Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Moderátor: peta.smolik
Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Zdravím ! Už kdysi dávno jsem tady uváděl tento problém.Protože se za tu dobu změnilo jen to,že jsem objel další servisy,zkouším štěstí znovu:
Stilo NĚKDY nedrží volnoběžné otáčky,po vyřazení rychlosti jde prostě rafika otáčkoměru dolů jako kámen až do nuly.Následná hláška od komplu je "Nízký tlak oleje",což bude ale asi až důsledek vzniklého stavu.Když si toho zavčas všimnu (jedná se ovšem o zlomek vteřiny) a prošlápnu plyn,vyskočí otáčky zase nahoru a pak se klidně ustálí na běžné hodnotě...Zhusta se to děje v těchto případech:
1.Při zahřívání motoru (teploměr ještě není ve stabilní poloze)
2.Při krátkodobém zhasnutí motoru a opětném startu
Co jsem vypozoroval je,že když pustím klimu,je tento problém "vyřešen",otáčky sice spadnou klidně až k nějakým 250-300 ot. ale zase se samy vrátí a ustálí.
Rady,které jsem zatím získal od odborníků,se dají shrnout asi do této věty:"Nechte to tady,na počítači nic není.Budeme zkusmo měnit jednu motorovou součástku za druhou a třeba se jednou trefíme ! "
Váhu vzduchu,palivový filtr,pročištění všeho možného už mám tedy jaksi dávno za sebou...
Souvislost s počasím (vlhko,sucho,teplo,mráz) neexistuje.
Díky za případnou radu.
Stilo NĚKDY nedrží volnoběžné otáčky,po vyřazení rychlosti jde prostě rafika otáčkoměru dolů jako kámen až do nuly.Následná hláška od komplu je "Nízký tlak oleje",což bude ale asi až důsledek vzniklého stavu.Když si toho zavčas všimnu (jedná se ovšem o zlomek vteřiny) a prošlápnu plyn,vyskočí otáčky zase nahoru a pak se klidně ustálí na běžné hodnotě...Zhusta se to děje v těchto případech:
1.Při zahřívání motoru (teploměr ještě není ve stabilní poloze)
2.Při krátkodobém zhasnutí motoru a opětném startu
Co jsem vypozoroval je,že když pustím klimu,je tento problém "vyřešen",otáčky sice spadnou klidně až k nějakým 250-300 ot. ale zase se samy vrátí a ustálí.
Rady,které jsem zatím získal od odborníků,se dají shrnout asi do této věty:"Nechte to tady,na počítači nic není.Budeme zkusmo měnit jednu motorovou součástku za druhou a třeba se jednou trefíme ! "
Váhu vzduchu,palivový filtr,pročištění všeho možného už mám tedy jaksi dávno za sebou...
Souvislost s počasím (vlhko,sucho,teplo,mráz) neexistuje.
Díky za případnou radu.
- Reklama
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Škrtící klapka byla opravdu pořádně vyčištěna?
Že pomůže zaplá klima je jasný, to se otáčky volnoběhu aut. zvyšují.
Že pomůže zaplá klima je jasný, to se otáčky volnoběhu aut. zvyšují.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Tak protože jste mě nahlodal a já při tom čištění nebyl,vymontoval jsem škrtící klapku sám a znovu vyčistil.
Shora byla vpodstatě čistá,zespodu byl černý film ale nic dramatického.Takže jsem to znovu přečistil,ovšem
výsledek je nula.Ještě zkusím vzduchový filtr a svíčky.Při čistění jsem se držel tohoto návodu http://www.dfens-cz.com/rservice.php?ak ... 2008101202" onclick="window.open(this.href);return false;
Shora byla vpodstatě čistá,zespodu byl černý film ale nic dramatického.Takže jsem to znovu přečistil,ovšem
výsledek je nula.Ještě zkusím vzduchový filtr a svíčky.Při čistění jsem se držel tohoto návodu http://www.dfens-cz.com/rservice.php?ak ... 2008101202" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
No vzduchový filtr a svíčky se vyměnit mohou, ale tím to asi nebude.
Stejně to na mě dělá dojem, že problém bude v klapce, která nereaguje správně, zavře se a motor chcípne.
