Punto - vysoka spotreba

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Nero4
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 16 srp 2010, 21:26

Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od Nero4 »

Zdravim, mam Punto 1.2, rok 1995, 44kW. Najeto skoro 190 tisic.

Mam problem s vysokou spotrebou, podle mereni to vychazi pres 7 litru v lete, ted v zime snad pres 8 litru. Jezdim stridave kratke trasy (mesto cca 4 km) a delsi trasy.

Na puntu nove rozvody, vodni pumpa, tesneni pod hlavou, filtry, olej, pretesneny motor atd.. Proste takova mala generalka motoru.

Mel jsem to napichnute na diagnostice, protoze mi rucicka teploty ukazuje max. do 1/4 kdyz je zahraty motor, kdyz se dostane tesne pod pulku zapina se sahara. Na diagno to ukazalo teplotu v pohode, v 1/4 kolem 88stupnu, plus minus. Pred pulkou v 90 stupnich se zapla sahara.

Na foru jsem cetl o termostatu, muze byt spatny i kdyz mam teplotu podle diagno ok??

Lambda menena minuly rok, na diagno vse ok, zadne chyby.


Nejaky napady, co zkontrolovat, pac spotreba 8l je fakt moc na ten motor! :(
Reklama
 

oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od oldoss »

Termostat a jeho funkcnost sa dal lahko overit. Vymontujes ho, ponor ho na nejakom drote do vody, ktoru budes zohrievat a budes pozerat, ci sa otvare ten termostat tako ma...
K tej spotrebe nooo co by si chcel od takych kratkych trias este k tomu v zime? Bud rad, ze si to nepotiahne aj 10nu... Na kolko ten motor ked je studeny tak dava sakra bohatu zmes do valcov aby sa zohrial. Pokial su to iba motacky po meste ako pises spotreba je v poriadku... Na mojom my to vychadza cirka tak isto... Da sa aj spotreba odmerat a to tak, ze tankni plnu prejdi dakde 100 km alebo proste dlhsiu trasu bez zastavenia, potom znovu dotankuj a budes vediet na com si. Svoje robi zima, zimne pneu a asi najviac to ovplyvnuje medziclanok medzi sedackou a volantom...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od CrazyApe »

Pokud ti diagnostika ukazuje ze mas 90 stupnu a vbudik ukazuje jen 1/4 a kdyz dosahne na 90 tak sepina sahara videl bych problem spis v cidle budiku, nebo v saotnem budiku. Co se tyka spotreby mrkni se na lambdu, kdyz uz tu diagnostiku mas. Jake dava napeti, jaka je smes. Spatna lambda by mohla delat tento roblem. Muze davat spatne hodnoty a proto je pak smes porad "bohata" a ma to spotrebu velkou.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od oldoss »

Pokial by blbla lambda sonda tak spotreba by vychadzala tak na cca 10l/100km ak nie viac a tiez by bola tato chyba zapisane v RJ. I ked zalezi akou diagnostikou to pozeras... Pokial je to nejaky cracknuty program a kabel za 20 korun tak moc ta diagnostika ti v tom nepomoze.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Nero4
Fiaťák
Příspěvky: 69
Registrován: 16 srp 2010, 21:26

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od Nero4 »

Na diagnostice to bylo u kamose co ma autoservis, takze zadna domaci diagno :) Prave ze diagno neukazuje nic, ani chybu lambdy. Jinak co se tyce stylu jizdy, tak to prave nehonim, spis v klidu. Jinak nejsou to jen cesty po meste, i daleke trasy. V lete jsem pod 7 litru proste nesel, na nadrz (47 litru) najedu tak 650 km max.

