.Uz nejeden motor my presiel cez ruky.Poznam aj takych co maju vyse 200 000km a tesnenie maju stale origo.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Re: MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Diky za nazory, zatim se nechystam ho menit, jen me zajimalo, co si o tom myslite. Dalsi vec je to ze by se nemela hlava rovnat a taky se to asi bezne dela...
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
Hlava sa zvykne rovnat tiez ale ak je to nevyhnutne.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Re: MK2 1.2 - těsnění pod hlavou - měnit/neměnit?
No ja uz taky menil cca po 130 a tez mezi valce ale aj do vody takze fakt jeba ale urcite bych ti doporucil jen si skontroluj dotazeni srouby vika ventylu to se muze trcochec uvolnit a pak tece olej jinak bych to nechal bejt dokud se to nevy... pravydelne men olej a nedri do zastudena a bude to fajne jinak ktomu rovnani pokud foukne tesneni tak na 99%se musi rovnat kdyz to neudelas vsadil bych se ze ti do 5000 foukne zase ano vzdy zalezi na stavu hlavy jenze ono staci par desetinek mm a je to v ... a rozhodne doporucuju pritom udelat kompletni vycisteni olejovejch kanalku atd ocistit celej motor z venku aj hlavu a aj spalovaci prostor a neuskodi kontrola krouzku pomoci hodne ridkeho oleje a injekcni strikacky to se da delat behem toho co je hlava na rovnani bejva tam den a pak si dej bacha na rozvody a vacky kdyz mas ten 16v jako ja ume to jeden kokot co to delal udelal blbe a malem to vobsral motor nastesni sem nebyl blbej a nenechal sy vnutit ze to je takhle normalni a dal to jinam tam hned souhlas semnou rozdelaly to a vacky byly pootocene vyci sobe blbe takze dochazelo k prekyti a dlacilo to do sani a to bystese divyly co tam bylo za tlaky v sani a co to delalo s klapkou ete ze uz je muj prcek zdravej
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)