Je tu možnost, že by to dělal nedostatek tlaku pro vstřik benzínu, ale to taky je téměř vyloučené.
Tak klapka je ovládáná motorkem s převody - jestli tam není něco přidřené a s vyšší teplotou motoru se to uvolní... těžko říct.
Ono toto řízení volnoběhu přes škrtící klapku to jsou pouze desetiny milimetru o které se klapka pootáčí...
Stejně to na mě dělá dojem, že problém bude v klapce, která nereaguje správně, zavře se a motor chcípne.
Je tu možnost, že by to dělal nedostatek tlaku pro vstřik benzínu, ale to taky je téměř vyloučené.
Tak klapka je ovládáná motorkem s převody - jestli tam není něco přidřené a s vyšší teplotou motoru se to uvolní... těžko říct.
Ono toto řízení volnoběhu přes škrtící klapku to jsou pouze desetiny milimetru o které se klapka pootáčí...
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Takže dnes šly nové svíčky,změna žádná.Tak jsem ještě jednou ze zoufalství vymontoval tu klapku,znovu přečistil,kontakty prostříkal Kontoxem,to stejné na baterce.Motor jsem zahřál na volnoběh a ujel asi 10 km.Teď je to o nečem jiném.Když vyhodím kvalt za jízdy,otáčkoměr kolísá někde mezi 1200-2000 ot.Když dojedu do klidu,klesne pomalu na těch svých 850-900 ot.Prý to takto normálně funguje a během nějakých 500 km si to "sedne".Tak uvidím
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Takže se zdá,že problém je vyřešen.Protože jsem nechtěl absolvovat další zimu se zapnutou klimatizací místo topení,začal jsem se v tomto problému sám vrtat - i s pomocí tohoto fóra a cédéčkem e-learn.
Co jsem ještě v létě vysledoval,i když to vypadá neuvěřitelně,chcípalo mně to nejvíc ve dnech absolutních veder,kdy mně stálo auto celý den na slunci a já nastartoval a vyjel... I se studeným motorem a zapnutou klimou do prvního vyřazení téměř na 100% pád otáček a zdech motoru... Škrtící klapka znovu vyčištěna,i když tam už nebylo co čistit.Vsadil jsem na výměnu lambda sond a vypadá to,že to bylo ono ! Pořídil jsem tedy obě dvě naráz tady: http://www.apautodily.cz/0409-lambda-so ... p?id=74099" onclick="window.open(this.href);return false; . Neměl jsem nervy kupovat napřed regulační a pak zkoušet,jestli to pomohlo nebo ne.Předtím jsem si sondy objednal postupně celkem u tří zmrdích netových kšeftů,kde nejenže je neměli skladem ale většinou to ani neměli v úmyslu nějak řešit.Asi je tento byznys tak výnosný,že už jsou těžce rozežraní Mohou být samozřejmě i jiné značky.Délka kablíku přední (regulační) sondy je 260 mm (příp.310 mm),délka kablíku zadní (diagnostické),je 610 mm.Tu tedy vyměnit bez jámy nebo zvedáku celého auta byl docela porod (protáhnout ten kabel) ale nakonec to ve dvou lidech vyšlo.Jinak celé práce tak na 3/4 hodiny.
Co jsem ještě v létě vysledoval,i když to vypadá neuvěřitelně,chcípalo mně to nejvíc ve dnech absolutních veder,kdy mně stálo auto celý den na slunci a já nastartoval a vyjel... I se studeným motorem a zapnutou klimou do prvního vyřazení téměř na 100% pád otáček a zdech motoru... Škrtící klapka znovu vyčištěna,i když tam už nebylo co čistit.Vsadil jsem na výměnu lambda sond a vypadá to,že to bylo ono ! Pořídil jsem tedy obě dvě naráz tady: http://www.apautodily.cz/0409-lambda-so ... p?id=74099" onclick="window.open(this.href);return false; . Neměl jsem nervy kupovat napřed regulační a pak zkoušet,jestli to pomohlo nebo ne.Předtím jsem si sondy objednal postupně celkem u tří zmrdích netových kšeftů,kde nejenže je neměli skladem ale většinou to ani neměli v úmyslu nějak řešit.Asi je tento byznys tak výnosný,že už jsou těžce rozežraní Mohou být samozřejmě i jiné značky.Délka kablíku přední (regulační) sondy je 260 mm (příp.310 mm),délka kablíku zadní (diagnostické),je 610 mm.Tu tedy vyměnit bez jámy nebo zvedáku celého auta byl docela porod (protáhnout ten kabel) ale nakonec to ve dvou lidech vyšlo.Jinak celé práce tak na 3/4 hodiny.