Ted v zime mi je jasne ze to stoupne, ale mam cas tak s tou spotrebou chci neco udelat. :)

Zkusim vymontovat ten termostat, uvidim. Pac jsem zkousel sahat na hadice po par km, a obe byly teple, coz by prej nemely byt.
miki0011
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 04 úno 2012, 09:24

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od miki0011 »

Mám taky punto 1.2 stejný problém,nakonec jsem rozebral termostat a koukám ikdyž vypadal zavřený,úplně nedoléhal.Před výměnou byla hadice k chladiči teplá hned po nastartování a ručička na budíku se pohla snsd o 3 mm,nový termostat těsní pořádně hadice do chladiče pěkně dlouho studená a spotřeba rapidně klesla.Ona ta řídící jednotka dostávala z čidla že je voda studená a ta pořád dávala sytou směs.
Uživatelský avatar
Jezdec
Znalec
Příspěvky: 609
Registrován: 04 čer 2011, 16:46
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od Jezdec »

To je bolest punt, termostaty. Vyměň a uvydíš, že zase bude chvilku klid :wink:
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
jetta18
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 20 kvě 2010, 09:31

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od jetta18 »

Ahoj, mám podobný problém, i když spotřeba není nějak vysoká. Jedná se sice o Palio, ale motor bude stejný a to 1.2 8V(r.v.2001). Mně to také dělá to, že ručička na budíku vyleze max do 1/4, přes diagnostiku je teplota ok a jak to doleze do půlky, tak se spíná větrák. Už jsem měnil termostat i to čidlo(tady je jen jedno, které zřejmě ovládá jak ventilátor tak dává jednotce signál o teplotě), víc čidel jsem tam nenašel....a taky mi to dělá, že když jedu z kopce, tak teplota klesne dolů a topení fouká studenější vzduch.....nevím, jediné, co mi asi vadí je to kolísání teploty a následné zhoršení teploty topení...
Uživatelský avatar
Redycz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 22 kvě 2012, 20:44
Bydliště: Ostrava

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od Redycz »

Jezdec píše:To je bolest punt, termostaty. Vyměň a uvydíš, že zase bude chvilku klid :wink:
Nevím teda jak jiní ale my máme s mamkou Punto cca 140 000 km + a zatím fuklo jen těsnění pod hlavou jinak šlape parádně na to jak se o něho nestarala. =) jediné s čím se přidávám je slabina rzi :-D
Fiat Punto 55S, 1.1 40kw, r.v.96
Your car is your story! So don´t let someone else write book!
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od peta.smolik »

Spotřeba se vám sníží pokud budete mít funkční předehřev airboxu (hliníková hadice vedoucí od svodů do airboxu) a funkční klapku zavírání) při funkčním se motor mnohem rychleji zahřeje a tím pádem mnohem dřív vypíná sytič... Mám najeto 212tis Punto 1,1 a i teď při delší vzdálenosti spotřeba 5,2 když jen čistě město maximálně 6,4 v zimě, v létě na dálky i 4,5-5, město v létě 5,4 max. Rozdíl je také při jízdě do 80km/hod a kolem 100km/hod tam to samozřejmě vyroste ale můj absolutní rekord na dálku a rychlost do 115 dlouhá trasa dálnice do It. 4,5 a tedy nájezd na nádrž až 1100km
Tady je detail airboxu a jak ta klapka funguje: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... ev#p129533
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
Redycz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 22 kvě 2012, 20:44
Bydliště: Ostrava

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od Redycz »

Ty jo tak konečně vím na co to tam je =). Jsem právě nechápal proč mi to žene teplý vzduch do sání když studený je lepší. Dík
Fiat Punto 55S, 1.1 40kw, r.v.96
Your car is your story! So don´t let someone else write book!
jetta18
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 20 kvě 2010, 09:31

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od jetta18 »

Ahoj, tak se ještě přidám do debaty. Zjistil jsem, že po cca 5minutách běhu na volnoběh se mi začne ohřívat ta vrchní hadice, na které je termostat a hadice od topení jsou vlažné. čidlo teploty motoru je umístěné právě na hadici od topení, jiné čidlo jsem nenašel(má 4piny). Zkoušeli jsme to odvzdušnit, ale nepomáhá. Dále to ještě dělá, že na první stupeň větráku to fouká(při dání topení naplno) celkem teplý, ale jakmile to dám na vyšší stupeň, tak je to takové vlažné...teplota motoru na budíku se těžko dostane aspoň do 1/4 stupnice...takže pravděpodobně bude závada v termostatu...
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto - vysoka spotreba

Příspěvek od peta.smolik »

jo to vypadá na termostat který nedovírá
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“