spolehlivost una???
Moderátor: peta.smolik
spolehlivost una???
Zdravím včechny fiaťáky,zajímalo by mě jak sou na tom una všeobecně se spolehlivostí??? vaše názory, a jaký uno, by ste mi doporučili na začátek. díky
- Reklama
Nazdar ,
ad spolahlivost >
podla mna je uno vcelku spolahlive. Aspon logo teda. Brzdy drzia relativne slusne ..tj nie je nutna ich casta vymena. Motor ako celok je spolahlivy. Aspon ten moj .. mam 1,5ie. Inak motory una (nie vsetky) maju sklon k zravosti oleja , treba vzdy pozriet motorovy priestor a skontrolovat olejove skvrny.
Podvozok drzi aj na nasich rozbitych cestach , avsak necakaj zazraky ked budes chytat dieru za dierou (; ...vytecu ti skoro.
Osobitnou kapitolou je prevodovka , neviem ci len ja som mal take stastie ,ale ked som auto kupil boli na 2-ke dodrbane synchrony a zakazdym som radil "medzi zuby". Cakal som kedy sa to rozpadne ,ale nerozpadla sa (; a ktomu vsetkemu som neskor zistil ,ze som jadzdil pol roka bez oleja v prevodovke . A ona sa nerozpadla a fungovala uplne v poho. (az na tu 2-ku, ktora sa ovsem dala zaradit vzdy). Jej koniec prisiel az v zime , ked mi v prevodovke zamrzla voda (tu vodu som tam mal namiesto oleja ).
Dalsou kapitolou je hrdza ..Pokial sa o auto predosly majitel nestaral , podvozok bude rozhnity na satmar. Takisto treba pozriet miesta okolo uchytenia tlmicov. Spodnu cast dveri a pod. Ked malo auto starostliveho majitela ,alebo bolo nebodaj garazovane bude v dobrom stave. ALE POZOR , netreba to zanedbat ,lebo ti za 2 roky cele auto rozkvitne ako visute zahrady (;
A inac cakaj vseliake vrzganie v interieri (totizto plasty po rokoch pouzivania uz nesedia tak ako by mali) atp.
ad odoporucanie >
odporucal by som ti kupit jednoznacne logo. Auto vyrobene po r. 89 s podlhovastymi svetlami.
A motor jednoznacne 33 kw 1.0 ie FIRE. Je to podla mojho nazoru najlepsi motor aky sa kedy do una daval.(co sa spolahlivosti tyka). Hlavne pozor na hrdzu.
ad spolahlivost >
podla mna je uno vcelku spolahlive. Aspon logo teda. Brzdy drzia relativne slusne ..tj nie je nutna ich casta vymena. Motor ako celok je spolahlivy. Aspon ten moj .. mam 1,5ie. Inak motory una (nie vsetky) maju sklon k zravosti oleja , treba vzdy pozriet motorovy priestor a skontrolovat olejove skvrny.
Podvozok drzi aj na nasich rozbitych cestach , avsak necakaj zazraky ked budes chytat dieru za dierou (; ...vytecu ti skoro.
Osobitnou kapitolou je prevodovka , neviem ci len ja som mal take stastie ,ale ked som auto kupil boli na 2-ke dodrbane synchrony a zakazdym som radil "medzi zuby". Cakal som kedy sa to rozpadne ,ale nerozpadla sa (; a ktomu vsetkemu som neskor zistil ,ze som jadzdil pol roka bez oleja v prevodovke . A ona sa nerozpadla a fungovala uplne v poho. (az na tu 2-ku, ktora sa ovsem dala zaradit vzdy). Jej koniec prisiel az v zime , ked mi v prevodovke zamrzla voda (tu vodu som tam mal namiesto oleja ).
Dalsou kapitolou je hrdza ..Pokial sa o auto predosly majitel nestaral , podvozok bude rozhnity na satmar. Takisto treba pozriet miesta okolo uchytenia tlmicov. Spodnu cast dveri a pod. Ked malo auto starostliveho majitela ,alebo bolo nebodaj garazovane bude v dobrom stave. ALE POZOR , netreba to zanedbat ,lebo ti za 2 roky cele auto rozkvitne ako visute zahrady (;
A inac cakaj vseliake vrzganie v interieri (totizto plasty po rokoch pouzivania uz nesedia tak ako by mali) atp.
ad odoporucanie >
odporucal by som ti kupit jednoznacne logo. Auto vyrobene po r. 89 s podlhovastymi svetlami.
