Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Auto nedobíjí, trochu jsem amatérsky proměřoval co se dalo a zjistil jsem, že mezi (-) na baterii a (-) na alternátoru je 280 - 360 ohm. Je to normální? Mezi + a + je 1 ohm. Auto mám te'd v autoservisu, kde mi řekli, že je špatný alternátor. Jde mi o to, aby mi nevyměnili alternátor, nezjistili že tím to nebylo a posléze nevyměnili špatnej kablik a já nezacáloval všechno.
Předem děkuji za odpovědi.
Předem děkuji za odpovědi.
- Reklama
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Ještě podotýkám, že ubýtek napětí mezi - a - byl asi 0,01V. Ubytek na + a + byl neměřitelný.
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Zdravím,prosím tě kde jsi to vyčetl a nebo ti někdo poradil? Kontrola nabíjení se dělá tak že se voltmetrem měří napětí na baterii a při zvýšených otáčkách se toto napětí při správném dobíjení musí zvyšovat až na 14.1V .To co jsi měřil je blbost. Naměřil jsi odpory drátů..a tvá doměnka,že ti místo nového a nebo opraveného alternátoru vymění jen kabel a budou účtovat altík to snad jde poznat pohledem ale nevím kdo by si to lajznul.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Jo. A pokud alternátor špatně dobíjí, je chyba obvykle v uhlících, což je asi 2x20-40 Kč.
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Spíš bys měl detailně prohlídnout alternátor a zjistit jestli nemá prasklej obal a tím pádem není vyosenej rotor...
PS: ale lajzne si to ještě mnoho servisů že zaúčtují i mnoho dílů které neměnily
PS: ale lajzne si to ještě mnoho servisů že zaúčtují i mnoho dílů které neměnily
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Třeba tady http://www.youtube.com/watch?v=FTGz0PKI ... ure=relmfu, ale i na více místech. Ubytek napětí mezi alternátorem a baterii znamená přechoďák. Co znamená odpor nevím, ale je mi divný že tam je 280 ohm. Samozřejmě vím jak změřit dobíjení....problém je ale když to dobíjí jenom za sucha a nevím proč..kabeláž? Stator? Rotor? Regulátor... Jinak byl to ten stator no...sakra, to nejdražžší.Jaroslav1 píše:Zdravím,prosím tě kde jsi to vyčetl a nebo ti někdo poradil? Kontrola nabíjení se dělá tak že se voltmetrem měří napětí na baterii a při zvýšených otáčkách se toto napětí při správném dobíjení musí zvyšovat až na 14.1V .To co jsi měřil je blbost. Naměřil jsi odpory drátů..a tvá doměnka,že ti místo nového a nebo opraveného alternátoru vymění jen kabel a budou účtovat altík to snad jde poznat pohledem ale nevím kdo by si to lajznul.
To se stává často no, naštěstí prasklý nebyl, i když možná by to bylo jednodušší nemusel bych nic sáhodlouze zjiš'tovat.peta.smolik píše:Spíš bys měl detailně prohlídnout alternátor a zjistit jestli nemá prasklej obal a tím pádem není vyosenej rotor...
PS: ale lajzne si to ještě mnoho servisů že zaúčtují i mnoho dílů které neměnily
Zrovna nedávno se známímo rozbyla dodávka (prasklej píst, už podruhý, prvně v záruce), v servisu u souseda v garáží to rezebrali a zjistili že ta jejich záruční oprava spočívala v tom, že sestavili motor ze zbytků, každej díl byl snad z jiného roku.... Divný na tom je, že do autorizovanýho servisu jim přišel motor novej,alespoň podle papírů... čili, ty frajeři ukradli celej motor.
Většinou jo no, ještě taky bejvaj často diody v háji. Já jsem bohužel naměřil zvýšenej odpor na jedné fázi -> špatný vynutí....v servise mi mou spekulaci potvrdili a následně to potvrdil i týpek na repasu, zrovna se vyměnili i pískající ložiska -> dohromady 3000 + práce.cinzano píše:Jo. A pokud alternátor špatně dobíjí, je chyba obvykle v uhlících, což je asi 2x20-40 Kč.