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Takže asi 3 týdny bez problémů (jezdím denně) a teď už jsem zase tam,kde jsem byl ... Dělá si ze mě asi prdel,Stilouš. Už fakt nevím,kdyby výměna sond nebyla to správné,tak by se to snad po jejich výměně kladně neprojevilo ? Nebo vadný katalyzátor a sondy po čase zanesené ? Nebo studeňák na kabeláži ? Fakt nevím.
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Takže dnes ráno infarktové stavy-po zahřátí co vyřazení,to pád otáček až do zdechu.Tak jsem káru napíchl na kabel ELM 327,co mně přinesl Ježíšek (mimochodem rozchodil jsem jen připojení k motoru,jinak nic,žádný reset servisního intervalu apod.) a software FiatEcuscan.Říkal jsem si,že při tom pádu otáček to musí na grafu něco vyhodit a někdo,kdo tomu rozumí,to bude umět přečíst a vyhodnotit.
Okamžitě po připojení kabelu a softwaru OTÁČKY VOLNOBĚHU ZAČALY DRŽET (jezdil jsem s tím připojením asi hodinu). To auto není pro normálního člověka ...
Pro zajímavost,kdyby tomu tady někdo rozuměl,dávám data z jedné jízdy.Motor je od začátku zahřátý,zhruba do 2/3 jízdy město,tak asi 30 vteřin dálnice asi tak 120 km/hod,závěr zase město.
Můžu samozřejmě poslat i mejlem,nevím,co tady z toho bude vidět.
Okamžitě po připojení kabelu a softwaru OTÁČKY VOLNOBĚHU ZAČALY DRŽET (jezdil jsem s tím připojením asi hodinu). To auto není pro normálního člověka ...
Pro zajímavost,kdyby tomu tady někdo rozuměl,dávám data z jedné jízdy.Motor je od začátku zahřátý,zhruba do 2/3 jízdy město,tak asi 30 vteřin dálnice asi tak 120 km/hod,závěr zase město.
Můžu samozřejmě poslat i mejlem,nevím,co tady z toho bude vidět.
- Přílohy
-
- 2.1.2013.JPG (108.12 KiB) Zobrazeno 9076 x
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Tak další pokus.Včera jsem vyměnil škrtící klapku.Jelo to pak dobře ! Asi tak 100 km,pak zase ten samý problém... Asi nezbude,než vyměnit celé auto ... Bude tam nějaký studeňák v elektrice.Vždycky je to nejhorší po odstavení auta a opětovném startu horkého motoru.
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Kolega měl něco podobného na felicii 1,6 .Taky jsme měnili klapku nedržela volnoběh houpala a musel jsi mít furt nohu na plynu a ve finále to bylo vadné čidlo na teplotu za 200,-
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
a nějaké chyby tam nejsou? pokus se mi poslat co máš z diag na mail kouknu se na to nikolafrantisek@seznam.czJurisss píše:Tak další pokus.Včera jsem vyměnil škrtící klapku.Jelo to pak dobře ! Asi tak 100 km,pak zase ten samý problém... Asi nezbude,než vyměnit celé auto ... Bude tam nějaký studeňák v elektrice.Vždycky je to nejhorší po odstavení auta a opětovném startu horkého motoru.
Fiat Stilo 1.6 16V LPG
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Nedávno jsem měnil termostat (blbě zavíral-otevíral) a s tím i čidlo. Tímto to není.idefix píše:Kolega měl něco podobného na felicii 1,6 .Taky jsme měnili klapku nedržela volnoběh houpala a musel jsi mít furt nohu na plynu a ve finále to bylo vadné čidlo na teplotu za 200,-
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Čau kolego nešťastný stiláku. Mám stilo 1.6 a mám obdobný problém, až na to, že mi to chcípne jen občas. Jinak volnoběh mi docela často kolísá mezi 250-900ot. Taky jsem z toho nešťastný a už nevím, co bych s tím vymyslel.