A motor jednoznacne 33 kw 1.0 ie FIRE. Je to podla mojho nazoru najlepsi motor aky sa kedy do una daval.(co sa spolahlivosti tyka). Hlavne pozor na hrdzu.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 154
- Registrován: 25 dub 2006, 19:26
- Bydliště: Ml. Boleslav- Doksy
- Kontaktovat uživatele:
Já bych taky doporučil 1,0 FIRE, ale karbec, přecejenom je spolehlivější a má levnější ND než s elektronickým vstřikováním. A co vim, tak ta elektronika dost zlobí. Já mám UNO 1,0 FIRE karbec, takže bez problémů. (ehm mimochodem, do měsíce bude na prodej, kdybys měl zájem, už jsem tady dával i inzerát.) Dávám dohromady punto 1,7td a pořád se to protahuje, takže zatím jezdím unem, a jsem docela spokojenej. Jo a ta spotřeba, když se budeš snažit, tak se dá jezdit i za 5litrů, no a když mu budeš šlapat na krk, nebo jízda ve městě, tak do těch 7litrů, takže ten průměr těch 6l.
FIAT PUNTO 1,7TD elx
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
Jsem taky šťastným vlastníkem Una, konkrétně UNO 45, rv.89, karos. starsi, ale motor FIRE 1000, ale karbec, bylo to tak orig. z Italie, tam si nelamou hlavu s bezolovnatym benzinem... beru Shell 95, Obcas i W-Power na Smart kartu, ale to je vedlejší. A mužu řict že v zimě po městě při letošnich -20 jsem jezdil za 6l/100km, rano vždy ve 4:30hod jsem sedl, otočil klíček a jel i při parkování celoročně venku !!! je pravda že mam bat. 55Ah, a cestou po městě se rozumi tak do 6km do práce, z práce, částečně po semaforech odpol. No a v létě je to asi 5,2 kombinovaná spotřeba. Letošní dovolená do Chebu přes Karlštejn po staré a ne po dálnici (nemám známku - jsou to vyděrači) byla s mým PŘELOŽENYM broučkem za 4,8l/100km !!! byl extra naloženej tak že po sklopení zad. sedadel bylo vše srovnáno mimo řidiče... . Je to SUPER auto, ale taky záleží moc na způsobu jízdy !!! to chci hl. podotknout.
Po pár letech (asi 6) jezdění po našich solených "polních" cestách je bez větších závad (nepočítám výměnu olejů, brzd. destiček, kapalin, pneu, apod.) jen trochu začína rezavět - dole dveře a lemy blatníků. Na bílé je to fuj.. ale najel jsem s ním asi 47 000tis.km, nyní je stav 128 427tis.km. Cestama na ryby najezdím hodně po rozbitejch polňačkách, takže jsem 1x měnil kul.čepy vepředu, a steřely manžety na převodovce, jinak nemám nic za opravy, ani úpravy.
Můžu fakt jen doporučit, ale jen s motorem FIRE 1000 , hl. LOGO, je novši, jiny obs. než 1000 a 1100 nemaj FIRE, ten je snad jeden z nej motoru co Fiat udělal...
Jen chci dodat ještě že ne moc naloženej umí i těch 150 a předjet i "lepší" auta
Po pár letech (asi 6) jezdění po našich solených "polních" cestách je bez větších závad (nepočítám výměnu olejů, brzd. destiček, kapalin, pneu, apod.) jen trochu začína rezavět - dole dveře a lemy blatníků. Na bílé je to fuj.. ale najel jsem s ním asi 47 000tis.km, nyní je stav 128 427tis.km. Cestama na ryby najezdím hodně po rozbitejch polňačkách, takže jsem 1x měnil kul.čepy vepředu, a steřely manžety na převodovce, jinak nemám nic za opravy, ani úpravy.
Můžu fakt jen doporučit, ale jen s motorem FIRE 1000 , hl. LOGO, je novši, jiny obs. než 1000 a 1100 nemaj FIRE, ten je snad jeden z nej motoru co Fiat udělal...
Jen chci dodat ještě že ne moc naloženej umí i těch 150 a předjet i "lepší" auta