Problém po rozjetí v -20

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od peta.smolik »

Možná to sem nepatří...
Včera se mi stala zajímavá věc: Ráno v 04/45 bylo -20 sem nastartoval na první brnk motor naskočil nechal sem to chvílu běžet pak sem se rozjel a když sem vyjížděl z Mezu jely přede mnou 4 kamiony po starý a tak sem najel na dálnici a jak sem zrychloval najednou se ozval vysokej jakoby hučivej až ječivej zvuk a začala mi lítat rafika tachometru z 80 na 120 a zpět a v tu chvílu byl celkem provoz, měl sem strach zastavit páč bych se taky nemusel už rozjet zvuk byl děsivej ale jinak se auto chovalo normálně takže sem jen ubral a ve Lhotce z dálnice sjel a ten zvuk už se neozval když sem dorazil před fabriku auto jelo normálně svítí topí a po odklopení haupny sem na nic nepřišel... Mám podezření že v klíňáku mám zasekaný kamínky a to dělá občas podobnej zvuk ale není mi jasný proč mi lítala ta rafika????
Cesta z práce v pohodě... Dnes do i z práce cesta normál...
Akorát včera sem náhodně zjistil že mám nemrznoucí směs v chladiči akorát do -17 takže sem půl litru vysál a nalil půllitr směsi do -45 tak se to snad zředí...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Reklama
 

cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od cinzano »

Nejspíš náhon tachometru. Dal by se promazat i zevnitř kabiny, ale do toho by se mi v téhle zimě zrovna teď nechtělo. Ne WD 40, penetračním olejem.
Danny Mk2
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 19 črc 2011, 07:19
Bydliště: Ostrava

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od Danny Mk2 »

Nemusí to být náhon,samotná mechanika tachometru dokáže vydávat docela děsivé zvuky.Když si vzpomenu jaký skřeky občas vydával tachometr na mým W353,nebyl jsem daleko od názoru že za chvíli dojde k explozi všeho :shock: Jestli u toho ještě začala vyšilovat rafička,hledal bych to spíš u magnetky tachometru.Vyndat přístrojovku,rozebrat a skouknout střeva tachometru,popř.prostříknout silkalem.
Lancia Y 1.1.....
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od peta.smolik »

Mně spíš napadlo jestli ten zvuk nedělal přece jen klínovej řemen a ta rafika, čidlo nebo snímač tachometru??
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od cinzano »

Na 55 žádný snímač tachometru není, je tam ještě normální bovden. Jinak hnusně a celkem nepravidelně kvičet může i vyběhaná napínací kladka rozvodového řemene.
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od peta.smolik »

Tak to by mně nenapadlo... Rozvody sem dělal 80tis. km dozadu asi... A co ta kmitající rafika?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Danny Mk2
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 19 črc 2011, 07:19
Bydliště: Ostrava

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od Danny Mk2 »

Já bych to viděl na ten tachometr,beru to tak-když si vyjel na dálnici,ještě to asi moc netopilo,tak tachometr mohl díky zimě vřeštět,pak se palubovka prohřála a on stichl.Ten mechanický systém klasických tachometrů je od auto-pravěku stejný,zvuk který to vydává je spíš takové chraplavé kvílení.Vyzkoušej to jednoduše,odpoj náhon a zkus to projet za pokud možno stejných podmínek,pak uvidíš.Jestli bude ticho,tak pak pomůže to promazání,ale pozor,olej se nesmí dostat do té misky(magnetické),jinak budeš mít tachometrově nejrychlejší Punto na světě :D
Lancia Y 1.1.....
Deniska2109
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 29 úno 2012, 11:51

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od Deniska2109 »

Ahojte, chcela som sa opýtať, mám fiat punto r.v. 1999. Stala sa mi taká vec, že keď som išla po dialnici, z ničoho nič mi samé prestávalo brzdiť auto až úplne zastavilo a svietila kontrolka oleja. Keď som sa chcela rozbehnúť, nešlo mi to. Vypla som motor a naštartovala som a bolo to v pohode. Olej som pozerala a mám ho dosť, akurát... Benzínu som tiež mala dosť.. nemáte s tým niekto nejaké skúsenosti??čím to môže byť? dostala som takú info že to môže byť aj palivové čerpadlo, ale keďže som žena a do áut sa až tak nevyznám tak by som bola rada ak by sa našiel nejaký ochotný chlapec ktorý by mi poradil :) Ďakujem
Uživatelský avatar
Matto
Všeználek
Příspěvky: 2443
Registrován: 12 zář 2007, 11:05
Bydliště: Trenčín,Horné Srnie

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od Matto »

hmm, asi si istá, že to bola kontrolka oleja? skús tú kontrolku opísať, ja by som skôr tipoval, že to bola kontrolka vstrekovania...
ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
Deniska2109
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 29 úno 2012, 11:51

Re: Problém po rozjetí v -20

Příspěvek od Deniska2109 »

ano bola to kontrolka ja neviem ako by som to opísala..taký džbánik s kvapkou..červená kontrolka
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“