Zatím jsem s tím dělal: otestování vstřikovačů někde na nějaké stolici (O.K.), výměna svíček a filtru, výměna zapalovacích cívek-po výměně cívek mi to přestalo psát engine fault Klapka vyčištěná taky...
Po každé se to vždy zlepšilo, ale jak píšeš ty níže, po čase je to stejné .
V mém případě se to děje především v zimě.
Jo a za jízdy (třeba na dvojku) s plynem ve stejné poloze, autu kolísá výkon, jak bych přišlapával plyn a zase ho vracel zpět.
Máš nějaký pokrok?
STILA nás asi pošlou do blázince..............
Zatím jsem s tím dělal: otestování vstřikovačů někde na nějaké stolici (O.K.), výměna svíček a filtru, výměna zapalovacích cívek-po výměně cívek mi to přestalo psát engine fault Klapka vyčištěná taky...
Po každé se to vždy zlepšilo, ale jak píšeš ty níže, po čase je to stejné .
V mém případě se to děje především v zimě.
Jo a za jízdy (třeba na dvojku) s plynem ve stejné poloze, autu kolísá výkon, jak bych přišlapával plyn a zase ho vracel zpět.
Máš nějaký pokrok?
STILA nás asi pošlou do blázince..............
už to jede :-)
STILO 1.6 MW r.v.2004, od koupě v.r.2011 nemocé....
AUDI 80 1.6 r.v.1990 max.spokojenost - čupr kára
ŠKODA 120 LS r.v.1984, LPG, max spokojenost
TRABANT..... to bylo dělo
STILO 1.6 MW r.v.2004, od koupě v.r.2011 nemocé....
AUDI 80 1.6 r.v.1990 max.spokojenost - čupr kára
ŠKODA 120 LS r.v.1984, LPG, max spokojenost
TRABANT..... to bylo dělo
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
Ahoj,
pan Nikola mně poradil,že mám zkusit odpojit všechny lambda sondy a zkusit,co to udělá.Takže od neděle jezdím bez nich (mám vpředu na katalyzátoru dvě regulační a jednu vzadu diagnostickou).Prý se tak řídící jednotka přepne do základního továrního nastavení ale by měla vzrůst spotřeba,což se zatím nepotvrdilo,stejně tak jsem nepoznal nic na výkonu.A hlavně-volnoběžné otáčky ZATÍM drží jako přibité ! Ale je ještě brzy to hodnotit,už jsem vyškolený ... Na budíku mě logicky svítí žlutá kontrolka "chyba motoru" ale to je jediná změna k horšímu.Uvidím,co bude dál. Jinak s kolísáním výkonu motoru jsem nikdy problémy neměl.Jen ty občasné zdechy při vyřazení,když jsem nestihl včas prošlápnout plyn.
pan Nikola mně poradil,že mám zkusit odpojit všechny lambda sondy a zkusit,co to udělá.Takže od neděle jezdím bez nich (mám vpředu na katalyzátoru dvě regulační a jednu vzadu diagnostickou).Prý se tak řídící jednotka přepne do základního továrního nastavení ale by měla vzrůst spotřeba,což se zatím nepotvrdilo,stejně tak jsem nepoznal nic na výkonu.A hlavně-volnoběžné otáčky ZATÍM drží jako přibité ! Ale je ještě brzy to hodnotit,už jsem vyškolený ... Na budíku mě logicky svítí žlutá kontrolka "chyba motoru" ale to je jediná změna k horšímu.Uvidím,co bude dál. Jinak s kolísáním výkonu motoru jsem nikdy problémy neměl.Jen ty občasné zdechy při vyřazení,když jsem nestihl včas prošlápnout plyn.
Re: Nedrží volnoběh Stilo 1,8 16V SW 98 kW,r.v.2005
tak snad to bude ono držím palce
Fiat Stilo 1.6 16V LPG