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Tak to bych radši koupil novej altík za 5tis a pokud ten starej není prasklej dali by ti za něj litr
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
No, ty altíky za 5 000 prý nebývají zas tak úžasnejch kvalilt, kvalitní altík je tak za 8 000 a něco takovýho tam je od výroby....pravda měl bych na to záruku 2 roky, takhle jenom půl.....spíš mám pocit, že jsem si měl vzít altík z vrakáče, ale to by se mi nesmělo posrat ted, ale až v létě kdy bych mohl jezdit na mašině a auto nechat odstavený do doby než budu mít čas to kuchnout....dostat ten altík ven byl prý porod...věřím, takhle blbě osazenej alternator sem ještě neviděl.peta.smolik píše:Tak to bych radši koupil novej altík za 5tis a pokud ten starej není prasklej dali by ti za něj litr
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Tak tomu nevěř páč altík je venku za 20minut Já sem ho měl prasklej dva roky ale když začal jiskřit musel ven a na jeho místo šel za 5500 ten samej jako origo novej Magneti Marelli ten starej si vzal na rozebrání známej za 500
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Já sem přišel na to, že je prasklá skříň, teprve když jsem nechal Punto stát 2 měsíce bez pohybu a pak při startování spálil řemen, neb bylo zadřené ložisko . Zkušel jsem to promazat, rozhýbat atd., ale protože nemám stahovák a nechtělo se mi ani rozdělávat pájené spoje, nakonec jsem vyměkl a koupil za asi 2500 nový čínský HC Cargo s normální dvouletou zárukou. Jinak na Aukru někdo prodává v Polsku repasované alternátory na Punto kolem 1700-1800. Jestli za něco stojí, to netuším.
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
No, nevím byl jsem pod autem a myslím, že by nešel ven kolem poloosy, a vrchem jedině když vymontuju klimu. Mám dvojkový punto, třeba to není stejný....peta.smolik píše:Spíš bys měl detailně prohlídnout alternátor a zjistit jestli nemá prasklej obal a tím pádem není vyosenej rotor...
PS: ale lajzne si to ještě mnoho servisů že zaúčtují i mnoho dílů které neměnily
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Dvojkový punto s klimou má bohužel jinej altík.cinzano píše:Já sem přišel na to, že je prasklá skříň, teprve když jsem nechal Punto stát 2 měsíce bez pohybu a pak při startování spálil řemen, neb bylo zadřené ložisko . Zkušel jsem to promazat, rozhýbat atd., ale protože nemám stahovák a nechtělo se mi ani rozdělávat pájené spoje, nakonec jsem vyměkl a koupil za asi 2500 nový čínský HC Cargo s normální dvouletou zárukou. Jinak na Aukru někdo prodává v Polsku repasované alternátory na Punto kolem 1700-1800. Jestli za něco stojí, to netuším.
-
- Všeználek
- Příspěvky: 1525
- Registrován: 13 srp 2008, 18:02
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
mne pri volnobehu ukazuje na baterke 14,1V, a aj napriek tomu mi stiahne prud aj pri zatvarani okna, ked stlacim oba vypinace naraz je to este horsie, do svetiel ide viditelne menej stavy, a citit aj mierny pokles volnobeznych otacok. Kapacitor ukazuje len 13,5V niekedy ukazoval 14,4 baterka je stara 1/2 roka, 74Ah, motor 1,2 44kW a auto bez najmensich problemov startovalo aj po tyzdnovom stati na 20°C mrazoch, kde mam hladat chybu??
FIAT PUNTO II 1.2 8V 44kW EL
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
2009 -- 129,6dB
2010 -- 133,5dB
http://fotoalbumy.azet.sk/xeromax/my-punto/
http://www.xtuning.tk
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Je to tak v pořádku, pokles otáček znamená že to začalo nabíjet. Při zapnutí více spotř.je jasné že to nebude dávat 14,1V,ale třeba jen 13,5V a to na dobíjení stačí.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Rozbitý alternátor, nebo kabeláž
Jo na volnoběh napětí padá při zatížení - podstatný je, že nesmí padat pokud otáčky zvýšíš na cca 2000ot.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.