Ahojte,
som nerozhodný pri výbere motora u punta. Chcem aby ste mi poradili, prečo tento áno a tento nie, na čo si dať pozor. Spotrebu neriešime! Bude jednať o Punto okolo roku 2000 s kilometrami max do 180 tisíc. Neviem si vybrať medzi 1.4 GT(98kw), 1.8HGT(96kw) a 1.9JTD(74kw). Sú to vlastne tie najsilnejšie motory, mám iba jedného známeho čo má Punto 1.9JTD plus čip na 103 kw, auto vraj ide výborne no nemal som možnosť sa na žiadnom z nich zviesť. Tak by som chcel počuť názory tých čo vlastnia Puntá s uvedenými motorizáciami. Ďakujem.
Kúpa Punta (Výber motora)
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Kúpa Punta (Výber motora)
Tak 1.4 GT r.v 2000 nezozenies, na kolko vtedy sa uz vyrabala druha generacia...
Osobne by som ho ani nebral, lebo najst v dobrom stave nejake je dnes uz rarita. Vacsinou to je po tuzeroch, co tym autam daly poriadne na frak, tiez mala turbina kde tych veci co sa mozu posrat viac nez dost.
1.8 HGT je o nieco lepsie a v pohode ale tiez nemam nejaku velku nadej v tom, ze najdes normalny kus za normalne peniaze, na km nepozerat na 90 percent budu stocene a tiez auto sa podla kilometrov nekupuje. Tiez podla mna plati to co pri GT, top motorizacia danej generacie kde s tym normalne asi nik nejazdil, ale motor je celkovo drziak pokial dostaval pravidelny servis. Davaj si pozor na studeny start vacsina HGTciek ked hrkoce ako diesel tak to ma vacsinou na svedomi variator na zmemnu casovania na sacej vacke.
A k tomu JTDcku no ked hladas konkretne ten 74kw motor tak tych je ako safranu. Skor zozenies 59kw alebo 63kw verziu, tieto v motory su celkovo v pohode, problemy co mozu mat skoro ako kazdy common rail motor, vstreky (velmi zavistle od kvality nafty kde vsetci vieme aka fajna je u nas), turbo, dvojhmotny zotrvak, vaha vzduchu atd... To su take naj poruchy commnon rail motorov ale samozrejme nemusia sa prejavit, pokial s tym jazdil niekto normalne a auto dostavalo servis.
Tiez zohnat tieto JTDcka z tych rokov so 180 000 km je rarita, tam tie Punta maju pekne najazdy takze asi tak nejak...
Osobne by som ho ani nebral, lebo najst v dobrom stave nejake je dnes uz rarita. Vacsinou to je po tuzeroch, co tym autam daly poriadne na frak, tiez mala turbina kde tych veci co sa mozu posrat viac nez dost.
1.8 HGT je o nieco lepsie a v pohode ale tiez nemam nejaku velku nadej v tom, ze najdes normalny kus za normalne peniaze, na km nepozerat na 90 percent budu stocene a tiez auto sa podla kilometrov nekupuje. Tiez podla mna plati to co pri GT, top motorizacia danej generacie kde s tym normalne asi nik nejazdil, ale motor je celkovo drziak pokial dostaval pravidelny servis. Davaj si pozor na studeny start vacsina HGTciek ked hrkoce ako diesel tak to ma vacsinou na svedomi variator na zmemnu casovania na sacej vacke.
A k tomu JTDcku no ked hladas konkretne ten 74kw motor tak tych je ako safranu. Skor zozenies 59kw alebo 63kw verziu, tieto v motory su celkovo v pohode, problemy co mozu mat skoro ako kazdy common rail motor, vstreky (velmi zavistle od kvality nafty kde vsetci vieme aka fajna je u nas), turbo, dvojhmotny zotrvak, vaha vzduchu atd... To su take naj poruchy commnon rail motorov ale samozrejme nemusia sa prejavit, pokial s tym jazdil niekto normalne a auto dostavalo servis.
Tiez zohnat tieto JTDcka z tych rokov so 180 000 km je rarita, tam tie Punta maju pekne najazdy takze asi tak nejak...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: Kúpa Punta (Výber motora)
No sice uz to pro tento prispevek jedno ale kdyby nekdo schanel tak pridam take svuj nazor.
Souhlasim s oldosem vicemene ve vsem jen u hgt bych dodal ze motor je velky drzak a udrzba a naklady na ni minimalni v porovnani s GT ci JTD. Urcite bych nekupoval naftovou verzi pac delat dvouhmotu nebo vstriky je dosti nakladne a ma penezenka pri tom dost plakala kdyz jsem na P 407 delal spojku s dvouhmotou tak jsem se dostal na krasnych 25k. U gt bych se asi trochu bal toho turba ale uz je to o neco lepsi nez JTD. U mne by jednoznacne vyhralo HGT.
Souhlasim s oldosem vicemene ve vsem jen u hgt bych dodal ze motor je velky drzak a udrzba a naklady na ni minimalni v porovnani s GT ci JTD. Urcite bych nekupoval naftovou verzi pac delat dvouhmotu nebo vstriky je dosti nakladne a ma penezenka pri tom dost plakala kdyz jsem na P 407 delal spojku s dvouhmotou tak jsem se dostal na krasnych 25k. U gt bych se asi trochu bal toho turba ale uz je to o neco lepsi nez JTD. U mne by jednoznacne vyhralo HGT.