dlouho se zahřívá
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
dlouho se zahřívá
Dobrý den, před rokem jsem měnil termostat na mém fiat punto 1,9 JTD, r.v. 99, 59kw. Bohužel s příchodem zimy se mi motor zařeje až po 13km jízdy, hadice jsou horké ale z topení jde pouze "teplý" vzduch, mohl by to být ucpaným výměníkem? Popř. jak ho rozebrat. Děkuji
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
- Reklama
Re: dlouho se zahřívá
Jestli byl ten termostat z např. z Auto Kelly, může být po něm nebo vůbec nemusí mít požadovanou teplotní hodnotu. Vymontovat, povařit v hrnci a zjistit, kdy otevírá.
Re: dlouho se zahřívá
Jaký je tedy problém?
Motor se dlouho ohřívá? Tak to je v háji termostat. Řešení viz výše.
Voda v expanzní nádobě se ohřívá hned? Ano, to je termostat KO. Vyměnit.
Motor se ohřeje rychle (ručička teploměru je přibitá přesně na půlce), ale auto stejně netopí?
Tak to je něco s výměníkem (radiátorem). A asi bude i s chladičem. Když je zasviněný výměník, chladič buide asi taky.
Například z důvodu aplikace nějaké "zázračné vodičky" na utěsnění systému.
JTD musí být ohřátý do 5 km, benzín ještě dřív (2km).
Motor se dlouho ohřívá? Tak to je v háji termostat. Řešení viz výše.
Voda v expanzní nádobě se ohřívá hned? Ano, to je termostat KO. Vyměnit.
Motor se ohřeje rychle (ručička teploměru je přibitá přesně na půlce), ale auto stejně netopí?
Tak to je něco s výměníkem (radiátorem). A asi bude i s chladičem. Když je zasviněný výměník, chladič buide asi taky.
Například z důvodu aplikace nějaké "zázračné vodičky" na utěsnění systému.
JTD musí být ohřátý do 5 km, benzín ještě dřív (2km).
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW